Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک گزارش می گوید مقام های فرانسوی کمپ‌های موقتی را که برای ایجاد سرپناه پناهجویان و مهاجران در خیابان‌ها ساخته شده بودند، از بین برده اند.

خبرگزاری میزان - با وجود اینکه مقام ها در فرانسه از نظر قانونی ملزم به ارائه مسکن به پناهجویان هستند، برخی از این افراد پس از ارائه درخواست خود برای حمایت بین المللی، بیش از یک سال را در خیابان‌های پاریس گذرانده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «نیو هیومنترین»، به گفته مدافعان حقوق بشری، در سال‌های پس از سال ۲۰۱۵، با وجود وعده‌های امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در اوایل دوره ریاست‌ جمهوری خود برای اطمینان از اسکان همه پناهجویان، وضعیت مسکن برای پناهجویان در فرانسه، بدتر شده است.

ریشه این مسئله کمبود مزمن واحد‌های مسکونی برای پناهجویان است که به گفته مدافعان حقوق بشری، بخشی از استراتژی عمدی مقام های فرانسوی برای منصرف کردن مردم از درخواست دریافت حمایت در این کشور است.

اداره کل اتباع خارجی فرانسه از اظهار نظر در مورد این موضوع خودداری کرده است.

کریستف پولی، رئیس کلینیک حقوقی دانشکده حقوق ساینس پو در زمینه مهاجرت، می گوید «کمبود بودجه مزمن وجود دارد، به این معنی که دولت هرگز منابع لازم برای پاسخگویی به تقاضای مسکن را نخواهد داشت؛ از اطلاعات رسمی و گفته‌های بازیگران دولتی می‌توان دریافت که این فقط یک مشکل بودجه‌ای نیست؛ تمایل به صرف پول کمتر برای این امر وجود دارد.»

مقام های فرانسوی به جای سرمایه گذاری برای پایان دادن به بی خانمانی برای افرادی که به دنبال حمایت هستند، کمپ‌های موقتی را که برای ایجاد سرپناه برای پناهجویان و مهاجران در خیابان‌ها ساخته شده بودند، سرکوب کرده اند.

اخراج‌های اغلب اجباری توسط پلیس در طول همه‌گیری کووید-۱۹ ادامه یافته است و هزاران نفر را بدون سرپناه جایگزین رها کرده است.

بیشتر بخوانید: تشدید تدابیر مرزی اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۱ بروز بزرگترین بحران مهاجرتی جهان در مرزهای اروپا

بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط ائتلافی از سازمان‌های غیردولتی، بین نوامبر ۲۰۱۹ تا پایان اکتبر ۲۰۲۰، مقام های فرانسوی بیش از هزار اردوگاه و دیگر مکان‌های زندگی غیررسمی را برچیدند.

به گفته مدافعان حقوق بشری، با افزایش تعداد و اندازه اردوگاه‌ها، به نظر می‌رسد که تخریب‌ها در منطقه شهری پاریس در ماه‌های اخیر بیشتر اتفاق می‌افتد.

این موضوع در نوامبر گذشته زمانی که پلیس پناهجویان و مهاجران را از اردوگاهی با حدود ۳ هزار نفر در شمال پاریس متفرق کرد، برای مدت کوتاهی توجه بین المللی را به خود جلب کرد.

هفته بعد، پلیس مردم را از چادر‌ها بیرون انداخت و با پرتاب گاز اشک آور اردوگاهی را که در میدان جمهوری پاریس برای اسکان صد‌ها نفری که از اخراج قبلی بدون سرپناه مانده بودند، برپا شده بود از بین برد.

در پایان مارس ۲۰۲۱، پلیس فرانسه دوباره صد‌ها نفر را از اردوگاهی در میدان جمهوری که در اعتراض به وضعیت اسکان پناهجویان و مهاجران در این کشور برپا شده بود، خارج کرد.

جنوویه کولاس، عضو کمیسیون ملی مشاوره حقوق بشر فرانسه، می گوید «مقام ها یک سیاست امنیتی علیه افراد آواره اجباری اعمال کرده اند.»

طبق گزارش سال ۲۰۱۴ مجلس ملی فرانسه، در سال ۲۰۰۱، تنها ۵ هزار و ۲۸۲ فضای اقامتی برای بیش از ۴۷ هزار متقاضی پناهندگی برای اولین بار وجود داشت.

تعداد افرادی که در فرانسه درخواست حمایت کرده اند در سال‌های اخیر افزایش یافته و از حدود ۵۲ هزار متقاضی برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ به بیش از ۱۳۸ هزار نفر در سال ۲۰۱۹ رسیده است.

سال بعد، شروع همه‌گیری به کاهش شدید تعداد درخواست‌های پناهندگی در سراسر اروپا منجر شد، اما انتظار می‌رود درخواست‌ها در فرانسه در سال جاری به سطح سال ۲۰۱۹ بازگردد.

انتهای پیام/

برچسب ها: فرانسه امانوئل مکرون حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فرانسه فرانسه امانوئل مکرون حقوق بشر پناهجویان و مهاجران مقام های فرانسوی مقام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۰۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگی ایران: ضرب و شتم، مدافعان حقوق بشر را ساکت نمی‌کند

نمایندگی دائم ایران در ژنو: ما به شدت سرکوب وحشیانه و خشونت آمیز اعتراضات مسالمت آمیز و صلح آمیز طرفدار فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده را محکوم می‌کنیم. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نمایندگی دائم ایران در ژنو با انتشار تصاویری از شدت سرکوب وحشیانه طرفداران فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا نوشت: ما به شدت سرکوب وحشیانه و خشونت آمیز اعتراضات مسالمت آمیز صلح آمیز طرفدار فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده را محکوم می‌کنیم. 

نمایندگی ایران با تاکید بر اینکه این میزان از وحشیگری یک نگرانی جدی است، ادامه داد: وحشیگری پلیس ایالات متحده و استفاده بیش از حد از زور در طول تجمعات مسالمت آمیز و هدف قرار دادن دانشجویانی که از پایان دادن به جنگ نسل کشی در غزه حمایت و طرفداری می‌کنند، یک نگرانی جدی است.

نمایندگی ایران با اشاره به اینکه تظاهرکنندگان دقیقاً خواستار پایان دادن به شراکت آمریکا در نسل کشی جاری در غزه به نام خود هستند، افزود: شلیک و ضرب و شتم به معترضان مسالمت آمیز، که خط مقدم مدافعان حقوق بشر هستند را ساکت نمی‌کند، بلکه فقط بر ضرورت مبارزه مجدد برای عدالت برای فلسطین تاکید می‌کند. 

نمایندگی ایران در پایان نوشت: حملات پلیس به دانشجویان و اساتید دانشگاه، میزان دستگیری‌ها و شرایط دستگیرشدگان به شدت نگران کننده است و ما خواهان آزادی تمامی بازداشت شدگان هستیم.

کنعانی:‌ آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را نداردخیزش سراسری دانشگاه‌های آمریکا علیه صهیونیست‌ها/گزارش ویژهواکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • آمریکا به شدیدترین وجه ممکن اعتراضات دانشجویان را سرکوب کرده است
  • نظامیان آمریکا از سرکوب دانشجویان حامی فلسطین دست بکشند
  • نمایندگی ایران: ضرب و شتم، مدافعان حقوق بشر را ساکت نمی‌کند
  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد
  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد/ راهپیمایی‌ها ادامه دارد
  • آمریکا به معنای واقعی شیطان بزرگ است
  • آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان
  • سفیر پاکستان: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران صلح منطقه را به خطر انداخت
  • سرکوب تجمع دانشجویان حامیِ فلسطین در فرانسه + فیلم
  • دانشجویان در دل آمریکا «فلسطینِ آزاد» را فریاد می‌زنند/ سرکوب شدید دانشجویان در فرانسه و آمریکا