Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مدیر کل شهری و شوراهای استان بوشهر با بیان اینکه شهرداری‌های استان بوشهر ملزم به تدوین برنامه ۵ ساله هستند گفت: برنامه محوری و آینده‌پژوهی اولویت فعالیت شهرداری‌های ۴۰گانه استان می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر هوشنگ رستم‌پور شهیدی صبح امروز در بررسی فعالیت‌های شهرداری‌های استان بوشهر بر تسریع تکمیل طرح‌های نیمه تمام تأکید کرد و اظهار داشت: صدها طرح و پروژه در شهرهای استان نیمه تمام است که تکمیل آنها بر اساس برنامه و نیاز شهروندان ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه شهرداری‌ها باید بر اساس منابع اقتصاد شهری و اندیشه کارآمد، اداره شود خاطر نشان کرد: اگر هم‌افزایی شهرداران و اعضای شورای شهرها با مردم شکل بگیرد، طرح‌ها و برنامه‌ها با شتاب بیشتری پیش می‌رود.

مدیر کل شهری و شوراهای استان بوشهر با بیان اینکه در وضعیت فعلی که با تهدید و تحریم و مسائل جنگ اقتصادی ظالمانه مواجه هستیم مسئولیت همه ما سنگین‌تر است اظهار داشت: مسئولیت در این زمان خطیر بوده و لازم است همه با هم همکاری کرده تا با موفقیت این آزمون را سپری کنیم.

وی شهرداران و کارکنان در شهرداری‌ها را جهادگران جبهه تعالی و خدمت بى‌منت دانست و بیان کرد: آنان می‌توانند کمک‌های موثر در همه ابعاد آسایش و آرامش زندگی مردم داشته باشند، از این رو عدم نظارت اهمیت زیادی دارد و یکی از عوامل هدر رفت سرمایه انسانی و مادی در شهرداری محسوب است.

بدهی 300میلیارد تومانی شهرداری سنندج به پیمانکاران و پرسنل/معوقات قبل از پایان سال پرداخت می‌شودبودجه 1401 شهرداری تهران تصویب شدبرخی معابر شهرداری زواره در 32 سال گذشته تغییر نداشته است

مدیر کل دفتر شهری و شوراهای استانداری بوشهر با بیان اینکه نظارت و کنترل میزان دستیابی یک مدیر به اهداف سازمانی را مشخص و تعیین می‌کند خاطر نشان کرد: ارزیابی مستمر از اصول مهم کاری شهرداری‌ها است اما زمانی اجرایی می‌شود که شهرداران برنامه محور باشند، برنامه محوری و پرهیز از روزمره‌گی و موازی‌کارى هدف اصلی است که پس از بومی شدن برنامه‌ها و منطبق بر ابعاد و سایر اسناد دیگر مانند سند چشم‌انداز و برنامه‌های سالانه نظیر بودجه باید لحاظ شود.

رستم‌پور اضافه کرد: اینک شهروندان و شهرهاى استان در وضعیت بسیار پرشتاب از دگرگونی وسیع قرار دارند و شهرداران باید با استفاده از ‌تمام مؤلفه‌های قدرت آفرین به آینده نگاه و کوشش و برای  تعالی و متغیرهای روز افزون و دگرگونی‌ها برای شهر و شهرداری تصمیم‌گیری کند.

وی افزود: در دولت قبل با عدم توجه به مشکلات ساختاری و عارضه‌های کلیدی که در شهرداری‌‌ها وجود داشته، از موانع اصلی است که مجریان را از دستیابی به اهداف دور کرده است.

مدیر کل دفتر شهری و شوراهای استانداری بوشهر بیان کرد: انباشت مسائل و مشکلات موجود امروز راه حل‌های ساده در زمان خود داشتند می‌خواهم بگویم که برنامه یعنی ایجاد عزم همگانى و تعیین یکسری اهدافی براى اقدامات عملیاتی براى شهرداری‌‌ها وجود نداشته است و با روزمره‌گى دچار عقب‌ماندن شدید شده‌اند طبیعی است با چنین رویکردی نمی‌توان ضمن پاسخگویی به مسائل و نیازهای توسعه متوازن شهر، شهروندان و شهرداری‌‌ها موجبات پیشرفت و ارتقای جایگاه را در جهان پرتلاطم شهری و به هم پیوسته کنونی فراهم کرد.

رستم‌پور خاطر نشان کرد: بازبینی و بهبود ساختارها و فرآیندهای ارائه خدمات شهری باید با تکیه بر اصل مشارکت ذی‌نفعان و رضایتمندی جامعه هدف انجام شود و برنامه محوری و تعهد حرفه‌ای 2 عامل مهم در تعالی شهرداری‌‌ها است که بر عهده شهرداران است تمام شهرداری‌های استان ملزم به تدوین برنامه 5 ساله هستند.

انتهای پیام/190/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهری و شوراهای استان استان بوشهر شهرداری ها مدیر کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۶۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه

محمد محمدنژاد هیئت‌علمی مهندسی صنایع دانشگاه رازی ضمن اشاره به لزوم ترسیم یک نقشه راه برای صنعت کرمانشاه، گفت : در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله)، اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه اقدام به اجرای طرح تحقیقاتی «تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه» با انعقاد قرارداد با دانشگاه رازی نموده است.

وی با اشاره به اینکه اعتبار این طرح از محل تجمیع اعتبارات یک درصد استانی است، افزود: با طی مراحل تصویب عنوان موضوع در کمیته علمی، فراخوان، انتخاب مجری، تصویب عنوان موضوع در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری کشور به انجام رسید.

عضو هیئت‌علمی مهندسی صنایع دانشگاه رازی تصریح کرد: این اولین فعالیت علمی هست که در یک زمینه، مسیر رفتن از وضعیت کنونی به مقصد را ازطریق نقشه راه میسر می‌کند.

وی ادامه داد: فرایند تهیه این نقشه شامل سازمان‌دهی فرایند برنامه‌ریزی وتحلیل محیطی، شناخت و تحلیل مسائل راهبردی، تدوین مؤلفه‌های جهت‌ساز تعیین منظرها راهبرد‌های اصلی اهداف راهبردی، تعریف شاخص‌ها ارتباط علی و معلولی ابتکارات راهبردی، برنامه‌ریزی بر مبنای مفروضات (تدوین ماتریس پروژه و انجام برنامه‌ریزی بر مبنای مفروضات)، تدوین و ترسیم نقشه راه (مصاحبه ونظرسنجی از خبرگان) و تدوین برنامه عملیاتی صنعت استان کرمانشاه هست .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • تورم نیروی انسانی در شهرداری جزو معضلات شهرداری‌هاست
  • انتقاد استاندار لرستان از تورم شدید نیروی کار در شهرداری‌ها
  • شهرداران از مصائب شهری با استاندار سخن گفتند
  • تعیین تکلیف عوارض و کمیسیون‌های ماده ۵، ۷ و ۱۰۰ در سال ۱۴۰۳
  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه
  • برنامه‌های گردشگری باید با پیوست‌های فرهنگی و دینی تدوین شود