Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@13:24:11 GMT

جلال مقامی: زمان مثل برق می گذرد پس قدر بدانیم

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۷۵۲۲۰

جلال مقامی: زمان مثل برق می گذرد پس قدر بدانیم

جلال مقامی، از صداهای ماندگار کشورمان که مدتهاست به دلیل کهولت سن و بیماری در منزلش استراحت می کند و از عرصه دوبله دور شده است، می گوید، این روزها حالش بهتر از گذشته است ولی دیگر نمی تواند کار کند و باید به همین سرنوشت خانه ماندن راضی باشد. مقامی که به قول خودش روزی برای خودش برو بیایی داشته اکنون تمام ساعات شبانه روز را در منزلش استراحت می کند و مردم را به مهربانی دعوت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او معتقد است: زمان مثل برق و باد می گذرد پس بیایید قدر بدانیم و مهربان باشیم.

خبرنگار ایسنا به بهانه میلاد حضرت علی علیه السلام با این هنرمند پیشکسوت عرصه دوبله گفت وگویی تلفنی انجام داد تا هم حالی از او پرسیده باشد و هم روز پدر را به او تبریک بگوید. 

مقامی که مجری برنامه خاطره انگیز «دیدنی ها» در دهه های ۶۰ و ۷۰ تلویزیون بود، در گفت‌وگویی با ایسنا با آنکه خیلی راحت نمی توانست صحبت کند، با خوشرویی تمام و مهربانی به تلفنمان پاسخ داد و گفت: خداراشکر بهترم هستم، به هر حال هرچه خدا بخواهد همان می شود. امیدوارم همه ما عاقبت به خیر شویم.

ـ آقای مقامی آیا از مسوولان و هنرمندان کسی جویای احوالتان است؟

ـ توقعی از دوستان ندارم، همه گرفتار هستند. راه دور است، راستش خیلی جویای حالم نیستند اما عیبی ندارد توقعی نیست. می‌دانم که در این شرایط همه مشغول زندگی شان هستند. من این روزها فقط در منزلم استراحت می کنم. خدا را شکر از قبل بهترم ولی دیگر نمی توانم کار کنم.

ـ امروز روز شماست؛ روز پدر، روزتان مبارک! چند فرزند دارید؟ از آرزوهایتان بگویید.

ـ ممنونم از تبریک شما دخترم، من هم یک دختر دارم. ان شاءالله که همیشه سلامت باشید. آرزویم سلامتی برای تمام مردم جهان است، چه بهتر از این که همه مردم جهان سلامت باشند و به هم روی خوش نشان بدهند و با هم اختلاف نداشته باشند و برای همدیگر خیر بخواهند. همچنین ولادت حضرت علی علیه السلام را تبریک می‌گویم. در چنین روز مبارکی فقط سلامتی می‌خواهم برای خودم و همه مردم دنیا. دوست دارم همه با روی گشاده با هم برخورد کنیم، همه آدم ها در سراسر دنیا. عمر خیلی کوتاه است، خیال نکنیم فعلاً وقت داریم، خیر. زمان مثل برق می گذرد. بنده که الان در این جا افتاده ام احساس می‌کنم مثلاً دو ماه پیش بود که برنامه اجرا می کردم و برای خودم بر و بیایی داشتم. زندگی همین است، می‌گذرد و برای هیچ کس صبر نمی‌کند.

ـ آقای مقامی عزیز آرزویتان برای دوبله چیست؟

- برای دوبله هم آرزوی موفقیت دارم. دوبله هم مثل عرصه‌های دیگر راه خودش را می‌رود. جوانان زیادی به این عرصه پا گذاشته اند و مشغول هستند که ان شاءالله موفق باشند. از شما و احوالپرسی تان هم متشکرم، امیدوارم سلامت باشید. ممنون که هنوز به یادم هستید.

به گزارش ایسنا، جلال مقامی دوبلور، گوینده، مدیر دوبلاژ و بازیگر و مجری باسابقه کشورمان زاده دوم مرداد سال ۱۳۲۰ است. او در دهه های ۶۰ و ۷۰ با اجرای برنامه «دیدنی ها» به شهرت رسید. جلال مقامی ۶۳ سال برای تلویزیون، واحد دوبلاژ و رادیو کار کرده است اما بعد از سکته ای که کرد متاسفانه دیگر نتوانست کار کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جلال مقامی روز پدر جلال مقامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۵۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگذشت یک هنرمند موسیقی مقامی/سالاری: «عیسی قلی پور» بازمانده موسیقی خراسان شمالی بود

 به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، عیسی قلی پور هنرمند پیشکسوت موسیقی مقامی و از آخرین بازماندگان بخشی‌های کرمانج خراسان شمالی درگذشت.
به گزارش شهرآرانیوز، استاد عیسی قلی پور مشهور به عیسی بخشی، هنرمند موسیقی مقامی و از آخرین بازماندگان بخشی‌های کرمانج شمال خراسان جمعه- ۱۴ اردیبهشت‌ماه- پس از تحمل یک دوره بیماری سرطان در بجنورد دارفانی را وداع گفت.

عیسی قلی پور مشهور به عیسی بخشی، هنرمند موسیقی مقامی، خواننده و نوازنده دوتار و از آخرین بازماندگان بخشی‌های کرمانج شمال خراسان، ۱۱ آبان سال ۱۳۲۱ در روستای سلاخی بجنورد در خانواده‌ای هنرمند متولد شد، او در کنار پدرش (سلیمان) که یکی از بخشی‌های قدیمی و دوتارنواز بوده است، پرورش یافت، سپس نزد حسن یزدانی مشهور به حسن بخشی، یادگیری‌های خود را در زمینه موسیقی نواحی خراسان کامل کرد.

قلی پور خواننده گویش‌های ترکی بجنوردی، کرمانجی، فارسی و ترکمنی، بیش از شصت سال خنیاگر نغمه‌های مختلف خراسانی و آیین‌های مذهبی منطقه شمال خراسان بود. وی در جشنواره‌های متعددی شرکت کرد و کسب مدال و دیپلم افتخار در چهارمین جشنواره موسیقی فجر با گویش کرمانجی از افتخارات این هنرمند فقید است. این هنرمند گواهینامه درجه یک هنری را سال ۱۳۹۵ از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی دریافت کرد و سال ۱۳۹۸ اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی نخستین کاشی ماندگار در بجنورد را بر سردر منزل عیسی قلی پور نصب کرد.

محمود سالاری معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت مرحوم استاد عیسی قلی پور هنرمند پیشکسوت موسیقی مقامی و از آخرین بازماندگان بخشی‌های کرمانج خراسان شمالی را تسلیت گفت. متن پیام وی به این شرح است: «إنا لله و إنا الیه راجعون، گان موسیقی مقامی در این خاک پهناور هر کدام سرمایه ای سترگ اند که مانندشان یافت نمی شود و باید آنان را کیمیاهای فرهنگ و هنر ایران اسلامی خواند. درگذشت استاد عیسی قلی پور مشهور به عیسی بخشی که از ناموران موسیقی خراسان شمالی بود و به گویش‌های ترکی بجنوردی، کرمانجی، فارسی و ترکمنی مسلط و سالیانی را خنیاگر نغمات مذهبی و آیینی بود از همین سنخ است.

  درگذشت این استاد نامی را به همه هنردوستان و اصحاب فرهنگ و هنر ایران اسلامی تسلیت عرض می‌کنم.

 

رفتن او سنگین و ثلمه ای است بر پیکر موسیقی خراسان شمالی.

روح مطهرش غرق در رحمت الهی باد.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۴ سال از بلاتکلیفی بزرگترین پروژه شهرداری می‌گذرد؛ برج‌های دو قلو چالش مدیران شهرکرد
  • ۱۴ سال از بلاتکلیفی بزرگ ترین پروژه شهرداری می گذرد برج های دو قلو چالش مدیران شهرکرد
  • ببینید | دوبله فوق‌العاده ابراهیم شفیعی روی آنتن تلویزیون
  • (ویدئو) دوبله فوق‌العاده ابراهیم شفیعی روی آنتن تلویزیون
  • زمان تشییع و خاکسپاری شهید مرزبانی در قروه اعلام شد
  • وداع مردم خراسان شمالی با عیسی بخشی هنرمند موسیقی مقامی
  • همه آن چیزی که باید از ناو شهید مهدوی نیروی دریایی سپاه پاسداران بدانیم+ عکس
  • درگذشت یک هنرمند موسیقی مقامی/ سالاری: «عیسی قلی پور» بازمانده موسیقی خراسان شمالی بود
  • درگذشت یک هنرمند موسیقی مقامی/سالاری: «عیسی قلی پور» بازمانده موسیقی خراسان شمالی بود
  • فیلم/ در ون‌های پلیس چه می‌گذرد؟