Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@12:22:15 GMT

گلایه اهالی «واشان» از فروش مدرسه روستا

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۷۶۳۶۱

گلایه اهالی «واشان» از فروش مدرسه روستا

باشگاه خبرنگاران جوان - به دنبال انتشار آگهی مربوط به مزایده ساختمان آموزشگاه روستای واشان بیرجند اهالی این روستا نسبت به این موضوع گلایه مند شده و خواستار لغو این مزایده از سوی مسئولان استانداری و آموزش و پرورش خراسان جنوبی شدند.

محمد هادی ذاکری دهیار روستای واشان می گوید روز شنبه ۲۳ بهمن ماه به مسئول حقوقی آموزش و پرورش مراجعه و خواستار لغو این مزایده شدیم که وی در پاسخ به ما گفت: «بر اساس تکلیفی که اقتصاد و دارایی بر عهده ما گذاشته است ما موظف به انتشار آگهی مزایده مربوط به فروش ساختمان آموزشگاه روستای واشان در سامانه و نه در مطبوعات شدیم و لغو این مزایده را باید از طریق استانداری و اقتصاد و دارایی پیگیری کنید».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهاجرت و ترک تحصیل اجباری

روحانی این روستا هم با بیان اینکه در واشان حدود ۱۲۵ خانوار با حدود ۵۵۰ نفر سکونت دارند، اظهار کرد: به دلیل اینکه تعداد دانش آموزان آموزشگاه متوسطه اول این روستا ۲۶ دانش‌آموز بود و از نرم مورد نظر آموزش و پرورش سه یا چهار نفر کمتر بود از سال ۹۶ تعطیل شد.

به گفته حجت الاسلام ابراهیم عباسی با وجود پیگیری‌های بسیار از سوی اهالی روستا همچنان این آموزشگاه تعطیل است لذا تعدادی از اهالی روستا که وضع مالی مناسبی داشتند برای ادامه تحصیل فرزندان خود به شهر بیرجند مهاجرت کردند و دانش آموزان دختر تعدادی از خانواده‌های که وضعیت مالی مناسبی نداشتند، مجبور به ترک تحصیل شدند.

روحانی این روستا می گوید بعضی از دانش آموزان پسر این روستا در مدرسه متوسطه اول گازار و دختران در مدرسه دخترانه مهمویی مشغول تحصیل هستد که امکان برگشت آنها به روستا با توجه به ادامه تحصیل آنها وجود ندارد و قبل از تعطیلی در آموزشگاه مورد نظر حدود ۱۸ پسر و ۱۷ دختر به شکل مختلط تحصیل می‌کردند.

ساختمان این آموزشگاه با اهدای زمین از سوی اهالی روستا و احداث آن توسط «ابطحی» فردی خیر به نیت مادرش در سال ۱۳۸۱ انجام شد که بعد از بهره برداری از آن سند این ملک به نام آموزش و پرورش زده شد و اکنون مسئولان آموزش و پرورش قصد فروش این ملک را دارند.

روحانی روستا می گوید همه اهالی این روستای فرهنگی مخالف انجام این کار می‌باشند و خواستار لغو فروش ساختمان این آموزشگاه از طریق مزایده هستند و توقع دریافت پاسخ قاطع مسئولان استان در این زمینه هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی  می گوید ساعت ۷ و۳۰ دقیقه صبح دوشنبه با حضور در روستای واشان از ساختمان‌های دو آموزشگاه ابتدایی و متوسطه اول این روستا بازدید کردم و با مشاهده اینکه ساختمان دبستان این روستا که فعال است به مراتب فرسوده‌تر از ساختمان آموزشگاه دیگر است، تصمیم دیگری در این خصوص گرفتیم.

جابجایی ساختمان دو آموزشگاه

محمد علی واقعی می گوید در نهایت تصمیم بر این شد که ساختمان‌های این دو آموزشگاه با توجه به تعطیلی متوسطه اول با هم جا به جا شوند،امروز از دفتر فنی استانداری با من تماس گرفتند و یادآور شدند که تعدادی از اهالی روستای واشان برای مخالفت با انتشار آگهی مزایده فروش ساختمان آموزشگاه این روستا به استانداری مراجعه کرده‌اند.

به گفته  مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی من اعلام کردم که بر اساس گزارش تهیه شده در این خصوص و بر اساس تکلیفی که به ما شده بود آگهی فروش ساختمان آموزشگاه مورد از طریق مزایده در سامانه منتشر شد.

این ساختمان با توجه به تعطیلی آن در چند سال گذشته و اینکه سند آن به نام آموزش و پرورش است و بر این اساس از املاک دولت جمهوری اسلامی ایران می‌باشد هیچ منعی برای فروش آن وجود ندارد اما با گزارشی که برای ارائه به کمیته فروش املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان که آموزش و پرورش تنها یک عضو آن است، ارسال خواهد شد و با تصمیم اعضای کمیته مورد نظر فروش ساختمان این آموزشگاه منتفی خواهد شد.

مردم روستای واشان همچنان چشم به تصمیم مسئولان دوخته اند تا وعده اعلام شده به آنها عملیاتی شود و از فروش آموزشگاه این روستا جلوگیری شود.

منبع مهر

انتهای پیام/پ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش نظام آموزشی ساختمان آموزشگاه آموزش و پرورش فروش ساختمان اهالی روستا متوسطه اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۶۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار رییس پلیس راهور استان قم که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه کشور برگزار شد، اظهار کرد: فراجا مسوولیت‌های متعددی و ترکیبی دارد که از این رو باید از آن‌ها حمایت شود.

مدیر حوزه های علمیه کشور ادامه داد: اقداماتی مانند «طرح نور» از جمله کارهای ویژه است که به عنوان حوزه از آن حمایت می‌کنیم و به طور ویژه از فعالیت های فراجا در عرصه امنیت اخلاقی تقدیر و تشکر داریم.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه کار در قم حساس، سخت و ارزشمند است، عنوان کرد: مسئله فرهنگ ترافیک در رعایت قوانین بسیار مهم است که حوزه، دانشگاه، آموزش و پرورش، خانواده و نهادهای مختلف اجتماعی در آن مسئولیت دارند.

وی با اشاره به اینکه همه باید به گونه‌ای تربیت شویم که قانون را رعایت کنیم، خاطرنشان کرد: تربیت از خانواده آغاز شده، در مدرسه به تثبیت رسیده و در ادامه در سایر نهادها تقویت می‌شود.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه توجه به این فرهنگ‌سازی در آمارهایی مانند تصادفات اثرگذار است، تصریح کرد: یک بخش مهم و پایه‌ای در فرهنگ‌سازی خانواده‌ها است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه بخش مهم دوم آموزش و پرورش است، یادآور شد: فرهنگ‌سازی در آموزش و پرورش باید توسط معلمان و کادر مدرسه انجام شود و این جزو وظایف آن‌ها است.

امام جمعه قم با بیان اینکه باید هم‌افزایی برای کاهش آسیب‌ها صورت بگیرد، گفت: همچنین نقاط حادثه‌خیز شهری نیز باید اصلاح شده و تغییر پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ ایجاد پارکینگ نیز یک موجود مهم است، بیان کرد: باید هر مسجد و مدرسه‌ای که ساخته می‌شود در کنار آن یک پارکینگ نیز احداث شود.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه استفاده از فناوری‌های پیشرفته نیز اهمیت ویژه‌ای دارد، اظهار کرد: گاهی بسیاری از مشکلات با استفاده از این فناوری‌ها حل خواهد شد.

وی اضافه کرد: معقوله راهنمایی و رانندگی یکی از نمادهای فرهنگی شهر است و از این جهت مردم و مسئولین نسبت به این موضوع باید اهتمام لازم را داشته باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه اخلاق برخوردی ماموران راهنمایی و رانندگی نیز بسیار مهم است، مطرح کرد: همچنین اقدامات مطالعاتی، تحقیقاتی و ارزیابی نقش بسیار موثری دارد.

کد خبر 6090500

دیگر خبرها

  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • تنها پل چوبی روستای شورکش بر اثر باران سیل آسا تخریب شد + فیلم
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز
  • در این روستا یک شب در سال همه کوفته می خورند | مراسم «اوکوز قوربانی» در روستای اسفنجان شهرستان اسکو
  • آیین گاوکشان 
  • تخلیه فضولات حیوانی رودخانه روستای همای علیا را آلوده کرد + فیلم و تصاویر
  • بهره‌مندی اهالی روستای سرپله آبدانان ایلام از آب سالم
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند
  • گلایه شهروندان از اختلال در سامانه آموزش و پرورش