Web Analytics Made Easy - Statcounter

«امیرحسین نادری» امروز (چهارشنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه گروه «پیشرانان پیشرفت ایران» از هفت شرکت بزرگ کشور شامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، مجتمع فولاد مبارکه، شرکت ملی صنایع مس ایران و شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان می‌شود، اظهار داشت: با توجه به محدودیت‌های توسعه سرمایه‌گذاری در کشور مقرر شد هر شرکت در حوزه تخصصی خود اقدام به سرمایه‌گذاری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت ‌سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با بیان اینکه حوزه تخصصی این شرکت، سرمایه‌گذاری در زمینه توسعه معادن فلزات و صنایع معدنی است، خاطرنشان‌کرد: ایجاد و بهبود زیرساخت‌ها، توسعه کارخانجات و افزایش تولیدات از جمله گندله و کنستانتره از برنامه‌هایی است که در ۲ سال آینده انجام خواهد شد.

وی در ادامه از سرمایه‌گذاری «ومعادن» در استان‌های غربی کشور در قالب طرح صنایع فولاد کردستان خبر داد و با تاکید بر توجه شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات به کل حلقه‌های زنجیره فولاد و زنجیره ارزش، گفت: اجرای طرح شرکت صنایع فولاد کردستان با هدف اجرا و تکمیل پروژه تولید آهن اسفنجی و فولاد در منطقه غرب کشور، از دیگر برنامه‌های «ومعادن» است.

نادری با بیان اینکه اعمال تحریم‌ها برای کشور فرصت‌های فراوانی را ایجاد کرده است، بیان‌داشت: در سال‌های گذشته این روند موجب شده تا بازار ایران در اختیار تولیدکنندگان و تولیدات ایرانی قرار بگیرد که فرصت طلایی محسوب می‌شود.

وی افزود: به عنوان مثال در سال‌های اخیر در زنجیره ارزش فولاد سرمایه‌گذاری‌هایی انجام شده تا محصولاتی تولید کنیم که در زنجیره ارزش فولاد قابل مصرف بوده و مورد نیاز کشور باشد و به حلقه بعدی برای تولید آهن اسفنجی و فولاد تحویل داده شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات تاکید کرد: اجرای این ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی دولت موجب افزایش اشتغال و توزیع ثروت می‌شود که مزیت‌های فراوانی را برای کشور به همراه دارد.

وی با بیان اینکه تولیدات داخلی قابل رقابت با محصولات خارجی است، تصریح‌کرد: ایران در صنعت فولاد رتبه جهانی را به دست آورده و جزو ۱۰ کشور برتر جهان در این حوزه است و امکان رقابت با دیگر کشورهای تولیدکننده را دارد.

نادری گفت: در حال حاضر به کشورهایی مانند عراق، افغانستان و حوزه خلیج فارس به دلیل نزدیکی مرزها صادرات داریم که امیدواریم تداوم داشته باشد و با توسعه صادرات، شاهد افزایش تجارت در این زمینه باشیم.

به گفته وی، توسعه و فعالیت این شرکت‌ها در مناطق کمتر توسعه یافته کشور، محرومیت‌زدایی را به همراه خواهد داشت و یک اقدام بزرگ اقتصادی برای کشور محسوب می‌شود.

به گزارش ایرنا، ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی کشور با سرمایه گذاری گروه «پیشرانان پیشرفت ایران» در ۱۳ استان و ۲۷ شهرستان اجرا خواهند شد و ۱۱ میلیارد دلار صادرات سالیانه، تولید ۵۴ میلیون تن محصول معدنی، فلزی و پتروپالایشی، معادل ۲۰ میلیارد دلار درآمد سالیانه پس از بهره‌برداری و ایجاد ۲۱ هزار شغل مستقیم و ۶۴ هزار شغل غیرمستقیم از جمله مزیت‌ها و ظرفیت‌های این پروژه‌های عظیم پس از بهره‌برداری است.

برچسب‌ها فولاد افغانستان آهن اسفنجی شرکت ملی صنایع مس ایران خلیج فارس شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فولاد افغانستان آهن اسفنجی فولاد افغانستان آهن اسفنجی شرکت ملی صنایع مس ایران خلیج فارس شرکت معدنی و صنعتی گل گهر سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۰۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم

محمد خزامی رئیس صادرات شرکت فولاد اکسین خوزستان با اشاره به بحث صادرات محصولات شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: شرکت فولاد اکسین خوزستان به عنوان تنها تولیدکننده ورق‌‎های فولادی API در کشور، بازیگر تعیین‌کننده‌ای در تامین این محصول استراتژیک در بازارهای ایران و جهان به شمار می‌آید.

او با اشاره به اینکه ورق‌های API محصولی استراتژیک و غیرقابل جایگزین در توسعه زیرساخت‌های صنایع نفت، گاز و پتروشیمی به حساب می‌آیند، افزود: این ورق ها از خواص مقاومت مناسبی در مقابل عوامل بیرونی مانند خوردگی و شکستگی برخوردار هستند و ار این رو جایگاه بسیار ویژه‌ای در صنایع مختلفی از جمله نفت و گاز و پتروشیمی دارند.

رئیس صادرات شرکت فولاد اکسین خوزستان ادامه داد: نقش‌آفرینی شرکت فولاد اکسین خوزستان در تامین این ورق فولادی برای توسعه زیرساخت‌های نفت‌وگاز کشور به خصوص پروژه خط انتقال نفت گوره به جاسک و همچنین رشد روزافزون صادرات ورق های فولادی عریض و کسب سهم این شرکت از بازارهای کشورهای اروپای غربی، حاشیه خلیج فارس و آسیای میانه خود مهر تاییدی بر سطوح بالای کیفیت محصول و ظرفیت‌های شرکت فولاد اکسین خوزستان در تامین ورق‌های فولادی عریض است.

خزامی با تاکید بر جایگاه ویژه شرکت فولاد اکسین در تامین این ورق‌ها یادآور شد: بدون شک شرکت فولاد اکسین خوزستان، با توجه به مسیر و روند رشد تولید و فروشی که در ماه‌های اخیر در پی گرفته است، در آینده‌ای نزدیک بازارهای صادراتی خود را در سایر کشورها نیز توسعه خواهد داد. 

او افزود: در همین راستا شرکت فولاد اکسین خوزستان به شکلی پررنگ و قدرتمند در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو) حضور یافته است تا به این ترتیب ضمن تشریح و معرفی توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کم‌نظیر خود در سطح کشور، منطقه و حتی جهان، زمینه مناسبی را برای معرفی محصولات، توسعه بازارهای بین‌المللی، نقش‌آفرینی در تامین نیاز مصرف کنندگان ورق های فولادی عریض و کسب سهم بیشتر از بازار کشورها به ویژه کشورهای اروپایی و در انتها صادرات محصولات خود ایجاد کند. 

این نمایشگاه تا ۱۲ اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ
  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم
  • انتصاب مدیرعامل جدید گروه ملی فولاد ایران
  • رونق ورزش کارگری نیاز به سرمایه‌گذاری کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی دارد
  • ایرتاکسی فرصتی برای رونق مسیرهای کم تقاضا
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • ماجرای دعوای هند و شرکت مهندسی توسعه گاز چه بود؟
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • کمبود برق مانع توسعه اقتصادی تیران شده است