Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-30@18:13:30 GMT

حضرت علی (ع)؛ محور وحدت بین مسلمانان در گذشته و حال

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۷۹۷۲۳

حضرت علی (ع)؛ محور وحدت بین مسلمانان در گذشته و حال

مولوی عبدالصمد ساداتی امام جمعه اهل سنت سراوان به مناسبت 13 رجب روز ولادت حضرت امیرالمومنین در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب اظهار داشت: حضرت علی عمود و ستون اسلام است و اگر ایشان نمی‌بود، اسلام نمی‌توانست قدعلم کند و استوار شود.

وی تصریح کرد: حضرت علی علیه السلام به گفته نبی مکرم اسلام، داناترین فرد این امت و بهترین قاضی در بین مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مولوی ساداتی گفت: کوتاهی در حق حضرت علی علیه السلام، به منزله آزار و کوتاهی در حق حضرت رسول صلی الله علیه و آله است.

امام جمعه اهل سنت سراوان بیان کرد: حضرت علی علیه السلام هم در زمان زندگی خود محور وحدت بود و هم در زمان کنونی محور وحدت بین مسلمانان است.

وی خاطر نشان کرد: روایت داریم که معصوم می‌فرماید: «علی مع القران و القران مع علی»، یعنی قرآن همراه علی است و علی هم همواره همراه قرآن است و این دو از یکدیگر جدا نشدنی هستند.

مولوی ساداتی افزود: در صحیح بخاری و صحیح مسلم آمده که در جنگ خیبر بعد از اینکه مسلمانان چند روز تلاش کردند و نتوانستند درب قلعه را باز کنند نبی خدا فرمود فردا پرچم را به کسی میدهم که درب خیبر را فتح خواهد کرد و هم خدا و پیغمبر او را دوست دارند و هم او خدا و پیغمبر را دوست دارد. حضرت علی با دست های خود، درب خیبر را گرفت و بلند کرد.

وی اظهار داشت: در کتب اهل سنت آمده که حب اهل بیت رسول الله (ص) جزء دین و ایمان هر فرد است و بغض نسبت به اهل بیت، کفر و بی دینی است.

امام جمعه اهل‌سنت سراوان ابراز داشت: خلیفه دوم در جایی گفته بود ویژگی های حضرت علی مرتضی منحصر به فرد و مخصوص خود او بود و هیچ کسی توانایی دست یابی به این ویژگی‌ها را نداشت.

وی گفت: حضرت علی به عنوان محور وحدت، هیچ کاری انجام نداد که وحدت مسلمانان را خدشه دار کند، به همین سبب ما هم باید از اعمالی که امروزه وحدت مسلمانان را خدشه دار می کند، پرهیز کنیم.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: روز پدر ولادت حضرت علی مولوی ساداتی سراوان اهل سنت محور وحدت حضرت علی اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۹۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی و تاکید بر اتحاد مسلمانان

شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی هرزگوین در بیانیه مشترکی تحولات جاری در غزه را لکه ننگی بر پیشانی بشریت دانستند.

به گزارش ایسنا، «احمد الطیب» شیخ الازهر روز دوشنبه میزبان «دنیس بچروویچ» رئیس جمهور بوسنی هرزگوین بود و در این دیدار دو طرف به بررسی مهمترین مسائل و چالش‌های پیش روی جهان اسلام پرداختند.

شیخ الازهر اظهار کرد: این دیدار برای ما بسیار ارزشمند است و تاثیر بسیار ویژه‌ای بر ما دارد چرا که همزمان با کشتار جمعی انجام شد که رژیم صهیونیستی در حق برادران ما در غزه انجام می‌شود و این به عنوان لکه ننگی بر پیشانی بشریت، یادآور جنایت کشتار جمعی است که در حق مسلمانان بوسنیایی در بوسنی هرزگوین انجام شد و به ما مسلمانان یادآور می‌شود که اتحادمان تنها راه بیرون آوردن امت‌مان از این بحران‌ها است.

الطیب در ادامه گفت: مشکل اصلی در تمام اتفاقاتی که برای ما رخ می‌دهد، واکنش ضعیف جهان اسلامی و عربی است و اساس این مشکل ضعف ناشی از تفرقه و پراکندگی است که ملت ما دچار آن است.

رئیس جمهور بوسنی هرزگوین نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور خود در الازهر و دیدار با شیخ الطیب، تاکید کرد: آنچه در غزه در حال وقوع است لکه ننگی بر پیشانی بشریت است و این در درجه اول بحرانی اخلاقی است.

او با اشاره به اهمیت بسیار «برادری انسانی که شیخ الطیب و پاپ فرانسیس آن را ایجاد کرده به عنوان مهم‌ترین اصل اخلاقی در عصر کنونی»، گفت: ما باید به این اصول پایبند باشیم و آنها را به ویژه در این شرایط که با بحران‌های انسانی، اقتصادی و اجتماعی در مناطق مختلف جهان روبرو هستیم، به کار گیریم.

رئیس جمهور بوسنی در پایان به صورت رسمی از شیخ الازهر برای سفر به این کشور دعوت کرد و الطیب نیز از این دعوت استقبال و تاکید کرد که در اولین فرصت به بوسنی سفر خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سفرنامه| اولین قبرستان مسلمانان در ایران؛ اینجا جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟/ عکس
  • آشتی داخلی، محور نشست فتح و حماس در پکن
  • دیدار شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی و تاکید بر اتحاد مسلمانان
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • نماهنگ|«تو را است معجزه درکف... عصا بیفکن!»
  • کمال نامه ی مستان حیدری / امیرالمؤمنین در شعر خواجوی کرمانی
  • وحدت مسلمین از مهمترین رهاوردهای اجتماعی حج است
  • نماهنگ| «تو را است معجزه درکف... عصا بیفکن!»
  • نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال در محور‌های بزرگراهی استان
  • خیزش دانشگاه‌های آمریکا علیه محور شرارت آمریکایی-اسرائیلی