Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از اصفهان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در حاشیه کنگره بین‌المللی انسان در تراز نهج‌البلاغه در گفت‌وگو با ایسکانیوز ضمن اشاره به خلأ آموزه‌های نهج‌البلاغه در محیط‌های آموزشی گفت: آموزه‌های نهج‌البلاغه باید در جامعه و بدنه دانشگاه جاری و ساری شود. سرفصل‌های درسی بر اساس آموزه‌های نهج‌البلاغه در حوزه‌های گوناگون به‌روزرسانی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نجفی افزود: ظرفیت‌های موجود در منابع دست اول تشییع بسیار ارزشمند است و هنوز همه ابعاد این گنجینه بزرگ شناخته نشده است. این ظرفیت، در دنیای امروز می‌تواند در سبک زندگی، حیات اجتماعی و هم‌چنین در مباحث مدیریتی بسیار راهگشا باشد.

رئیس کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه اظهار کرد: یکی از اهداف این کنگره، شناسایی ابعاد مختلف نهج‌البلاغه توسط محققان علوم مختلف بود که در این راستا بیش از 200 مقاله دریافت شده و از میان آن‌ها قریب به 100 مقاله فارسی و عربی در قالب چکیده آثار کنگره انسان در تراز نهج‌البلاغه به چاپ رسید. هم‌چنین در ماه‌های منتهی به برگزاری اختتامیه کنگره، بیش از 30 وبینار و کرسی ترویجی با مشارکت علاقه‌مندان و اساتید و دانشجویان از سراسر کشور برگزار شد. این کنگره توانست شاهد مشارکت بیش از 1000 مخاطب برای شناختِ بهترِ انسان در تراز نهج‌البلاغه باشد.

وی با اشاره به ابعاد بین‌المللی این کنگره گفت: کنگره نهج‌البلاغه مهمانانی از کشورهای مختلف اسلامی داشت. مضافاً سخنرانی‌های ارزشمندی از سوی دین‌پژوهان عراقی برای مخاطبان فارسی‌زبان برگزار شد و از حیث پژوهشی نیز بیش از 30 مقاله به زبان عربی از طرف اساتید دانشگاه‌های برتر و عالمان دینی عراق، لبنان و الجزایر در مجموعه آثار این کنگره به چاپ رسید. ما هم‌چنین در کنار پیشکسوتان ایرانی علوم نهج‌البلاغه، از پیشکسوتان خارجی نیز تجلیل به عمل آوردیم و از یک عمر تلاش‌های علمی و فرهنگی این عزیزان تقدیر شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در خصوص تداوم برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی حول نهج‌البلاغه افزود: برنامه‌های کنگره ملی نهج‌البلاغه قطعاً تداوم دارد. دانشگاه آزاد اسلامی در بحث ترویج و پژوهش حول آموزه‌های نهج‌البلاغه از دانشگاه‌های پیشگام در کشور است و ظرفیت فوق‌العاده‌ای در این دانشگاه برای پژوهش در زمینه نهج‌البلاغه در مقاطع تحصیلات تکمیلی رشته‌های علوم انسانی وجود دارد. به کوشش همکاران ما، مدرسه نهج البلاغه در اصفهان راه‌اندازی شده و امیدوارم پژوهشکده نهج‌البلاغه نیز به زودی تأسیس شود.

نجفی در پایان با اشاره به برنامه دانشگاه برای توسعه کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه در سنوات آتی گفت: امروز به واسطه برگزاری این کنگره، رؤسای دو دانشگاه و یکی از مرکز تحقیقاتی شاخص عراق در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان حضور یافتند و تفاهم‌نامه همکاری در زمینه‌های تحقیقاتی و آموزشی امضا شد. اما این تلاش‌ها نباید به حوزه کشورهای فارسی و عربی زبان‌ محدود شود. توسعه فضای ترویجی و پژوهشی کنگره به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی و اسپانیایی ایده بسیار خوبی است و امیدواریم بتوانیم حتی در حوزه آسیای شرقی، برای ترویج معارف نهج‎البلاغه کار کنیم.

خبرنگار: امید ابراهیمی

انتهای پیام/

کد خبر: 1129920 برچسب‌ها دانشکاه آزاد اسلامی استان اصفهان پیام نجفی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: پیام نجفی آموزه های نهج البلاغه دانشگاه آزاد اسلامی نهج البلاغه بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۴۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاوردهای آموزش عالی در ۴۰ سال گذشته در کشور بی‌نظیر بوده است

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان گفت: دستاوردهای آموزش عالی در ۴۰ سال گذشته در ایران بی‌نظیر بوده است و هیچ فردی نمی‌تواند دستاوردهای آن را نادیده بگیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد فرامرزی امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در مراسم گرامیداشت روز استاد و معلم اظهار کرد: بدون تردید آموزش باکیفیت رکن اصلی تمام دانشگاه‌ها است و مهمترین محصول و تولید این آموزش باکیفیت، فارغ‌التحصیلانی کارآفرین و اشتغال‌آفرین است و اساتید دانشگاه در خط مقدم این نقش‌آفرینی قرار دارند.

وی با اشاره به دهه سرآمدی آموزش افزود: دانشگاه اصفهان بنا بر مأموریت تعریف شده، شعار اختصاصی خود در خصوص این دهه را مبنی بر «آموزش الهام‌بخش، نیاز محور و اشتغال‌پذیر» اعلام کرد و توسط وزارت علوم، امروز تحت عنوان روز سرآمدی و آمایش آموزش عالی نام‌گذاری شده است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان تصریح کرد: دستاوردهای آموزش عالی در ۴۰ سال گذشته در ایران بی‌نظیر بوده است و هیچ فردی نمی‌تواند دستاوردهای آن را نادیده بگیرد، اما نقاط ضعفی وجود دارد که باید رفع و نقاط قوت تقویت شود، از ابتدای سال ۱۴۰۰ برنامه‌ای تحت عنوان تحول آموزش عالی مدون و عملیاتی شدن آن مبتنی بر نیازهای جامعه آغاز شد.

فرامرزی با اشاره به فرایند انتخاب سرامدان آموزشی ادامه داد: سرآمدان آموزشی بر اساس شیوه نامه ۱۴۰۱ در سطح دانشگاه و سطح کشوری انتخاب می‌شوند و معیارهای متعددی برای انتخاب آنها مد نظر قرار می‌گیرد، در این خصوص پرونده نفرات برتر در کمیته انتخاب سرآمدان بررسی و ۲۴ نفر برگزیده شدند.

وی با اشاره به برنامه های انجام شده در هفته سرآمدی گفت: با همکاری دانشکده‌ها به صورت فعال، در سطح دانشگاه اصفهان حدود ۱۷ برنامه و مراسم ویژه به مناسبت روز معلم، ۱۲ کارگاه تخصصی با محوریت شعار این دوره، ۱۳ مورد نشست تخصصی در دانشکده‌ها و برگزاری ۳۰ عنوان سخنرانی اساتید برگزار شده است که جای خدا قوت دارد.

کد خبر 749475

دیگر خبرها

  • تعداد شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد اصفهان به ۳۰۰ شرکت می‌رسد/ ۲۰ مجله فناوری با درجه ممتاز داریم
  • حمیدی‌فر: در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • چالش‌های حوزه تعلیم و تربیت چبست؟/ در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • تجربه آموزش‌های ترکیبی در مسیر پیشرفت و هوشمندسازی را ادامه می‌دهیم
  • پاسداشت خدمات بنیان‌گذار دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در روز معلم
  • معبر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به‌ نام «استاد فروغی» نام‌گذاری شد
  • دستاوردهای آموزش عالی در ۴۰ سال گذشته در کشور بی‌نظیر بوده است
  • راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد
  • فرافکنی دانشگاه‌ها درباره نقش خود در تعلیم و تربیت اجتماعی/ اثرگذاری اساتید و تشکل‌ها محدود است
  • کانون خانواده‌ با خودمحوری‌ها آسیب می‌بیند