Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@00:26:07 GMT

غریب آبادی: ۳۸۰۰ ایرانی زندانی در خارج از کشور داریم

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۷۳۸۱۰

غریب آبادی: ۳۸۰۰ ایرانی زندانی در خارج از کشور داریم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، کاظم غریب آبادی، معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر، افزود: مسائل ایرانیان خارج از کشور صرفاً بهره‌مندی از خدمات حقوقی - قضایی نیست، بلکه برخی از ایرانیان در خارج از کشور زندانی هستند که به علت مجرم بودن و یا اینکه ناعادلانه و یا بهانه سیاسی و واهی از جمله دور زدن تحریم‌ها در حبس به سر می‌برند، که حمایت از آنان ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه وظیفه حاکمیت در بخش‌های مختلف جمهوری اسلامی دفاع از حقوق این زندانی‌ها است، حتی اگرمجرم هم باشند، اضافه کرد: برخی از این زندانیان ایرانی خارج از کشور شرایط مناسبی ندارند، از جمله با توجه به سرپرست خانواده بودن برخی از آنان، مشکلات عدیده‌ای بوجود آمده است.

غریب آبادی با اشاره به هماهنگی با وزارت امور خارجه و وزارت دادگستری به منظور توسعه حمایت از ایرانیان زندانی درخارج از کشور بویژه کسانیکه خانواده آنان بی سرپرست هستند، گفت: دراین زمینه جلساتی با بنیاد تعاون زندانیان برگزار می‌کنیم که امیدواریم در این زمینه به نتیجه خوبی برسیم.

دبیر ستاد حقوق بشر درباره انتقال محکومان و یا زمینه سازی برای بهره‌مندی زندانیان از شرایط مناسب‌تر در زندان با برخی از کشورها رایزنی شروع شده است، گفت: در این زمینه طرحی برای سفر مقامات عالی رتبه قضایی به کشورهایی که هموطنان ما در آنجا با مشکلات بیشتری مواجه هستند و یا تعداد زندانیان بیشتری از آنان در آن کشورها حضور دارند، برنامه ریزی کرده ایم تا با تعامل مستقیم نظام‌های قضایی، مشکلات سریع‌تر حل شود.

معاون امور بین الملل قوه قضاییه با اشاره به اقدامات ارزشمند وزارت امور خارجه و وزارت دادگستری در این زمینه گفت: با هماهنگی می‌توانیم از همه ظرفیت‌های سیاسی، حقوقی و قضایی بهره‌مند شویم.

غریب آبادی با بیان اینکه در مجموع حدود ۳۸۰۰ ایرانی زندانی در خارج از کشور داریم که ۲ هزار نفر آن‌ها فقط در ترکیه هستند که این آمار زیاد است، افزود: با توجه به میزان زیاد زندانیان مواد مخدر (ایرانی) در خارج از کشور، از هموطنان خود می‌خواهم که قوانین کشورهای دیگر را رعایت کنند و نماینده خوبی برای جمهوری اسلامی ایران و فرهنگ ایران باشند.

دبیر ستاد حقوق بشر درباره ارائه خدمات مطلوب به ایرانیان خارج از کشور گفت: وجود موانع قانونی و مقرراتی خدمات رسانی حقوق قضایی به زندانیان خارج از کشور، امیدواریم با توجه به توسعه خدمات قضایی در داخل کشور، خدمات را به هموطنان ما در خارج از کشور نیز توسعه دهیم که توسعه سامانه ثنا و دفاتر خدمات الکترونیک قضایی درخارج کشور را می‌توان در این مقوله نام برد.

برچسب‌ها ستاد حقوق بشر قوه قضائیه قوه قضاییه کاظم غریب آبادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ستاد حقوق بشر قوه قضائیه قوه قضاییه کاظم غریب آبادی ستاد حقوق بشر قوه قضائیه قوه قضاییه کاظم غریب آبادی خارج از کشور ستاد حقوق بشر غریب آبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۳۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات فنی و مهندسی متخصصان ایرانی ماندگار است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا گفت: برای زیرساخت‌های تبادلات حمل‌ونقل خطوط کشتیرانی و خطوط هوایی باید تقویت شود.

وی افزود: رفع مشکل نقل‌وانتقال مالی‌وپولی از زیرساخت‌های ضروری است. در قاره آفریقا ارتباط با کشورها نسخه مختص خود را می‌طلبد و باید برنامه‌های متفاوت برای هر کشور و اقلیم داشت‌. حداکثر تا سه ماه دیگر مشکلات و موانع نقل‌وانتقال مالی‌وپولی ایران و آفریقا حل شود.

رئیس‌جمهور در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا: فرآوری معادن در آفریقا بسیار مهم است، ایران در این زمینه دانش دارد و می‌تواند به فرآوری معادن کمک‌کند.

وی افزود: کشت فراسرزمینی از دیگر ظرفیت‌های مهم است. تامین مواد اولیه با قیمت مناسب می‌تواند برای همه فعالان اقتصادی و مراکز تولیدی از سوی آفریقا صورت گیرد.

رئیسی تصریح کرد: خدمات فنی ومهندسی در ایران به برکت انقلاب اسلامی جایگاه قابل قبولی دارد که مورد قبول همگان است. سدی که در کشور سریلانکا توسط متخصصان ایرانی ساخته شده کم نظیر است.

وی افزود: امکان ساخت پالایشگاه و نیروگاه از سوی جمهوری اسلامی وجود دارد و می‌توانیم در این زمینه با کشورهای آفریقای همکاری داشته باشیم.

کد خبر 6088942 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • دانش‌آموزان بدهی ۳ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • دانش‌آموزان ۳ زندانی جرایم غیر عمد را آزاد کردند
  • دانش‌آموزان زمینه ساز آزادی زندانیان جرایم غیر عمد شدند
  • نامه غریب‌آبادی به کمیسر عالی حقوق بشر برای سرکوب خشونت‌آمیز جنبش‌های دانشجویی حامی فلسطین
  • غریب‌آبادی: سرکوب جنبش‌‌های دانشجویی آمریکا را محکوم کنید
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی
  • خدمات فنی و مهندسی متخصصان ایرانی ماندگار است