Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «پرویز توسلی‌زاده» عصر دوشنبه در مراسم تجلیل از مراکز مشاوره فعال در حوزه خانواده و سازش در امر طلاق در سالن جلسات دادگستری کل استان کرمانشاه ضمن تبریک ولادت حضرت علی (ع) افزود: اسلام به‌عنوان یک مکتب انسان‌ساز، بیشترین عنایت را به تکریم و تعالی خانواده داشته و این نهاد مقدّس را کانون تربیت و مهد مودّت و رحمت می‌داند و سعادت و شقاوت جامعه انسانی را منوط به صلاح و فساد این بنا می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: در اسلام هدف از تشکیل خانواده، تأمین نیازهای مادّی، عاطفی و معنوی انسان از جمله دستیابی به سکون و آرامش است و بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فاصله گرفتن از سبک زندگی اسلامی، مهمترین عامل فروپاشی خانواده ها و طلاق است.

توسلی زاده فعالیت مراکز مشاوره خانواده را در حوزه سازش، یک کار ارزشمند و خداپسندانه دانست و افزود: گاهی یک اختلاف ساده می تواند منجر به ارتکاب جرایم بزرگ شود از این رو شایسته است در کنار وقوع هر اختلاف خانوادگی، بحث سازشی آن مطرح و پیگیری شود.

وی در ادامه ضمن تأکید بر اطلاع رسانی فعالیت این مراکز در استان اظهار داشت: مردم باید در جریان تلاش‌ها و زحمات این مراکز در حوزه کاهش طلاق و سازش بین زوجین بوده و رسانه ها می توانند در اطلاع رسانی این فعالیت‌ها مثمر ثمر باشند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه افزود: باید تلاش کنیم اختلافات اولیه را ریشه ای حل کنیم تا خدایی نکرده منجر به وقوع اختلافات بعدی نشود.

وی ضمن تأکید به این مراکز در راستای بالابردن آمار سازش در حوزه طلاق ادامه داد: هر پیشنهاد موثری را در جهت حل اختلافات خانوادگی اجرایی خواهیم کرد.

فعالیت ۴۵ مرکز مشاوره در استان کرمانشاه

در ادامه «حمید بهرام‌زاده» معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه ضمن ارائه گزارش ۹ ماهه این مراکز در استان گفت: بر اساس آمار، در ۹ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ حدود ۱۷ درصد سازش در متقاضیان طلاق داشتیم در صورتی که میانگین کشوری آن ۱۴ درصد است.

وی افزود: در سطح استان ۴۵ مرکز مشاوره خانواده وجود دارد و روند کار برای ثبت در خواست طلاق به این شکل است که سامانه ای اینترنتی به نام سامانه تصمیم راه اندازی شده است. از این رو زوجینی که تصمیم به طلاق دارند باید بوسیله این سامانه نوبت بگیرند و بعد از غربالگری و تکمیل فرم مشخصات پرونده به یکی از مراکز مشاوره ارجاع می شوند و این مراکز بابت هر پرونده درخواست طلاق در مدت ۴۵ روز پنج جلسه بین زوجین تشکیل می دهد و برای ایجاد صلح و سازش بین زوجین تلاش می کند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون آمار خوبی در موارد ایجاد سازش داریم و حتی اگر یک مورد نیز سازش ایجاد شود، از فروپاشی یک خانواده جلوگیری خواهد شد و این کار بسیار ارزشمند است.

بهرام زاده همچنین یادآور شد: مهمترین دلایل طلاق، اعتیاد، عدم مسئولیت پذیری، نداشتن مهارت ها و پایین بودن آستانه تحمل، بی احترامی، بی توجهی و بد دهنی است.

در پایان با حضور رئیس کل دادگستری و معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، از مدیران برتر مراکز فعال در حوزه خانواده که بالاترین آمار سازشی در بین زوجین استان را داشتند، با اهدای هدایایی تجلیل و تقدیر شد.

برچسب‌ها مشاوره طلاق کرمانشاه ازدواج ساده دادگستری کل استان کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشاوره طلاق کرمانشاه مشاوره طلاق کرمانشاه ازدواج ساده دادگستری کل استان کرمانشاه استان کرمانشاه بین زوجین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۴۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلافات مالی در یک خانواده مشهدی منجر به قتل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمد چراغ اظهار کرد: دوشنبه شب هفته جاری در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر مرگ مشکوک مردی جوان در بیمارستان طالقانی مشهد، ماموران انتظامی در محل حاضر شدند.

جانشین فرمانده انتظامی مشهد بیان کرد: با حضور ماموران در بیمارستان و در تحقیقات اولیه مشخص شد، فرد ۳۱ ساله به علت اختلافات خانوادگی برادر ۳۷ ساله خود را در شهرک غرب مشهد با شلیک سلاح گرم مجروح کرد که به رغم تلاش تیم‌های پزشکی، این فرد جان خود را از دست داد.

وی ادامه داد: متهم به قتل دستگیر شد و تحقیقات تکمیلی در این خصوص با دستور مقام قضایی ادامه دارد.

کد خبر 6093886

دیگر خبرها

  • قضات در راستای کاهش اطاله دادرسی، صدور آرای متقن، دعوت به سازش تلاش کنند
  • ارائه خدمات مشاوره و مددکاری رایگان به رانندگان تاکسی و خانواده هایشان
  • بهره مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی در گلستان
  • افتتاح مرکز مشاورزه ازدواج و تحکیم خانواده شهرستان اسکو
  • اختلافات مالی در یک خانواده مشهدی منجر به قتل شد
  • دستور رئیس کل دادگستری تهران برای بررسی و رفع یک مشکل مهم در معاملات خودرویی
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • خیرین و مسؤولان در رفع مشکلات مراکز نگهداری معولان کمک کنند
  • منشور مشاوره خانواده تدوین و نهایی شد
  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد