Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-02@22:42:27 GMT

مهمترین برنامه بانک مرکزی

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۷۳۷۹۰

مهمترین برنامه بانک مرکزی

نشست دوره ای رئیس کل بانک مرکزی با مدیران عامل شبکه بانکی عصر امروز با محوریت بررسی آخرین وضعیت شاخص های پولی و عملکرد شبکه بانکی کشور در بانک مرکزی برگزار شد.

 به گزارش ایران آنلاین به نقل از بانک مرکزی، دکتر صالح آبادی در این دیدار با اشاره به تصویب دستورالعمل احراز هویت غیرحضوری در جلسه دیروز شورای عالی مبارزه با پولشویی بر ضرورت تسریع و تسهیل در ارائه خدمات بانکی به مردم تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل بانک مرکزی همچنین به  مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار در خصوص کفایت سرمایه بانکها اشاره کرد و گفت: ارتقای کفایت سرمایه بانکها از مهمترین برنامه های بانک مرکزی است و در این خصوص تدابیر و تصمیمات بسیار خوبی در شورای پول و اعتبار اتخاذ شده است.

دکتر صالح آبادی با قدردانی از بانکهایی که نسبت به کنترل اضافه برداشت خود اقدام می کنند افزود: موضوع اضافه برداشت بانک ها از بانک مرکزی، بطور جدی و با حساسیت پیگیری میشود و بر این اساس، بانکها باید وضعیت نقدینگی خود را مدیریت کنند و برای رفع ناترازی خود اقدام کنند.

رئیس کل بانک مرکزی در ادامه بر ضرورت تسهیل در پرداخت تسهیلات خرد به مردم توسط شبکه بانکی کشور تاکید کرد و گفت: رویکرد شبکه بانکی در این زمینه، باید تسهیل گری در اعطای تسهیلات خرد با توجه به رتبه اعتباری متقاضیان و در عین حال، مراقبت از بهداشت اعتباری بانک باشد.

دکتر صالح آبادی همچنین از مصوبه اخیر هیات عامل بانک مرکزی مبنی بر  بازنگری در ضوابط رشد مقداری ترازنامه بانک ها خبر داد.

وی در ادامه، بر لزوم رعایت دقیق نرخ سود سپرده ها و تسهیلات توسط بانک ها تاکید کرد و گفت: عدم رعایت نرخ های اعلامی، علاوه بر آثار نامطلوب در اقتصاد کشور، به زیان نظام بانکی خواهد بود و ناترازی بانکها را به دنبال خواهد داشت و بانک مرکزی این موضوع را با جدیت پیگیری و کنترل می کند.

دکتر صالح آبادی در پایان با اشاره به محورهای اصلی اصلاح نظام بانکی گفت: اصلاح رابطه مالی دولت با بانک ها و بانک مرکزی، اصلاح رابطه بانک مرکزی با بانک ها و اصلاح رابطه بانک ها با مردم سه ضلع مهم اصلاح نظام بانکی کشور است که پیگیری خواهد شد.

در ابتدای این نشست نیز برخی مدیران عامل بانک ها به ارائه دیدگاه های خود درباره موضوعات مطرح شده در جلسه پرداختند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دکتر صالح آبادی بانک مرکزی شبکه بانکی بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۳۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیگنال بانک مرکزی به بازار ارز/ استفاده از منابع مسدودی آزادشده ارزی کلید خورد

به گزارش خبرآنلاین ،محسن کریمی معاون بین‌الملل بانک مرکزی در حاشیه اجلاس بانک توسعه اسلامی گفت: در این اجلاس زمینه‌ای فراهم شد تا با مقامات و بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف گفت‌وگو کنیم.

صدا و سیما در خبری نوشت:معاون بین‌الملل بانک مرکزی ادامه داد: روابط پایدار پولی – بانکی ایران و عربستان در دستور کار تهران و ریاض قرار گرفت.

او افزود: در نتیجه این مذاکرات، اتفاقات خوبی در خصوص گشایش منابع مسدود شده ما صورت پذیرفت که در آینده خبرهای خوبی ارائه می‌شود.

کریمی تاکید کرد: برای حج عمره در روزهای گذشته از منابع مسدودشده کشور مبالغی به کشور عربستان منتقل شد که علاوه بر حل مشکل حجاج، منابع کشور نیز آزاد شده است.

۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901485

دیگر خبرها

  • نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۵ درصد رسید + جدول
  • یکی از مطالبات مردم در دور اول انتخابات مجلس موضوع تحول بود
  • وزارت بهداشت تا پایان اردیبهشت باید حساب‌های بانکی خود را مسدود کند
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • «همتی» در نقاب رییس بانک مرکزی سوئیس/سلطان چاپ پول چه کرد؟
  • استفاده از منابع مسدودی آزادشده ارزی کلید خورد
  • سیگنال بانک مرکزی به بازار ارز/ استفاده از منابع مسدودی آزادشده ارزی کلید خورد
  • ادامه رکوردزنی‌های دولت رئیسی؛ بالاترین تورم ۸۰ سال اخیر ایران ثبت شد
  • چرا عمده مردم از دریافت وام بانکی محروم اند؟/سو استفاده بانک ها
  • بانک مرکزی: گشایش‌هایی در پیش است