Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری آنلاین – مهدی فروتن: اسپیلبرگ در حالی روی صندلی کارگردانی «داستان وست ساید» نشست که نسخه سینمایی سال ۱۹۶۱ به کارگردانی مشترک جروم رابینز و رابرت وایز جایگاهی شایسته در سینمای جهان دارد و برخی منتقدان آن را یکی از برترین موزیکال‌های تاریخ می‌دانند. با این حال، کارشناسان می‌گویند نسخه ۲۰۲۱ از نظر هنری بر نسخه کلاسیک «داستان وست ساید» برتری دارد و اسپیلبرگ توانسته کار خود را به بهترین شکل ممکن به سرانجام برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داستان وست ساید ساخته استیون اسپیلبرگ | بازسازی موفق یک فیلم کالت آهنگساز بزرگ تئاتر درگذشت

«داستان کرانه غربی» برگرفته از «رومئو و ژولیت» ویلیام شکسپیر و درباره رقابت دو گروه خلافکار خیابانی از دو قوم و نژاد مختلف است. در این میان، یک عشق ممنوع هم شکل می‌گیرد و... نسخه سال ۱۹۶۱ در ۱۱ رشته نامزد اسکار شد و توانست در ۱۰ رشته از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردان و بهترین بازیگران زن و مرد مکمل برنده جایزه شود. تنها بخشی که دست «داستان وست ساید» به مجسمه اسکار نرسید، بهترین فیلمنامه اقتباسی بود.

۶۰ سال بعد و در شرایطی که فصل جوایز سینمایی دو دوره است بیش از همه تحت تاثیر همه‌گیری ویروس کروناست، «داستان وست ساید» اسپیلبرگ در هفت رشته از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردان و بهترین بازیگر زن مکمل نامزد جایزه شده و حتی اگر همه جوایز را ببرد، باز هم نمی‌تواند به رکورد ۱۰ اسکار نسخه کلاسیک برسد. ضمن اینکه فیلم ۱۰۰ میلیون دلاری اسپیلبرگ در گیشه شکستی سخت خورد و حدود ۶۵ میلیون دلار در دنیا فروخت.

«داستان وست ساید» در اصل یک نمایش موزیکال آمریکایی است که بر اساس کتاب آرتور لوران، موسیقی لئونارد برنستاین و ترانه‌های استفن سوندهایم روی صحنه رفت و بسیار از آن استقبال شد. نکته جالب درباره نسخه ۲۰۲۱ اینکه ریتا مورنو پس از نقش‌آفرینی در نسخه ۱۹۶۱، در «داستان وست ساید» اسپیلبرگ هم بازی کرد و در ۹۰ سالگی همراه تونی کوشنر (نویسنده فیلمنامه) تهیه‌کننده اجرای پروژه بود.

سی و پنجمین تجربه کارگردانی استیون اسپیلبرگ گرچه چندان به دل تماشاگران ننشسته اما منتقدان و کارشناسان آن را ستوده‌اند. «داستان وست ساید» در پایگاه راتن تومیتوز ۹۳ درصد از منتقدان و ۹۴ درصد از کاربران رای گرفته و امتیاز آن در متاکریتیک بر اساس نقدهای ۶۵ منتقد و نویسنده سینمایی ۸۵ از ۱۰۰ است.

کد خبر 657449 برچسب‌ها استيون اسپيلبرگ سینمای جهان مجله فيلم و سينماى جهان - ۲۰۲۱ مهدى فروتن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استيون اسپيلبرگ سینمای جهان داستان وست ساید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۷۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی سخت یونایتد مقابل قعرنشین در شب خروج لیورپول از کورس قهرمانی!

دیدارهای معوقه از هفته بیست‌ونهم لیگ جزیره با ۴ بازی پیگیری شد که در مهم‌ترین بازی‌ها منچستریونایتد در خانه شفیلدیونایتد را به سختی مغلوب کرد و کلوپ در آخرین تجربه داریی مرسی ساید خود اولین شکستش را تجربه کرد تا از کورس قهرمانی خارج شود.

به گزارش ایسنا، لیورپول در دیداری معوقه از هفته بیست‌ونهم لیگ جزیره در گودیسون پارک میهمان اورتون بود و شان دایچ آخرین داربی کلوپ در مرسی ساید را تبدیل به جهنم کرد.

اورتون در این بازی با ۲ گل لیورپول را مغلوب کرد تا طلسم ۱۴ ساله پیرپز نشدنشان در داربی مرسی ساید شکسته شود. نکته دیگر اینکه این آخرین تجربه کلوپ از داربی بندر لیورپول بود و او سرانجام طعم تلخ شکست از تافی‌ها را تجربه کرد. با این شکست لیورپول موقتا در جایگاه دوم باقی ماند اما عملا تا حدود زیادی از کورس قهرمانی خارج شد.

در اولدترافورد اما برونو فرناندس مانع از شکل‌گیری فاجعه‌ای دیگر و شاید اخراج احتمالی تن‌هاخ شد. شفیلد یونایتد تا اواسط نیمه دوم در تئاتر رویاها از یونایتد با نتیجه ۲ بر یک پیش بود اما درخشش فرناندس مانع از بروز فاجعه شد و آن‌ها در نهایت با درخشش ستاره پرتغالی خود با نتیجه ۴ بر ۲ قعرنشین جزیره را شکست دادند تا با توجه به باخت نیوکاسل به رتبه ششم برسند و شانس کسب سهمیه لیگ اروپا را داشته باشند.

نتایج سایر بازی‌های چهارشنبه شب به شرح زیر است:

ولورهمپتون ۰ - ۱ بورنموث

کریستال پالاس ۲ - ۰ نیوکاسل

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • واکنش باخ به دوپینگ شناگران چینی
  • ده سال پیش در چنین روزی؛ استیون جرارد سُر خورد، رویای لیورپول بر باد رفت!
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • جیمی ردنپ: کوین دی بروین از استیون جرارد و فرانک لمپارد هم بهتر است
  • یک داستان عاشقانه از پارسا پیروزفر و حواشی‌اش
  • باانگیزه‌ترین نسخه ملی‌پوش ۳۵ ساله تقدیم پائز
  • دربی مرسی ساید؛ «شکست فاجعه آميز»
  • داستان عاشقانه سمی یک پروانه!
  • پیروزی سخت یونایتد مقابل قعرنشین در شب خروج لیورپول از کورس قهرمانی!