Web Analytics Made Easy - Statcounter

عمیدی با اشاره به اهمیت اعمال مالیات بر تسهیل ارز بانک‌ها، گفت: با اعتمادسازی، سرمایه‌ها به سمت بازار سرمایه سرا ریز می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هومن عمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: در دو هفته گذشته شاهد دو هفته متفاوت در روند بازار بورس بودیم؛ هفته ابتدای بهمن شرایط مناسب نبود و شاهد افت شاخص بوده‌ایم و در هفته دوم شرایط بهتر شد و با برنامه‌ریزی که توسط بازار برای حمایت از سازمان بورس و مشارکت حقوقی‌های فعال و بازار گردان‌ها اتفاق افتاد، بازار جمع‌آوری شد و بازار گردانی به شکل مناسبی انجام گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عوامل دیگری چون همکاری دولت در ابلاغ ده مورد مهم، توجه به بازار سرمایه و برنامه‌ریزی که وزارت اقتصاد و صمت با مجلس داشتند، همچنین قیمت‌گذاری در مورد نرخ خوراک پتروشیمی و نرخ گاز صنایع و رایزنی در مورد حذف قرعه‌کشی خرید خودرو در خودروسازها ازجمله پارامترهایی بودند که در کاهش و نگه‌داری نرخ سپرده بیست درصد اتفاق افتاد و همگی در بهبود و هم‌افزایی شرایط بازار تأثیرگذار بود.

کارشناس بازار بورس و سرمایه عنوان کرد: برای تغییر روند رشد در بازار سرمایه موارد ذکرشده، تغییرات خوبی بوده ولی کافی نیستند و اگر ما قصد داشته باشیم این روند حفظ و رویه با شرایط خوبی ادامه‌دار باشد، باید برخی مکانیزم های دیگری به این مأموریت اضافه کنیم تا درنهایت اعتمادسازی اتفاق بیفتد و زمانی اعتمادسازی صورت گیرد، خودبه‌خود سرمایه‌ها به سمت بازار سرمایه سرا ریز می‌شود و تزریق نقدینگی مستقیم صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: یکی از مکانیسم‌هایی که سازمان بورس به‌درستی متوجه شده است و در جهت رفع مشکل قدم برمی‌دارد این است که بحث دامنه نوسان را برای ایجاد تغییر در آن، مطرح کرده است، یعنی دامنه نوسان منفی ۵ تا مثبت ۵ که در حال حاضر وجود دارد احتمالاً به منفی ۱۰ تا مثبت ۱۰ و یا منفی ۱۵ تا مثبت ۱۵ در روزهای آتی تغییر کند؛ این اتفاق خوبی است و باعث می‌شود که در روندهای کاهش و یا افزایش شدید، ما شاهد صف‌های فروش و یا خرید طولانی نباشیم و بازار متعادل شود.

عمیدی گفت: از دیگر مواردی که انتظار می‌رود سازمان بورس آن را انجام دهد، بحث مالیات بر تسهیل ارز بانک‌ها است که به نظر می‌آید وزارت اقتصاد و دارایی با سرعت مطلوب، نسبت به تعیین تکلیف مالیات سنگینی که متناسب با نرخ تسهیل بانک‌ها نبوده و باعث ظلم در حق سهامداران بانکی شده است، اقدامات لازم را انجام دهد.

کارشناس بازار بورس و سرمایه خاطرنشان کرد: بازار سرمایه معمولاً از تغییرات بازارهای موازی دیگر کمترین تأثیر را دریافت می‌کند ولی چون شرکت‌ها برای صادرات محصولات خود از ارز استفاده می‌کنند نرخ ارز تأثیر مستقیمی بر فرایند سود و زیان شرکت‌ها دارد.

وی گفت: در حال حاضر ما شاهد دو طیف متقاضی در بازار سرمایه هستیم؛ کسانی که می‌خواهند هر چه سریع‌تر این بازار را ترک کنند و کسانی که می‌خواهند در این بازار سرمایه‌گذاری کنند که با توجه به صورت‌های مالی شرکت‌ها دسته دوم منطقی‌تر تصمیم‌گیری می‌کنند چون شرایط بازار در این قیمت‌ها ارزنده است؛ تا پایان سال، بازار با یک‌روند منطقی و مناسب و یک رشد آهسته و پیوسته به سمت شاخص ۱۵۰۰ هزار واحد تغییر کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بازار سرمایه بازار بورس بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۵۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی

روزانه در سایت "نبض بورس" گزید‌ه‌ای از آخرین اخبار و مطالب جذاب پیرامون بازار سرمایه، مسکن، ارز، انرژی و سرمایه گذاری تهیه و منتشر می‌گردد. گزارش کامل از گزیده‌ خبرهای امروز «نبض بورس» (https://nabzebourse.com) را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

  قیمت لحظه‌ای دلار، یورو و درهم در بازار 

 

قیمت خودروهای ایران خودرو و سایپا چقدر شد؟

 

یک پیشنهاد به مدیران صندوق‌ها برای توسعه سرمایه‌گذاری غیر‌مستقیم

 

مجامع شرکت‌ها و صندوق‌های بورسی در هفته‌ی آینده | بیش از ۲۵ شرکت بورسی مجمع برگزار می‌کنند

 

فروشندگان از خیر سهامداری این نمادها گذشتند

 

کنترل حکشتی به زودی در دستان تامین‌اجتماعی؟! | این انتقال چرا باید برای سهامداران مهم باشد؟

 

۱۰ میلیارد تومان جابجایی سهام بین دو سهامدار عمده؟

 

ورود و خروج سهامداران درصدی ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

 

خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی

 

این نماد در صف عرضه اولیه قرار گرفت

       

دیگر خبرها

  • دریادار سیاری: دسترسی به دریا یک منبع بسیار مهم برای تولید قدرت و ثروت است
  • راهکار پایان دادن به تقاضای کاذب دلار
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار تا پایان سال
  • کدام خودروی سایپا 700 میلیون تومان شد؟
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • پیش‌بینی اقتصاددانان از آینده قیمت دلار
  • پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار / خریداران ارز بخوانند
  • کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد