Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست وزارت دفاع طالبان با رد ادعای وجود پناهگاه‌های تروریستی در خاک افغانستان، تاکید کرد که هیچگاه از سوی این کشور علیه هیچ کشوری تهدید صورت نخواهد گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «ملا محمد یعقوب»، سرپرست وزارت دفاع طالبان در گفت‌وگویی ادعای وجود پناهگاه‌های گروه‌های تروریستی در خاک افغانستان را رد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مصاحبه با تلویزیون ملی افغانستان گفت که این ادعا‌ها «بی‌جا» است و حقیقت ندارد.

یعقوب افزود که وی به تمام کشور‌های همسایه و جهان اطمینان می‌دهد که از خاک افغانستان علیه کسی استفاده نخواهد شد.

این در حالی است که اخیراً عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان در مصاحبه با یک تلویزیون خارجی گفته که سران گروه‌های تروریستی از افغانستان وارد پاکستان می‌شوند.

وی به سی ان ان گفت: «۳ گروه تروریستی از افغانستان به داخل پاکستان عملیات را راه‌اندازی می‌کنند. در میان هزاران مهاجری که از افغانستان وارد پاکستان می‌شوند، افرادی از این سه گروه هستند، از جمله اعضای گروه طالبان پاکستانی که به داخل پاکستان حمله می‌کنند، شورشیان بلوچ به ویژه با حملات اخیرشان و داعش شاخه خراسان.»

از سوی دیگر، سرپرست وزارت دفاع افغانستان تأکید کرد که شماری از نیرو‌های نظامی پیشین که در حال انجام تمرینات نظامی در کشور‌های دیگر هستند، می‌توانند پس از تکمیل دوره آموزش‌شان در قالب این وزارت کار کنند.

وی همچنان خاطرنشان کرد که داعش هیچ تهدیدی برای افغانستان نیست و خبر شکنجه و قتل شماری از نیرو‌های امنیتی پیشین افغانستان از سوی نیرو‌های حکومت سرپرست نیز حقیقت ندارد و برای ایجاد بی‌اطمینانی میان مردم در این مورد تبلیغات می‌شود.

این در حالی است که پاکستان همواره ادعا کرده است که سران گروه‌های تروریستی در افغانستان هستند و هرازگاهی از این کشور علیه پاکستان دست به حمله می‌زنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ملا محمد یعقوب طالبان تحریم افغانستان آمریکا و افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۹۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در دیدارهای جداگانه خود از اعضای هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و افغانستان و سرکنسول افغانستان در مشهد گفت: نشست کمیته مشترک اقتصادی استان خراسان رضوی با ولایت هرات افغانستان در آینده نزدیک به ریاست معاونان اقتصادی استانداری های مزبور با ساختاری متفاوت برگزار خواهد شد.

حسن نوری زاده افزود: این توافق حسب مذاکرات صورت گرفته و درخواست بخش خصوصی ۲ کشور در جریان ملاقات با اعضای هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و افغانستان و سرکنسول افغانستان در مشهد مطرح شد و مورد توافق طرفین قرار گرفت.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در این دیدارها بر ضرورت رفع موانع و مشکلات موجود بر سر راه همکاریهای دو کشور ایران و افغانستان بویژه ضرورت توجه به تکمیل و بهسازی زیرساختهای مرزی و گمرکی تاکید شد.

نوری زاده ادامه داد: در این دیدارها آمادگی این استان برای حضور در عرصه های کشت فرا سرزمینی، انتقال انرژی، برگزاری دوره های آموزشی برای تربیت نیروهای ماهر و همکاریهای متقابل علمی در افغانستان بویژه هرات اعلام شد.

او گفت: در همین راستا مقرر شد در آینده نزدیک کمیته مشترک اقتصادی استان خراسان رضوی با ولایت هرات با ساختار عملیاتی تر و برنامه جامع کاربردی برای شروع اقدامات مهم و اساسی در حوزه های انتقال انرژی و آموزشهای فنی و حرفه ای، رفع موانع مرزی و همکاریهای مشترک برای ایجاد پارک علم و فناوری در هرات برگزار و موضوعات را پیگیری کند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • بررسی یک ادعای بی‌اساس/ داستان دکترای افتخاری رئیسی از بزرگترین دانشگاه پاکستان چیست؟
  • آیا ادعای سید حسین نصر درباره‌ی همکاری شریعتی با ساواک حقیقت دارد؟
  • طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان