Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - یک منبع پارلمانی عراق گفت: در دور نخست ثبت نام ۲۴ نامزد برای ریاست جمهوری ثبت نام کردند و پس از اعلام ثبت نام مجدد به مدت ۳ روز، شمار نامزد‌ها به ۶۰ نفر افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری عراقی واع، منبع مذکور گفت: تنها هیئت رئیسه پارلمان درباره افراد ثبت نام کرده اطلاعات دارد و پس از بررسی صلاحیت این نامزد‌ها از سوی کمیسیون حقوقی، کمیته ویژه بررسی نامزد‌ها سپس سازمان پاکدستی و شورای عالی قضایی عراق، اسامی آن‌ها منتشر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق ۱۸ بهمن جلسه پارلمان برای انتخاب رئیس‌جمهور را بر خلاف اعتراضات گسترده به این اقدام، تشکیل داد، اما تنها ۵۸ نماینده در این جلسه حاضر شدند و باقی نمایندگان با تحریم این جلسه انتخاب رئیس جمهور را به تعویق انداختند.

ائتلاف الفتح بازگشت چهره‌های سیاسی سابق به جایگاه ریاست‌های سه گانه عراق را ضربه سهمگینی به اراده ملت و مرجعیت این کشور عنوان کرد.

ریاست پارلمان عراق تاکنون زمانی را برای تشکیل جلسه ویژه انتخاب رئیس جمهور جدید تعیین نکرده است.

در حالی که دادگاه فدرال عراق هوشیار زیباری، نامزد حزب دموکرات کردستان عراق برای ریاست جمهوری را رد صلاحیت کرد، یک منبع مسئول در حزب دموکرات کردستان روز دوشنبه اعلام کرد که این حزب در حال انتخاب یکی از سه نامزد پیشنهادی (فاضل میرانی، فؤاد حسین و ریبر احمد) که در مهلت ۳ روزه ثبت نام کرده اند، برای منصب ریاست جمهوری عراق است.

نامزد حزب دموکرات کردستان با برهم صالح، نامزد اتحادیه میهنی کردستان بر سر ریاست جمهوری رقابت خواهد کرد.

با تعویق تشکیل دولت جدید در عراق، برهم صالح، رئیس جمهور فعلی عراق نسبت به ادامه وضعیت فعلی در این کشور هشدار داد و خواستار تشکیل هر چه سریعتر دولت جدید و توانمند شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ریاست جمهوری پارلمان عراق تحولات عراق ریاست جمهوری رئیس جمهور نامزد ها ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۶۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح

سردار عباسقلی زاده در مراسم هیات رزمندگان آذرشهر تبیین وصیت نامه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را عامل بازدارنده توطئه‌های دشمنان عنوان کرد و گفت: به گفته سردار سلیمانی جمهوری اسلامی حرم است و ماباید در دفاع از این حرم، خود را به سلاح ایمان و بصیرت تجهیز کنیم تا کشورمان و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی در مقابل توطئه‌های دشمنان مصون بماند.

وی با تاکید بر حضور گسترده مردم در انتخابات آتی افزود:شرکت گسترده مردم در انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی از اهمیت و حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و دشمنان با توطئه‌های متفاوت سعی دارند حضور مردم در انتخابات را کمرنگ نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ادعای‌های متعارض اصلاح‌طلبان در خصوص انتخاب هیئت رئیسه مجلس/ از نگاه چپ‌ها قالیباف با پایداری ائتلاف می‌کند یا با اعتدالی‌ها؟
  • روستای فهرج، نامزد برترین روستا‌های دنیا در حوزه گردشگری
  • احتمال انصراف قالیباف از ادامه حضور در مجلس
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ 
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ
  • ببینید | اعلام جزئیات برگزاری انتخابات الکترونیک در تهران
  • اعلام جزئیات برگزاری انتخابات الکترونیک در تهران
  • اعلام جزییات برگزاری انتخابات الکترونیک در تهران
  • محمود احمدی‌نژاد استعفا می‌دهد؟ جنجال بزرگ آقای سیاست‌مدار