Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@08:13:24 GMT

۸۵ درصد از تجهیزات فولادی بومی‌سازی شده‌ است

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۷۳۴۸۰

۸۵ درصد از تجهیزات فولادی بومی‌سازی شده‌ است

ذوب آهن اصفهان با حضور در اولین نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های جهادی، به ارائه دستاوردهای خود در زمینه تولید ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز صنت فولاد کشور و ریل‌سازی پرداخت.

به گزارش ایسنا، علیرضا امیری، یکی از مدیران ذوب‌آهن اصفهان در حاشیه این نمایشگاه اظهار کرد: علیرغم اینکه چند مشکل توسعه‌ای در مجموعه ذوب آهن اصفهان وجود دارد اما امیدواریم بتوانیم این مشکلات را پشت سر بگذاریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با بیان اینکه پیش از انقلاب ظرفیت تولید فولاد کشور کمتر از ۵۰۰ هزار تن در سال بوده است گفت: میزان تولید کشور امروزه به بیش از ۳۰ میلیون تن رسیده و ظرفیت اسمی ۴۰ میلیون تنی‌ نیز دارد. این در حالیست که در اکثر شهرها کارخانه فولاد و ذوب‌آهن تاسیس شده است. این موضوع نشان می‌دهد که نسبت به رشد جهانی وضعیت ایران بسیار خوب است. 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۸۵ درصد از تجهیزات فولادی در داخل کشور تولید و بومی‌سازی شده‌ است. در نمایشگاه جاری دو بخش مهم وجود دارد که بخش اول دستاوردهای بومی‌سازی و بخش دوم مربوط به نیازهاست تا افراد و صنایع برای همکاری متوجه نیاز این صنعت شوند و مربوط به ۱۵ درصد باقی‌مانده است. برخی از قطعات و تجهیزاتی که به سبب تحریم‌ها، امکان واردات وجود نداشت، با اتکا به توان داخل اکنون بومی‌سازی شده است.

گفتنی است، در غرفه ذوب آهن اصفهان بخشی از ماشین‌آلات و تجهیزات بومی‌سازی شده ارائه و بخشی که نیاز فعلی برای خودکفایی در ساخت است برای اطلاع شرکت‌های فعال در این زمینه که می‌توانند همکاری کنند، به نمایش گذاشته شده است. بطور مثال یکی از این دستاوردهای ذوب آهن اصفهان ساخت دریچه‌های پاتیلی است که پیش‌تر  از اتریش وارد می‌شد  اما در حال حاضر در داخل به تولید رسیده و براساس این داخلی‌سازی هزینه‌ آن به یک سوم کاهش پیدا کرده است.

 اولین دوره نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های جهادی با حضور بیش از ۱۲۴ فعال اقتصادی و تولیدی از سراسر کشور در قالب هلدینگ‌ها و شرکت‌های فعال در حوزه‌های صنعت، معدن، کشاورزی و... که شاخصه‌های مدیریت جهادی را داشته‌اند، از روز گذشته (یکشنبه) آغاز به کار کرده است. این نمایشگاه در راستای اهداف و نیز نمایش اقتدار ملی و آشنایی آحاد مردم با موج عظیم پیشرفت و خدمات قابل ارائه، در محل مصلی امام خمینی (ره) تهران برپا شده و از ۲۴ تا ۲۶ بهمن‌ماه دایر خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ذوب آهن اصفهان خودکفایی ذوب آهن اصفهان بومی سازی شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۳۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور تولید کنندگان بوشهری در نمایشگاه ایران اکسپو

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، علی باستین در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو ۲۰۲۴ از ۸ اردیبهشت در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، افزود: در این نمایشگاه توانمندی همه استان‌های کشور در حوزه‌های مختلف و فرصت‌های سرمایه‌گذاری تجاری و به ویژه زنجیره ارزش محصولات راهبردی ارائه می‌شود.

وی با بیان این‌که در این نمایشگاه بین‌المللی زنجیره ارزش دو محصول راهبردی استان بوشهر یعنی خرما و آبزیان عرضه می‌شود، از بخش خصوصی فعال استان تقاضا کرد در این نمایشگاه حضور پیدا کنند، چراکه از ۷۰ کشور خارجی نمایندگان بخش دولتی و خصوصی و فعالان اقتصادی در حوزه تجارت و سرمایه‌گذاری در این نمایشگاه حضور دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر تأکید کرد: با زمینه‌ای که در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ فراهم شده است، با برگزاری نشست‌های دوطرفه نسبت به شناسایی فرصت‌ها و نیاز‌هایی سایر نقاط کشور و کشور‌هایی که نیازمند محصولات ما هستند اقدام و زمینه توسعه مبادلات بازرگانی، اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی در استان فراهم شود.

وی گفت: قرار است در نمایشگاه ایران اکسپو نسبت‌به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک با استان‌های دیگر در زمینه‌های مختلف اقدام و هم این‌که زمینه‌ای فراهم تا منجر به انعقاد قرارداد با دیگر کشور‌ها هم شود.

باستین اظهار کرد: از همه دستگاه‌های متولی استان بوشهر برای حضور در این نمایشگاه دعوت شده است و آمادگی کامل در بخش‌های مختلف وجود دارد و ان‌شاءالله برگزاری ایران اکسپو ۲۰۲۴ باعث تحقق اهداف مورد نظر شود و دستاورد‌های خوبی را برای استان به همراه داشته باشد.

وی با بیان این‌که برای حضور فعالان بخش خصوصی در حوزه‌های اقتصادی، تولیدی و صادراتی در این نمایشگاه یاد شده هیچ محدودیتی وجود ندارد، گفت: براساس اطلاعات کسب شده تا کنون بین ۱۵ تا ۲۰ فعال بخش خصوصی تولیدی و اقتصادی استان بوشهر برای حضور در این نمایشگاه غرفه گرفته‌اند و ان‌شاءالله با حضور خود و تعامل و نشست‌ها با تجار داخلی و خارجی و سرمایه‌گذاران از این فرصت استفاده مطلوب برده شود.

دیگر خبرها

  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا
  • بومی‌سازی دستگاه مورد نیاز گلخانه‌های صنعتی
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • گام بلند مناطق نفت‌خیز جنوب در بومی‌سازی تجهیزات
  • آخرین مهلت ثبت نام برای حضور در نمایشگاه پزشکی و داروسازی ویتنام ۲۰۲۴ 
  • رونمایی از نخستین «موتور شش سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • اولین اجلاسیه شهدای ارتش استان در گچساران
  • حضور تولید کنندگان بوشهری در نمایشگاه ایران اکسپو