Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@23:58:48 GMT

سفر اردوغان به امارات پس از ۱۳ سال

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۷۳۸۳۲

سفر اردوغان به امارات پس از ۱۳ سال

 خبرگزاری رسمی امارات "وام" اعلام کرد ه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه وارد ابوظبی شد.

طبق این گزارش، اردوغان در فرودگاه ابوظبی مورد استقبال محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی قرار گرفت.

رئیس جمهور ترکیه هنگام ترک کشورش در سخنانی در فرودگاه هدف سفر خود به امارات را توسعه روابط میان دو کشور خوانده و از انجام اقداماتی جدید در این راستا خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: امارات پنجاهمین سالگرد تاسیس خود را جشن گرفت، در این دیدار اقداماتی انجام می‌دهیم که مسیر دوستی و برادری ۵۰ سال پیش روی دو کشور را شکل خواهد داد.

اردوغان با بیان اینکه به دعوت محمد بن زاید آل نهیان به همراه هیئتی به امارات می‌رود، گفت: آخرین بار در سال ۲۰۱۳ در دوران نخست‌وزیری خود به امارات سفر کردم.

رئیس‌جمهوری ترکیه با بیان اینکه پس از سفر اخیر محمد بن زاید به آنکارا در ماه نوامبر دوره جدیدی در روابط دو کشور آغاز شد، تصریح کرد: مولود چاووش‌ اوغلو، وزیر خارجه کشور در ماه دسامبر به امارات سفر کرد.

اردوغان با تاکید بر اینکه گفت‌وگو و همکاری بین ترکیه و امارات برای صلح و ثبات کل منطقه حائز اهمیت است، گفت: ترکیه امنیت و ثبات همه کشورهای برادر در منطقه خلیج (فارس) را جدا از خود نمی‌داند.

اردوغان در پاسخ به سوال میانجیگری ترکیه در خصوص بحران روسیه و اوکراین نیز گفت: در این سفر نه تنها در مورد روابط امارات و ترکیه، بلکه در مورد تحولات منطقه و تحولات روسیه و اوکراین ، بحث و رایزنی انجام خواهیم داد. در خصوص اینکه چه گام‌هایی برای کاهش تنش می‌توانیم برداریم، تبادل نظر خواهیم کرد.

خبرگزاری آناتولی امروز اعلام کرد که طی سفر رجب طیب اردوغان به امارات ۱۲ توافقنامه میان مقامات دو کشور امضا خواهد شد.

سفر اردوغان به امارات از این جهت حائز اهمیت است که این دو کشور از سال ۲۰۱۱ و شکل گیری اعتراضات در جهان عرب تحت عنوان بهار عربی، تقریباً در هر نقطه از درگیری‌های منطقه‌ای در نقطه مقابل یکدیگر بوده‌اند.

ترکیه و امارات درگیر تنش سیاسی - نظامی نیابتی بین شاخ آفریقا و شرق مدیترانه هستند. فراتر از این، رقابت آنها همزمان در واشنگتن و بروکسل، گفتمان رسانه‌های جهانی، صنعت انرژی و اخیراً بنادر و دریای آزاد هم جریان دارد.

اما قطعی روابط بیش از یک دهه‌ای میان امارات و ترکیه اخیرا با سفر محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی به ترکیه متحول شد و منجر به گشایش در روابط آنها شد./ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: امارات اردوغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۳۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس وایرال شده از جمیله علم الهدی در کنار همسر اردوغان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عکسی از جمیله علم الهدی (همسر ابراهیم رئیسی) در کنار همسران روسای جمهور چند کشور از جمله ترکیه و ازبکستان در فضای مجازی منتشر شده است.

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901012

دیگر خبرها

  • احمد داود اوغلو با هنیه دیدار کرد
  • ◄ وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد
  • رسانه عبری: باکو میانجی بالقوه تل‌آویو و آنکارا است
  • مقامات سیاسی ترکیه و دردسر خودروهای لوکس
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات بعد از ۱۰ سال
  • (عکس) جمیله علم الهدی در کنار همسر اردوغان
  • ارتباط اتاق ها با هدف ارتقا شبکه سازی ارتقا یابد
  • عکس وایرال شده از جمیله علم الهدی در کنار همسر اردوغان
  • حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران
  • امارات ولش کن، ما اماراتش کردیم | کدام کشورهای همسایه را آباد کردیم؟ | فیلم