Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که ورزش پس از تزریق واکسن‌ کرونا، سطح آنتی بادی‌ را در بدن افزایش می‌دهد.

به گزارش ایرنا، محققان دانشگاه ایالتی آیووا در آمریکا که این مطالعه را انجام دادند، به این نتیجه رسیدند که ورزش کاری بیش از تناسب اندام انجام می دهد، به طوری که واکنش آنتی‌بادی ها را نسبت به واکسن‌های آنفلوآنزا و همچنین واکسن کووید۱۹ افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش‌های دیگر نیز نشان می‌دهند که ورزش کردن پس از تزریق واکسن کرونا، عوارض جانبی واکسن ها را افزایش نمی‌دهد.

محققان در این مطالعه به بررسی این موضوع پرداختند که شرکت در یک جلسه ۹۰ دقیقه ورزش بلافاصله پس از واکسینه شدن چه اثراتی بر فرد دارد.

نتایج این مطالعه نشان داد که ورزش به طور مداوم سطح آنتی بادی سرم را نسبت به هر واکسن کرونا، چهار هفته پس از ایمن سازی افزایش داد.

همچنین بر اساس نتایج این مطالعه بزرگسالانی که به طور منظم ورزش می‌کنند ممکن است با انجام یک جلسه ورزش با شدت سبک تا متوسط ​​پس از ایمن‌سازی، واکنش آنتی‌بادی ها را نسبت به واکسن آنفلوآنزا یا واکسن کرونا افزایش دهند.

حدود نیمی از شرکت کنندگان در این مطالعه دارای اضافه وزن یا چاق بودند اما در طول ورزش به نحوی ورزش می کردند تا بتوانند ضربان قلب خود را در سرعت طبیعی ۱۲۰ تا ۱۴۰ ضربه در دقیقه نگه دارند.

وزارت بهداشت آمریکا پیش از این به افرادی که به تازگی واکسن کرونا دریافت کرده بودند، توصیه کرده بود که به دلیل احتمال بسیار اندک بروز میوکاردیت (التهاب عضله قلب) از ورزش کردن به مدت یک هفته پس از واکسینه شدن خودداری کنند، اما اکتبر گذشته (آبان ماه) اعلام کرد که پس از تزریق واکسن انجام هر نوع ورزشی ایرادی ندارد.

محققان در این مطالعه همچنین گزارش دادند که خطر ابتلا به التهاب قلب پس از واکسیناسیون کرونا بسیار کم است.

آنها خاطرنشان کردند که هیچ دلیلی برای ورزش نکردن پس از تزریق واکسن های کرونا وجود ندارد.

این محققان همچنین در مطالعه دیگری با استفاده از چند موش‌ و تردمیل‌ به نتایج مشابه دست یافتند. آنها این جوندگان را در معرض پروتئین «اینترفرون آلفا» قرار داده بودند که به تولید آنتی‌بادی‌هایی که مخصوص ویروس هستند، کمک می‌کند.

مشروح این مطالعه در مجله Science Direct منتشر شده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: پس از تزریق واکسن آنتی بادی ها واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۸۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فاطمه ترکمان اسدی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دز واکسن تزریقی می‌شود.

 او تصریح کرد: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان گفت: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

 ترکمان اسدی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، افزود: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • روش های موثر برای از بین بردن آسیب‌های ناشی از بدخوابی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان