Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، اختتامیه چهلمین جشنواره تئاتر فجر شامگاه ۲۶ بهمن ماه در تالار وحدت جزو معدود برنامه هایی بود که بدون تاخیر آغاز شد.

در این برنامه به برگزیدگان گفته شد برای پیشگیری از طولانی شدن برنامه برگزیدگان به هنگام دریافت جایزه خود صحبت نکنند که بعضی از آنان از این مساله ناخوشنود بودند و عنوان کردند حق هنرمندان تئاتر است که بتوانند از تریبون جشنواره تئاتر فجر دغدغه های خود را بیان کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  که از ابتدای برنامه حاضر بود. بعد از سخنان خود، سالن را ترک کرد و این موضوع گله بعضی از برگزیدگان را در پی داشت که وزیر به هنگام اهدای جوایز حضور نداشته و سخنان و گله های هنرمندان تئاتر را نشنیده است.

آنان از بابت بودجه اندک تئاتر گله مند بودند و عنوان کردند بودجه جشنواره تئاتر فجر ۹ میلیارد تومان است در حالیکه یک سریال  با بودجه۳۰ میلیارد تومانی ساخته می شود.

آنان اقتصاد تئاتر را بیمار توصیف کردند که نیاز به درمان و بازنگری دارد.

در این برنامه به حاضران تذکر داده شد که ماسکهای خود را از چهره برندارند.

از آنجاکه هیچ استند یا نشانی از جشنواره تئاتر فجر در لابی تالار وحدت وجود نداشت، بسیاری از مهمانان اختتامیه و گروه های نمایشی، در کنار استند جشنواره موسیقی فجر عکس یادگاری گرفتند.

گروه اجرایی نمایش "مرثیه ای بر قتل ژولیوس سزار" که جوایز متعددی دریافت کردند، در پایان برنامه هم در فضای باز تالار وحدت موسیقی نمایش خود را اجرا کردند.

مجتبی رستمی فر ، کارگردان این نمایش که به گفته خودش در چند دوره در جشنواره فجر برگزبده شده است، گله کرد که تاکنون موفق نشده نمایش های خود را در تهران در قالب اجرای عمومی روی صحنه بیاورد.

او همچنین تذکر داد که از عنوان تئاتر شهرستان بیزار است و معتقد است تئاتر هر شهر را باید به نام همان شهر نامید؛ تئاتر اهواز، تئاتر اصفهان و ....

نورا هاشمی، برگزبده بازیگری زن هم در عین خوشحالی برای دریافت جایزه اش ابراز ناراحتی کرد که در روزهایی پر مرگ و میر این جایز را دریافت کرده است.

گلاب آدینه هم از بودجه ناچیز تئاتر انتقاد کرد و از مسئولان خواست فکری برای ارتقای این بودجه بکنند.
 
  مشروح اختتامیه و برگزیدگان را در این لینک بخوانید.

کد خبر 657518 برچسب‌ها خبر مهم جشنواره تئاتر فجر تئاتر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خبر مهم جشنواره تئاتر فجر تئاتر جشنواره تئاتر فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۹۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نارضایتی برخی از تاکسی داران از درخواست معاینه فنی برای خودروی فرسوده هنگام تعویض

یکی از عوامل اصلی آلودگی هوای شهر‌ها به ویژه کلانشهر‌ها وجود خودرو‌های فرسوده است. تاکسی‌ها به دلیل جابجا کردن مسافران در سطح شهر تردد بسیاری دارند در صورت فرسوده بودن آنها تاثیر بسیاری در آلودگی هوا خواهند داشت. به همین جهت طرح تعویض تاکسی فرسوده را با ارائه تسهیلات به رانندگان اجرا کردند.

نوسازی تاکسی‌های فرسوده هم برای مردم هم برای تاکسی داران از اهمیت زیادی برخوردار است. رانندگان تاکسی با این خودرو کسب درآمد می‌کند و اگر معیوب و فرسوده باشد برای آنها دردسرساز می‌شود به همین جهت از این طرح استقبال می‌کنند.

یکی از رانندگان تاکسی که اقدام به تعویض تاکسی فرسوده خود کرده با موضوعی مواجه شده که موجب تعجب و نارضایتی ایشان شده است، موضوع از این قرار است که از تاکسی فرسوده ایشان به هنگام تعویض معاینه فنی درخواست کرده اند. به همین جهت با ارسال پیام از مسئولان درخواست رسیدگی دارد.

متن پیام شهروند خبرنگار
باسلام خدمت شما، تاکسی بنده فرسوده است و به دلیل اینکه موتور ماشین خراب است حتی قابل حرکت نیست، چون ماشین بنده فرسوده بود تصمیم به تعویض گرفتم، اما تاکسیرانی از بنده که قصد تعویض ماشین فرسوده ام را دارم از بنده معاینه فنی درخواست کرده است چرا باید ماشینی که فرسوده است و قابل حرکت نیست معاینه فنی درخواست کنند اگر من بخواهم معاینه فنی بگیرم باید ۳۰ میلیون هزینه تعمیر موتور ماشینم را بکنم. برای من سوال این است که وقتی قصد تعویض خودروی فرسوده را داریم چرا باید از خودروی فرسوده معاینه فنی درخواست کنند خواهش میکنم پیگیری کنید.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • اختتامیه دومین جشنواره نوجوان و جوان برتر ساوجبلاغ برگزار می‌شود
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار برگزار شد
  • راهیابی نمایش خسوف از کاشان به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • قطار جشنواره هنر‌های نمایش کانون همدان در ایستگاه پایانی
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر
  • برگزیدگان جشنواره نمایش کانون معرفی شدند
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار
  • اهمیت توجه به «مخاطب مردمی» در تئاتر رضوی/ ماجرای علاقه به فوتبال
  • نارضایتی برخی از تاکسی داران از درخواست معاینه فنی برای خودروی فرسوده هنگام تعویض