Web Analytics Made Easy - Statcounter

رامین میرزایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: استان زنجان با توجه به پتانسیل‌های خود سازمان و معاونت قوی برنامه و بودجه به عنوان فرمانده راهبری اجرای استقرار نظام بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد استان‌ها تعیین شده است.

وی افزود: در سطح کشور دستگاه‌های اجرایی که مشمول بودجه هزینه‌ای استانی هستند، حدود ۸۰۰ دستگاه اجرایی را در مدت شش ماه استقرار این بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد، از طریق سامانه‌های مربوطه فرماندهی کرده و پوشش می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: در اصل استقرار این سیستم ۲۴ دستگاهی اجرا خواهد شد که بودجه هزینه‌ای خود را از استان می‌گیرند خواهد بود، این اتفاق در زنجان در حال رخ دادن است که تا به امروز ۱۰ درصد همه این موارد انجام شده است و باید حداکثر تا شهریورماه سال آینده صد درصد کار را تحویل دهیم.

میرزایی افزود: در اجرای مفاد بند پ ماده ۷ و ۸ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور و نیز تبصره ۱۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کشور و دستورالعمل‌های اجرایی بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد، این بودجه‌ریزی را تکلیف کرده است که دولت در دستگاه‌های اجرایی تابع نظام بودجه استان پیاده کند.

وی با بیان اینکه نظام بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد به عنوان یک زیرسیستم نظام مدیریت مبتنی بر نتایج و با هدف ارتقای کارآیی و اثربخشی مصرف منابع مالی سازمان مورد توجه جدی همه دولت‌ها از قبل بوده است، افزود: این نظام اعتبارات بر مبنای عملکرد واحدهای سازمانی در راستای تولید محصولات به سمت افزایش شفافیت که همواره در بودجه مورد سئوال بوده است و در نحوه مصرف منابع نیز برای انجام فعالیت‌های خود و تولید خدمات و محصولات خروجی و دست‌یابی به اهدافی که برای آن‌ها از پیش تعیین شده است و دست‌یابی به استراتژی‌های خود، این سیستم بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد همه این موارد را به این سمت سوق می‌دهد.

میرزایی تصریح کرد: بر اساس تعریف صندوق بین‌المللی پول، بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد عبارت است از روش‌ها و ساز کارهایی که ارتباط بین اعتبارات تخصیص یافته به دستگاه‌های اجرایی را با خروجی‌ها و پیامدهای آن از طریق به کارگیری اطلاعات عملکردی در تخصیص منابع تقویت می‌کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان در ادامه با تشریح اینکه همان‌طور که از این تعریف استنباط می‌شود، سه موضوع اساسی را در یک نظام بودجه‌ریزی باید مشاهده کنیم تا به بودجه‌ریزی بر مبنای عملکردی برسیم، خاطرنشان کرد: «الف» آن عملکرد سازمانی است، «ب» قیمت تمام شده و «ج» کارآیی و اثربخشی اعتباراتی است که به دستگاه داده می‌شود، بنابراین با توجه به این سه عنصر، سه نکته دیگر برای ما در بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد قابل رویت خواهد بود که شامل برنامه‌ریزی دقیق، هزینه‌یابی دقیق و مدیریت عملکرد است.

کد خبر 5424636

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان مدیریت و برنامه ریزی زنجان لایحه بودجه راهپیمایی 22 بهمن ویروس کرونا بوشهر دهه فجر 22 بهمن کرمانشاه انقلاب اسلامی ایران آمار کرونا شیوع کرونا عکس استانها خطبه های نماز جمعه اردبیل مجلس شورای اسلامی همدان بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد نظام بودجه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۷۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳.۶ برابری سرانه بودجه شهرداری استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ استاندار زنجان گفت: نهاد شورا اصلی‌ترین و ابتدایی‌ترین ساختار مردم سالاری دینی است و اگر قرار باشد کشورمان در تحزب رشدی داشته باشد به این نقطه باز می‌گردد.

وی با بیان اینکه امیدواری‌های زیادی در شورا‌ها ایجاد شده است افزود: از زمان شکل گیری شورا‌ها در کشور سال‌ها گذشته است و این نهاد‌ها اکنون به بلوغ رسیده اند، عملکرد و رفتار‌ها نیز نسبت به قبل بهتر شده است.

افشارچی بابیان اینکه در ۲ و نیم سال گذشته کار‌های متعددی در حوزه شورا‌های شهری و روستایی استان انجام گرفته است، ادامه داد: در این راستا سال گذشته ۱۷ هزار میلیارد ریال پرداختی انجام گرفت که پیش بینی می شود این رقم در سال‌های آینده به بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال خواهد رسید.

وی با تأکید بر اینکه تمرکز بر ارزش افزوده تولید و ثروت توسط شهرداری و دهیاری‌ها مد نظر باشد، افزود: انتظار بر این است مبنایی برای ایجاد ثروت در دراز مدت مورد توجه قرار گیرد.

استاندار زنجان با اشاره به شعار سال گفت: وضعیت دهیاری‌ها نسبت به سال‌های گذشته بهبود یافته و عملیات عمرانی نیز شتاب بیشتری گرفته است.

افشارچی با بیان اینکه ایجاد کارگاه‌های اقتصادی موضوع مهمی است گفت: این استان به سمت نظام خوشه روستا‌ها حرکت می‌کند و برنامه‌هایی را در این خصوص مورد توجه قرار داده که همراهی دستگاه‌ها در تحقق آن لازم است.

وی با تأکید بر اینکه روستا‌های استان باید بیشتر مولد باشند ادامه داد: استان به موضوع مشکلات واقف است و مسئله بهره روری آب در روستا‌ها امری مهم محسوب می‌شود.

استاندار زنجان به لزوم بهره گیری از تکنولوژی‌های روز اشاره کرد و گفت: انتظار بر این است که شهرداری‌ها در این خصوص پیشگام باشند و تحولاتی را ایجاد کنند.

افشارچی با بیان اینکه دسترسی مردم به اینترنت پر سرعت در شهر‌های ابهر، خرمدره، قیدار و زنجان در حال انجام است افزود: برنامه‌ریزی‌ها باید ناظر بر آینده باشد و در این میان هوش مصنوعی اولویت اول در سطح جهانی است.

دیگر خبرها

  • شوراها به جایگاه واقعی خود نرسیده‌اند
  • تدوین سند هوش مصنوعی باید مبتنی‌بر تمدن نوین اسلامی باشد/ پیش بینی بودجه ۵ همتی برای هزینه در هوش مصنوعی
  • توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی
  • توسعه شهری و روستایی باید مبتنی بر سامانه‌های مدیریتی باشد
  • تراز منابع و مصارف مشمول بودجه استان زنجان مثبت شد
  • پنج هزار و ۵۵۸ متقاضی واحدهای مسکن ملی در زنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند
  • ایران گام‌های مهمی برای کاهش موثر خطر بلایا برداشته است
  • افزایش ۳.۶ برابری سرانه بودجه شهرداری استان
  • منظور: ایران گام‌های مهمی برای کاهش موثر خطر بلایا برداشته است
  • گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات