Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، یونس احمدی روز دوشنبه در نشست خبری، افزود:این افراد، تاکنون ۳۳۰ میلیارد تومان سپرده پرداخت کرده اند و از این رقم، ۱۹۳ میلیارد تومان به حساب انبوه سازان پرداخت شده و ۱۴۰ میلیارد تومان در نزد بانک ها قرار دارد.

وی اظهار داشت : بانک مسکن یک بانک تخصصی و توسعه‌ای دولتی بوده که مکانیزم تجهیز منابع آن با سایر بانک‌ها متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی تصریح کرد: اجرای طرح مسکن مهر از سال ۸۶ در کشور و در استان قزوین از سال ۸۸ آغاز شد و بانک مسکن به عنوان متولی مالی و اعتباری این طرح بزرگ انتخاب و ابعاد اقتصادی کار به این بانک سپرده شد.

مدیر شعب بانک مسکن استان قزوین گفت: سال ۸۸ اوج اجرای طرح مسکن مهر در کشور بود و بانک مسکن با هزار و ۱۰۰ شعبه در کل کشور ساخت ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار واحد مسکن مهر را در دستور کار قرار داد و ۵۴ هزار و ۴۹۷ میلیارد تومان از منابع داخلی خود را هزینه کرد.  

وی افزود : در استان قزوین نیز در این زمان نزدیک به ۵۴ هزار و ۷۵۳ فقره مسکن مهر با اعتبار یک هزار و ۱۸۷ میلیارد تومان آغاز به کار کرد.

احمدی با بیان اینکه ۹۶ درصد از واحدهای مسکن مهر در استان طی سالهای گذشته تکمیل و به متقاضیان تحویل شده است، افزود : در حال حاضر سه هزار و ۵۰۰ واحد بلاتکلیف باقی مانده است که مقرر شده با هماهنگی اداره کل مسکن و شهرسازی استان در قالب طرح  نهضت ملی مسکن به اتمام برسد.

وی خاطر نشان کرد: یکی از شعارهای محوری دولت سیزدهم تامین مسکن ویژه محرومان بود و از بدو شروع این دولت اقدامات اولیه برای تحقق این امر در دستور کار قرار گرفته است به همین منظور بانک مرکزی این سهمیه را به ۲۷ بانک و موسسه مالی اختصاص داده که بیشترین تسهیلات را باید بانک مسکن پرداخت کند.  

احمدی تاکید کرد : سهم بانک مسکن ۲۰ درصد از ساخت طرح نهضت ملی مسکن است که باید به بیش از ۲۱۰ هزار واحد مسکونی در کشور تسهیلات پرداخت کند و خوشبختانه در استان قزوین هیچ گونه محدودیت مالی در این زمینه نداریم.  

وی یاد آور شد: در حال حاضر ۲۱ شعب بانک مسکن در سطح استان مشغول فعالیت هستند و آمادگی کامل در تحقق شعار دولت در ساخت مسکن محرومان داریم.

مدیر شعب بانک مسکن استان قزوین گفت: در طرح نهضت ملی سه هزار و ۱۹۳ واحد در سطح استان به ما معرفی شده است که از این تعداد با یک هزار و ۲۷۷ واحد عقد قرار داد داریم و ۱۸۰ میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده که بیش از ۲۷ میلیارد تومان پرداخت گردیده است.  

احمدی خاطر نشان کرد: هزار و ۹۱۶ واحد هنوز عقد قرارداد ندارد و در صورت پیشرفت فیزیکی تسهیلات دریافت خواهد کرد.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات بانکی در طرح نهضت ملی مسکن، افزود : در این طرح سقف تسهیلات در شهرهای بزرگ ۴۰۰ میلیون تومان، مراکز استان مانند قزوین ۳۵۰ میلیون تومان، سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان و روستاها ۲۵۰ میلیون تومان تعیین شده که به محض انجام اقدامات لازم از سوی دستگاه‌های متولی و معرفی به بانک، بدون وقفه پرداخت خواهد شد.

این مسوول با اشاره به ۶ راهبرد برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، گفت: اولین راهبرد، انجام ساخت و ساز فعلی مسکن کشور توسط بخش خصوصی سالانه بین ۳۲۰ تا ۳۵۰ هزار واحد است، دومین راهبرد تحریک تقاضا در بافت فرسوده و راهبرد سوم ساخت واحدهای مسکونی برای دهک‌های اول تا سوم و در توان خانوارهای این دهک‌هاست که مقرر شده این بخش با حداکثر حمایت دولت ساخته شود.  

احمدی اضافه کرد : راهبرد چهارم ساخت مسکن برای دهک‌های متوسط با حمایت نسبی دولت، راهبرد پنجم احداث واحدهای مسکونی روستایی و آخرین راهبرد، مسکن اجاره‌ای است که برای اولین بار در کشور از سال آینده اجرا خواهد شد.

برچسب‌ها تسهیلات بانکی بانک مسکن قزوین مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات بانکی بانک مسکن قزوین تسهیلات بانکی بانک مسکن قزوین مسکن استان قزوین میلیارد تومان نهضت ملی مسکن میلیون تومان طرح نهضت ملی بانک مسکن مسکن مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۴۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سورپرایز بزرگ کارگران با دریافت پاداش روز کارگر | کارگران اردیبهشت ۲ تا حقوق می‌گیرند

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با شرایط دریافت سود سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد

 براساس قانون کار، یازده اردیبهشت (روز جهانی کارگر) تعطیل رسمی‌ست؛ بر اساس ماده ۶۳ قانون کار، علاوه‌بر تعطیلات رسمی کشور، اول ماه می‌روز جهانی کارگر نیز جزو تعطیلات رسمی کارگران به حساب می‌آید. به این ترتیب کارگران برای اشتغال در روز کارگر، دستمزد بیشتری تحت عنوان اضافه کاری روز کارگر دریافت خواهند نمود.

نکته اینجاست که تعطیلی روز کارگر صرفا برای افراد مشمول قانون کار است؛ به همین دلیل در تقویم رسمی کشور به صورت تعطیل رسمی اعلام نشده است. اگر کارگری در روز ۱۱ اردیبهشت در محل کار حاضر نشود، به عنوان غیبت یا ترک کار تلقی نخواهد شد.

بر اساس ماده ۵۱ قانون کار، دستمزد هر ساعت اضافه کاری، ۴۰ درصد بیشتر از دستمزد هر ساعت کار عادی محاسبه می‌شود. از این رو با توجه به تعطیلی روز کارگر برای کارگران، دستمزد اشتغال به کار آنان در این روز، تعطیل کاری محسوب شده و برای هر ساعت کارکرد، ۴۰ درصد اضافه بر ساعات کار عادی، دستمزد پرداخت می‌شود.

رونمایی جدید از شگفتانه جدید در روز کارگر

علی اصلانی با تبریک هفته کارگر به جامعه کار و تولید اظهار کرد: با توجه به نزدیکی روز کارگر و در آستانه هفته کارگر انتظار داریم اگر نیتی برای کمک به جامعه کارگری و حل مشکلات آنها وجود دارد، بحث حق مسکن را پررنگ کنند و وزیر کار عیدی خوبی به کارگران در این هفته بدهند.

وی ادامه داد: در زمان تصویب افزایش حداقل دستمزد ۱۴۰۳ گروه کارگری صورتجلسه مزد را امضا نکردند و امیدوار بودند درصد افزایش به اندازه تورم تعیین شود تا بخشی از مشکلات جامعه کارگری برطرف و به سفره کارگران کمک شود، اما این اتفاق نیفتاد.

اصلانی افزود: در روز‌های اخیر و در شبکه‌های اجتماعی گمانه‌زنی‌هایی از احتمال تغییر مصوبه دستمزد و پیشنهاداتی مبنی بر افزایش ۳۵ درصدی حق مسکن کارگران مطرح شد. ظاهرا تعدادی از اعضای شورای عالی کار بدون دعوتنامه رسمی به وزارت کار دعوت شدند و به نوعی جلسه نظرخواهی و مشورتی بوده ولی در شبکه‌های اجتماعی اینطور عنوان شده که تعدادی از نمایندگان کارگری صورتجلسه را امضا کردند، به شرطی که حق مسکن ۳۵ درصد و سایر سطوح مزدی یک درصد افزایش پیدا کند.

عضو کانون شورای اسلامی کار البرز ادامه داد:، اما کانون عالی شورای اسلامی کار کشور پیامی در شبکه‌های اجتماعی ارسال و هرگونه شرکت نمایندگان کارگری در چنین جلسه و امضای صورتجسه جدید را تکذیب کرد و رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران هم اعلام کرد که چنین صورتجلسه‌ای را امضا نکرده و پیشنهاد افزایش ۳۵ درصدی حق مسکن توسط دولت مطرح شده است.

اصلانی با بیان اینکه تغییر مصوبه دستمزد در حال حاضر امکانپذیر نیست، گفت: بسیاری از کارخانه‌ها و بنگاه‌ها مصوبه دستمزد را به دنبال ابلاغ بخشنامه از سوی وزیر کار اجرا کرده‌اند، بنابر این اگر بنا به اصلاح یا افزایش دستمزد باشد، تنها می‌توان در مورد حق مسکن اعمال کرد، چون تنها آیتمی بود که در شورای عالی کار تغییر نکرد. از طرفی درست است که حق مسکن توسط شورای عالی کار پیشنهاد می‌شود ولی برای اجرایی شدن حتما باید توسط هیات وزیران تصویب شود.

دبیر کانون شورای اسلامی کار البرز خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد با توجه به تورم موجود و نارضایتی و دلخوری جامعه کارگری نسبت به دستمزد، هم وزارت کار و هم تشکل‌های کارگری در تلاشند تا دستمزد را به طریقی و با بالا بردن حق مسکن افزایش بدهند.

وی در پایان با بیان اینکه بحث دستمزد از تمام مطالبات کارگری واجب‌تر است، ابراز امیدواری کرد: در هفته کارگر با افزایش قابل توجه مبلغ حق مسکن خبر خوشی به کارگران داده شود.

منبع: اندیشه معاصر

tags # حقوق کارگران سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • شرایط دریافت وام ازدواج در سال ۱۴۰۳
  • یک میلیون و۶۰۰ هزار متقاضی در صف انتظار برای دریافت وام ودیعه مسکن
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان قزوین
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • تذکر کمیسیون اصل نود به ۴ دستگاه برای پیوستن به سامانه اعتبارسنجی
  • معرفی بیش از ۹۷۰۰ گیلانی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • سورپرایز بزرگ کارگران با دریافت پاداش روز کارگر | کارگران اردیبهشت ۲ تا حقوق می‌گیرند
  • قرارداد بانک مسکن و صندوق توسعه ملی روی کاغذ ماند
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران