Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، ابتدای هفته گذشته بود که دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس از محل انبار کارخانه ایران‌خودرو در شیراز به صورت سرزده بازدید کرد و دستوراتی برای تعیین تکلیف خودروهای دپو شده و استیفای حقوق مشتریان صادر کرد.

سازمان صمت، تعزیرات و اداره بازرسی استان پیگیری کنند

خبرگزاری فارس در هفته گذشته در خبری نوشت، دادستان شیراز در این بازدید با اعطای مهلت یک هفته‌ای برای تعیین تکلیف خودروهای موجود در انبار ایران‌خودرو شیراز، گفت: مقرر شد که بازرسین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ظرف چهار روز تعداد خودروهای موجود در پارکینگ، علل تحویل نشدن، وضعیت میزان ورودی و موجودی قطعات در انبارها و مدت زمان ماندگاری خودروها را استخراج و به دادستانی شیراز ارائه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بحرینی تصریح کرد: اداره کل تعزیرات استان نیز موضوعات مالی و همچنین کوتاهی در عرضه و  توزیع کالا، اهمال، احتکار و امتناع از فروش را بررسی و در صورت اهمال در مسیر قانونی، نسبت به اجرای مقررات اقدام خواهد کرد.

وی همچنین به اداره بازرسی استان فارس تأکید کرد نسبت به بررسی قصور و ترک فعل احتمالی مدیران در خصوص تأمین نشدن برنامه ریزی شده قطعات و ترک فعل مسئولان این واحد تولیدی و شرکت متبوع، تحقیقات جامعی را در دستور کار قرار دهد.

شاهد اقدامات خوبی بعد از ورود دادستان بودیم

معاونت نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت فارس در گفتگو با خبرنگار فارس به بررسی این مهلت اشاره کرد و اظهار داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، ظرف 2 روز موارد خواسته شده را بررسی نمود و تحویل مقام قضایی استان داده است.

مهدی حسنی با اشاره به اینکه بعد از ورود دادستان به موضوع انبار ایران‌خودرو شیراز اقدامات خوبی را شاهد بودیم، افزود: شرکت ایران‌خودرو در استان فارس به عنوان مونتاژکار خودرو است و باید قطعات این خودرو از دیگر استان‌ها وارد شود.

مدت زمان نگهداری  خودروها با توجه به میزان قطعات مناسب بود

معاونت نظارت و بازرسی سازمان صمت فارس ادامه داد: خروجی کار نسبت به قبل از بازدید به مراتب بیشتر شده است و این به علت ورود دادستان است که توانست قطعات مورد نیاز را سریع‌تر به این استان وارد کند.

وی مدت زمان نگهداری خودروها را با توجه به میزان قطعات مناسب دانست و ادامه داد: کمبود قطعات و عدم پلاک گذاری دو مشکل بررسی شده توسط سازمان صمت بود که با پیگیری صورت گرفته، کار به روند عادی بازگشته، ضمن اینکه نگهداری خودرو برای شرکت نیز دارای هزینه است و اگر قطعات در زمان مناسب به شرکت برسد، شاهد این‌گونه نگهداری نخواهیم بود.

اداره‌کل صمت، گزارشی مبنی بر وقوع تخلف در حوزه ایران‌خودرو شیراز ارسال نکرده است

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی استان فارس نیز در پاسخ به سوال فارس مبنی بر پیگیری این اداره در مورد ایران‌خوردرو شیراز، گفت: وظیفه و صلاحیت سازمان تعزیرات حکومتی، رسیدگی به تخلفات و گزارشات پرونده های ارسالی از سازمان‌های نظارتی در امر تولید نظیر اداره‌های صنعت معدن تجارت، جهاد کشاورزی و علوم پزشکی است.

به گفته غلامرضا سالاری، سازمان صنعت معدن و تجارت هنوز گزارشی مبنی بر وقوع تخلف در حوزه ایران خودروی شیراز ارسال نکرده است.

روند خروج اتومبیل‌های تولیدی از پارکینگ این سایت افزایش یافته است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس نیز با اشاره به اینکه در طول مدت 10 روز اخیر با نظارت بازرسان صنعت، معدن وتجارت استان و تعزیرات حکومتی زمینه ترخیص 925 خودرو پس از تکمیل به نمایندگی های فروش فراهم شده است، گفت: افزایش 29 درصدی بارگیری در روزهای اخیر حکایت از حرکت رو به جلو و مثبت مسئولان این سایت دارد.

بحرینی با اشاره به اینکه در طول این مدت کاهش قابل توجه ماندگاری خودروها در پارکینگ این خودرو گزارش شده است، گفت:  هماهنگی دیگری نیز با نیروی انتظامی جهت تحویل پلاک نیز در دستور کار قرار گرفت که با این روند، تحویل پلاک نیز با رشد 10 درصدی همراه بوده است که به ترخیص و خروج خودروها کمک کرده است.

این مقام قضایی استان به ورود دادستانی به موضوع تأمین قطعات نیز اشاره داشت و خاطرنشان کرد: تأمین قطعات خودرو و مدیریت انبارها در راستای تحویل به موقع خودروها امری است که باید توسط مسئولان ایران خودرو انجام شود که در بازدید از سایت، تذکرات لازم ارائه شد که همین امر زمینه تأمین قطعه جهت تکمیل خودروهای دپو شده و ناقص که باعث تضییع حقوق مشتریان میشد، فراهم شده است.

بحرینی در ادامه به ورود میدانی دادستانی به موضوع خودروهای موجود در پارکینگ سایت ایران خودرو در شیراز اشاره و بیان کرد: دادستانی علاوه بر داشتن تکلیف قانونی در خصوص پیشگیری از تضییع حقوق مصرف کنندگان و مشتریان، نگاه ویژه ای نیز به امر رونق تولید دارد که متأسفانه با برخی نگاه های منفعت طلبانه و نبود مدیریت مناسب تأمین قطعات و تکمیل دیرهنگام خودروها علاوه بر ضرر و زیان مشتریان زمینه بروز مشکلات هزینه ای و اشتغال و هزینه های نگهداری نیز فراهم شده بود.

وی با بیان اینکه اداره کل بازرسی استان نیز ظرف روزهای آتی گزارش نهایی خود را ارائه خواهد کرد، گفت: انتظار عمومی از مسئولان در هر رده و جایگاهی، عمل به وظایف قانونی است که دادستانی در راستای صیانت از حقوق عامه با جدیت این موضوع را تا حصول نتیجه مطلوب دنبال خواهد کرد.

بنا بر این گزارش، مدیرعامل ایران‌خودرو در گفتگوی تلفنی با خبرنگار فارس درخواست اعلام نتیجه بعد از مهلت داده شده خواستار بود که خبرگزاری فارس در هفته آینده گزارش دیگری از پاسخگویی مستقیم مدیرعامل ایران‌خودرو منتشر خواهد کرد.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: ایران خودرو دادستان شیراز مهلت سازمان صنعت و معدن فارس شیراز ایران خودرو ورود دادستان سازمان صمت استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۸۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زورآزمایی جی ای سی (JAC) با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن 2024

کمپانی جی ای سی (JAC) که در ایران بیشتر آن را با نام جک می شناسند، سال هاست که در زمینه تولید خودروهای سواری و کار و تجاری فعالیت می کند و اکثر محصولاتش هم موفق شدند به بازار ایران ورود کنند. برای نمونه می توان به جک S5 اشاره کرد که پس شروع مونتاژش در کرمان موتور، موفق شد تا سهم زیادی از بازار کراس اوورها را برای خود کند و مورد استقبال مردم واقع شود. به بیانی دیگر می توان گفت که معروفیت برند جی ای سی در ایران با فروش بی نظیر S5 رقم خورد و این خودرو توانست دیدگاه مثبتی برای جک به وجود آورد. 

جی ای سی در سال های اخیر علاوه بر تولید خودروهای متنوع، بر روی پیشرفت در زمینه خودروسازی مدرن نیز تمرکز کرده و همگام با دیگر شرکت های مطرح چینی، در دنیا به شهرتی نسبی رسیده است. سیر پیشرفتی که در مورد آن صحبت می کنیم به حدی بوده که با نگاهی کلی به سبد محصولات حاضر از طرف این خودروساز در اتو اکسپو پکن 2024 و همچنین مقایسه آن ها با تولیدات قدیمی تر جی ای سی، می توان به راحتی مسیر تکاملی خودروهای این برند چینی را درک کرد. 

جدا از تمام نکاتی که پیش تر به آن ها اشاره شد، حضور جی ای سی در نمایشگاه خودرو پکن که میزبان بزرگان صنعت خودروسازی دنیا نیز هست می تواند نشان دهنده جایگاه این کمپانی باشد.

لازم به ذکر است که در سال های اخیر اضافه شدن قوای محرکه الکتریکی به خودرو ها بسیار مرسوم شده و به همین دلیل اکثر خودروسازان حاضر در اتو اکسپو چین، اتوموبیل های تمام برقی و یا هیبریدی خود را به نمایش درآوردند. با توجه به چنین موضوعی، جی ای سی نیز در کنار دیگر شرکت ها، خودروهای تمام برقی و هیبریدی خود را به نمایشگاه آورده و در معرض دید عموم قرار داده است. 

این کمپانی علاوه بر حرکت در مسیر بکارگیری از قوای محرکه روز دنیا، طراحی محصولات خود را نیز با الگوهای نوین جهانی به روز کرده تا به صورت همه جانبه در زمینه خودروسازی پیشرفت کرده باشد. 
با ورود به غرفه جی ای سی در نمایشگاه خودرو پکن 2024، در درجه اول کانسپت DE Fine دید بازدیدکنندگان را به خود جلب می کرد. بهتر است بدانید که نزدیک شدن به تولید خودرو با پلتفرم DE جزو اهداف توسعه ای جی ای سی است و در این راستا هوآوی با تکنولوژی های روز خود قصد دارد تا سرعت رسیدن به نسخه نهایی را برای JAC بیشتر کند. 
به طور کلی جی ای سی چهار پلتفرم برای ابعاد مختلف بدنه در نظر گرفته که در میان آن ها پلتفرم DI که مختص خودروهای کوچک و متوسط مانند EV3 است، تجاری سازی شده و به مرحله تولید رسیده. 
نام دو پلتفرم دیگر JAC که بخش های نهایی طراحی شان را سپری می کنند DP و DM است که به ترتیب برای تولید خودروهای آفرودی و MPVها کاربرد خواهند داشت. 

جی ای سی با چه خودروهایی پا به اتو اکسپو پکن گذاشت؟

از مهم ترین خودروهای این برند که احتمالاً به زودی در خیابان های ایران تردد خواهند کرد می توان EV3 را نام برد که به یک پیشرانه تمام برقی مجهز شده و با توجه به ظاهر جذابش و همچنین تنوع پایین خودروهای هاچ بک و درون شهری، می تواند مورد پسند بسیاری از جوانان و خانم ها قرار گیرد. جک EV3 دارای یک موتور برقی با حداکثر قدرت ۷۰ کیلووات است. این هاچ بک نخستین محصول جک است که به باتری های استوانه ای تجهیز شده است و حداکثر سرعتش هم به ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.

دیگر محصولی که در غرفه جی ای سی معرفی شد، X8 بود که کرمان موتور اقدامات لازم برای مونتاژ این کراس اوور را انجام داده و در آینده ای نزدیک تولیدش را آغاز خواهد کرد. این خودرو از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری TGDI استفاده می‌کند که قادر به تولید ۱۷۴ اسب بخار است. گشتاور این پیشرانه نیز ۲۵۰ تا ۲۸۰ نیوتن متر اعلام می شود و در نهایت از طریق گیربکس 7 سرعته دو کلاچه به چرخ های جلو منتقل خواهد شد.

JS6 هم که حضورش در ایران قطعی شده و جزو جدیدترین محصولات این برند است نیز در نمایشگاه حضور داشت. لازم به ذکر است که JS6 قرار است در  نسخه پلاگین هیبرید در کرمان موتور مونتاژ شود. 

همان طور که می دانید شرکت جک علاوه بر خودروهای سدان، کراس اوور و هاچ بک، پیکاپ های شاسی مستقل را نیز در سبد محصولات خود دارد. از این رو برای نمایش دستاوردهای خود در تولید این کلاس بدنه، علاوه بر نسخه تمام بنزینی و تجهیز شده T9 (هانتر)، نسخه تمام برقی و دو دیفرانسیل این پیکاپ نام آشنا را نیز برای اولین بار معرفی کرده است. 

در بخش دیگری از غرفه، ون RF8 که یک MPV محسوب می شود نیز حضور داشت و به علت طراحی داخلی لوکس و تجملاتی اش، مورد توجه مراجعین قرار گرفت. آرایش صندلی ها در این MPV به صورت 2+2+3 بود تا سرنشینان ردیف دوم فضای کافی در اختیار داشته باشند و سفر راحت تری را تجربه کنند. در مورد این موضوع می توان گفت که امروزه خودروسازان سعی دارند تا اکثر کراس اوورها و SUVهای خود را نیز با این چینش صندلی تولید کنند، چرا که فضا برای بکارگیری امکانات رفاهی بیشتر فراهم می شود.

در پایان می توان نتیجه گرفت که حضور جی ای سی در چنین رویداد بزرگی می تواند نشان دهنده آمادگی این شرکت برای تولید محصولات متنوع تر و پیشرفته تر باشد.

دیگر خبرها

  • زورآزمایی JAC با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴
  • از دستگیری عامل تیراندازی تا کشف ۱۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در فارس
  • زورآزمایی جی ای سی (JAC) با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن 2024
  • اعلام تعداد پزشکان مسموم شده در ماجرای مهمانی شیراز
  • «مافیای خودرو» مانع ورود خودروهای برقی به کشور
  • تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی
  • مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور است
  • سنگ اندازی مافیای خودرو برای ورود خودروهای برقی به کشور
  • مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور
  • مافیای خودرو تلاش می‌کند مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور شود