Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد -آقای احمدی سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به شیوع سویه اُمیکرون ویروس کرونا گفت: تاکنون ۳۷.۵ درصد کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان موفق به دریافت و تزریق دوز سوم واکسن علیه ویروس کرونا شده‌اند.

همچنین ۹۴.۵ درصد کارمندان دستگاه‌های اجرایی استان دُز دوم و ۹۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد دُز نخست واکسن علیه ویروس کرونا را تزریق کرده‌اند.

تا ابتدای اسفندماه امسال بایستی میانگین تزریق واکسن کارمندان دستگاه‌های اجرایی علیه ویروس کرونا به حداقل ۸۵ درصد افزایش یابد.

تاکنون ۹۶.۴ درصد فعالان حوزه تجاری و بازرگانی چهارمحال و بختیاری دُز نخست، ۹۰ درصد دوز دوم و ۳۵ درصد دوز سوم واکسن علیه ویروس کرونا را دریافت کردند.

۹۷ درصد هم فعالان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در استان دُز نخست، ۹۳.۲ درصد دُز دوم و ۴۲ درصد دُز سوم واکسیناسیون علیه ویروس کرونا را انجام داده‌اند.

بیشتر بخوانید

سویه امیکرون بیشتر افراد کم سن و سال را درگیر می‌کند

در بخش تردد‌ها و حمل و نقل درون‌شهری ۹۳ درصد دوز نخست، ۸۳ درصد دوز دوم و ۲۹.۱ درصد دوز سوم واکسن خود را علیه ویروس کرونا تزریق کردند.

همچنین در بخش تردد‌ها و حمل و نقل برون‌شهری ۹۳.۲ درصد دوز نخست، ۸۲ درصد دوز دوم و ۳۰.۲ درصد دُز سوم واکسن خود را علیه ویروس کرونا دریافت نمودند.

هم‌اکنون میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان ۶۵.۵ درصد، در اصناف ۷۵.۵ درصد، میانگین رعایت بهداشت فردی در استان ۶۴ درصد و فاصله‌گذاری اجتماعی ۵۴.۲ درصد است.

تا زمان شیوع ویروس کرونا، تجمع مردم برای برگزاری مراسم در آرامستان‌ها ممنوع است و در مناطق قرمز از نظر رنگ‌بندی شیوع این ویروس، دورکاری برای کارمندان دارای بیماری‌های زمینه‌ای و مادران باردار اجرایی شود.

در سال تحصیلی گذشته سه هزار دانش‌آموز مجبور به تکرار پایه شده و ۹۰۰ دانش‌آموز ترک‌تحصیل کرده‌اند.

هم‌اکنون ۲۰ درصد مدارس روستایی و عشایری استان امکان دریافت آموزش‌ها از طریق تبلت را ندارند.

انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی کرونا ویروس امیکرون کرونا واکسن کرونا دستگاه های اجرایی علیه ویروس کرونا ز سوم واکسن درصد دوز درصد د ز ۲ درصد د ز نخست ۵ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۵۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

 عرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرد  که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • عملیات اجرایی بیمارستان عسلویه نیمه نخست امسال آغاز خواهد شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است