Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-27@16:14:05 GMT

رونمایی حزب دموکرات عراق از نامزد ریاست جمهوری

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۷۴۳۷۲

رونمایی حزب دموکرات عراق از نامزد ریاست جمهوری

مهدی عبد الکریم، عضو حزب دموکرات کردستان عراق در گفت‌وگو با شبکه سومریه نیوز اعلام کرد که این حزب "ریبر احمد خالد" را نامزد تصدی پست ریاست جمهوری این کشور کرده است.

وی در این باره گفت: ریبر احمد از مقبولیت بالایی برخوردار است و موفق به تصدی پست ریاست جمهوری خواهد شد.

ریبر احمد درحال حاضر وزیر امور داخلی در دولت اقلیم کردستان عراق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمود محمد، سخنگوی حزب دموکرات کردستان عراق نیز در بیانیه ای کوتاه در این باره تاکید کرد: حزب دمکرات کردستان پس از تحولات سیاسی و موانعی که پیش روی انتخاب رئیس جمهور عراق قرار گرفت و در راستای ادامه روند سیاسی عراق، رسما ریبر احمد خالد وزیر امور داخلی دولت اقلیم کردستان را به عنوان نامزد حزب دموکرات برای ریاست جمهوری معرفی می‌کند.

حزب دموکرات کردستان عراق ابتدا هوشیار زیباری را نامزد خود برای تصدی پست ریاست جمهوری عراق معرفی کرده بود اما چند روز مانده به برگزاری جلسه مذکور شکایتی از سوی چند نماینده علیه زیباری به دادگاه عالی فدرال عراق ارائه شد و این نمایندگان زیباری را متهم به فساد در دوره تصدی پست وزارت خارجه عراق در سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۴ کردند.

درپی این شکایت دادگاه فدرال نیز روند نامزدی وی را متوقف کرد و پارلمان نیز به مدت سه‌ روز نام‌نویسی مجدد برای نامزدهای جدید را آغاز کرد و در نهایت یکشنبه دادگاه عالی فدرال عراق با بررسی این شکایت حکم به رد نامزدی زیباری داد.

311311

کد خبر 1603119

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: کردستان عراق کردستان عراق ریاست جمهوری حزب دموکرات تصدی پست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۴۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم


به گزارش تابناک؛ رویترز نوشت: جو بایدن در یک مناظره تلویزیونی گفت: من هستم، نمی دانم چه زمانی اما خوشحال می‌شوم که با او مناظره کنم.

این اظهارات واضح ترین اظهارات بایدن در مورد چشم انداز مناظره ریاست جمهوری بود. بایدن قبلاً متعهد به مناظره با ترامپ نبود و ماه گذشته گفته بود که این موضوع به رفتار رئیس جمهور سابق بستگی دارد. ترامپ که پیش از پیروزی در رقابت‌های مقدماتی جمهوری‌خواهان در ماه گذشته از مناظره با رقبای خود امتناع کرد، در هفته‌های اخیر بایدن را به چالش می‌کشد تا با او درگیر شود و به او پیشنهاد داده است که «در هر زمان و در هر مکان» با او مناظره کند.

بر اساس نظرسنجی رویترز/ایپسوس در اوایل ماه جاری، بایدن در میان رای دهندگان ثبت نام شده ۴۱ به ۳۷ درصد نسبت به ترامپ برتری دارد.

گفتنی است بایدن و ترامپ در دو مناظره تلویزیونی انتخابات ریاست جمهوری در طول مبارزات انتخاباتی ۲۰۲۰ با یکدیگر روبرو شدند.

 

شفقنا

دیگر خبرها

  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • ۹۶ درصد از مصوبات سفر ریاست جمهوری به ایلام اجرایی شد
  • لحظۀ حملۀ پهپاد ناشناس به میدان گازی کورمورِ کردستان عراق
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • نشست خبری معاونت علمی ریاست جمهوری
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف مطالبه جدی ایران از عراق است
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی با حضور معاون علمی ریاست جمهوری
  • رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج