Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج  - رییس حوزه هنری کردستان گفت: در راستای نشر و حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و ضرورت تدوین تاریخ شفاهی، حوزه هنری با همکاری موسسه فرهنگی و هنری آوای چکاوک در زمینه فعالیت در بخش ثبت و ضبط تاریخ شفاهی دفاع مقدس کارگاه تخصصی آشنایی با شیوه جمع آوری و تدوین تاریخ شفاهی دفاع مقدس را در نیمه دوم اسفند امسال و فروردین سال آینده برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امین مرادی گفت: مدرسان این کارگاه محمد قاسمی پور مسوول دفتر فرهنگ ومطالعات پایداری حوزه هنری کشور و "محمد فایق فرجی" از اساتید برتر حوزه تاریخ شفاهی استان هستند که در هشت جلسه کارگاهی، شیوه‌های تخصصی مصاحبه و نحوه تدوین مصاحبه‌ها با محوریت دفاع مقدس را به علاقه‌مندان آموزش می‌دهند.

به گفته او: آشنایی با تاریخ شفاهی، نگاهی به تاریخ نگاری جدید، بررسی نگرش سنتی به تاریخ نگاری، تحریف تاریخ، اهداف تاریخ شفاهی، ویژگی تاریخ شفاهی، ساختار تاریخ شفاهی، جایگاه تاریخ شفاهی در تحقیقات تاریخی و تاریخ شفاهی در ایران از جمله سرفصل‌های آموزشی است که در این دوره به آن پرداخته خواهد شد.

رییس حوزه هنری کردستان گفت: علاقه‌مندان به موضوع تاریخ شفاهی و نویسندگی با محوریت تاریخ شفاهی دفاع مقدس می‌توانند در این کارگاه تخصصی که رایگان برگزار می‌شود، حضور پیدا کنند و قطعا با توجه به محدودیت تعداد افراد، زمان ثبت نام ملاک حضور در کلاس‌ها خواهد بود.

مرادی گفت: از امتیازات این دوره در کنار صدور گواهی معتبر برای شرکت کنندگان، استفاده از برگزیدگان دوره در قالب قرارداد‌های مشخص برای فعالیت در زمینه پروژه‌های مرتبط با تاریخ شفاهی دفاع مقدس در سطح استان خواهد بود.

او می گوید: علاقه مندان می‌توانند تا ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ با مراجعه حضوری به دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان کردستان و یا با شماره تماس‌های ۳۳۲۴۳۶۲۴-۳۳۲۲۷۱۲۵و۳۳۲۴۳۶۴۶ داخلی ۱۴ ثبت نام کنند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوزه هنری دفاع مقدس تاریخ شفاهی دفاع مقدس حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۴۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مرحوم حاج احمد راستگوی قلعه جوقی امروز در سن ۹۶ سالگی به دلیل بیماری و کهولت سنی دارفانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

شهید کریم راستگوی قلعه جوقی در دهم فروردین ماه ۱۳۴۶ در شهر روستای قلعه جوق از توابع بخش مرکزی شهرستان سراب در یک خانواده مذهبی چشم به جهان گشود و در ۲۱ تیرماه ۱۳۶۷ در منطقه موسیان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

دیگر خبرها

  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • دشمنان آگاهانه برای تجزیه ایران می‌جنگند