Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@08:21:22 GMT

فیس بوک برای تسویه شکایت ۹۰ میلیون دلار غرامت می دهد

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۸۱۰۵۴

فیس بوک برای تسویه شکایت ۹۰ میلیون دلار غرامت می دهد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، به طور دقیق تر این شکایت فیس بوک را متهم کرده بود پس از آنکه در نسخه وب این شبکه اجتماعی از حساب های کاربری شان خارج می شوند، فعالیت های اینترنتی آنها را ردیابی می کند.

در همین راستا پیشنهاد اولیه تسویه این شکایت به دادگاهی در کالیفرنیا ارائه شده و نیازمند تایید قاضی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق شرایط این تسویه فیس بوک ملزم است داده های جمع آوری شده به شیوه نامناسب را حذف کند.

کاربران فیس بوک را متهم کرده اند با استفاده از افزونه‌ها برای ذخیره کوکی‌ها، فعالیت های آنان را ردیابی می کند. چنین رفتاری قوانین حریم خصوصی و شنود فدرال و ایالتی را نقض کرده است.

همچنین در این شکایت ادعا شده بود فیس بوک تاریخچه مرورگر کاربران را به پروفایل هایی افزوده و به تبلیغ کنندگان فروخته بود.

این پرونده در ژوئن ۲۰۱۷ میلادی رد شد اما دوباره دادگاه استینافی در آوریل سال ۲۰۲۰ آن را احیا کرد.

تسویه این پرونده شامل تمام کاربران فیس بوک در آمریکا می شود که بین ۲۲ آوریل ۲۰۱۰ تا ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۱ میلادی از وب سایت های غیر فیس بوک با کلید «لایک» این شبکه اجتماعی بازدید کرده اند.

کد خبر 5425810

منبع: مهر

کلیدواژه: حاکمیت سایبری فیس بوک شکایت امنیت اطلاعات غرامت حاکمیت سایبری فیبر نوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیقات علمی شرکت دانش بنیان جشنواره رازی عیسی زارع پور فناوری فضایی اینترنت امنیت اطلاعات خودروی برقی گوگل روسیه نوآوری فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۱۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصواگرایان به دنبال تسویه حساب درون گروهی در مجلس دوازدهم؟/ پیش‌بینی متفاوت رشیدی کوچی از پارلمان آینده

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جلال رشیدی کوچی، درباره ضرب‌الاجل رئیس به مجلس به دولت درباره مسائل اقتصادی و این که افکار عمومی مطرح می‌کند این ضرب‌الاجل چرا زودتر از این مطرح نشد آیا این اتفاق ربطی به کرسی ریاست در مجلس دوازدهم پیدا می‌کند، گفت: هنگامی که در این زمان انجام می‌شود خواه ناخواه همین ذهنیت ایجاد می‌شود، زیرا قبل از آن هم فرصت بود و این گونه نیست که دولت آقای رئیسی الان سر کار آمده باشد، اما وقتی در این زمان مطرح می‌شود ناخواسته ذهن به این سمت می‌رود که این تقارن می‌تواند همان ذهنیت را ایجاد کند.

بنابر گزارش ایلنا، این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همانطور که به نظر می‌آمد این ضرب‌الاجل در این چند روز که مجلس هم جلسه داشت، جواب نداد چون عملا این چند روز مجلس روی بودجه بود و بعد هم تعطیل شد و هفته آخر هم اختتامیه است و نخود و نخود هرکه رود خانه خود.

وی درباره این‌که آیا دولت از مجلس حساب می‌برد، بیان کرد: الان دیگر خیر مجلس در روزهای آخر خودش است، به جز این‌که زهر چشمی باشد برای مجلس بعدی که اگر این آقایان به عنوان هیأت رئیسه باشند ممکن است بخواهند کاری کنند.

رشیدی کوچی درباره این‌که برخی مدعی هستند که مجلس دوازدهم هم ممکن است وکیل الدوله باشد، گفت: خیر، حدس و پیش‌بینی‌ام این است که مجلس بعدی بیشتر از این درگیر حواشی خواهد بود و تسویه حساب‌های درون حزبی و گروهی انجام خواهد شد. تسویه حساب‌هایی که از الان شروع شده است و آن زمان چه بشود!

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902075

دیگر خبرها

  • تسویه بدهی گازی پتروشیمی ها به دلیل ماهیت مصارف قطعی تبصره هدفمندی یارانه‌ ها باید سریعا انجام پذیرد
  • ضرب‌الاجل قالیباف به دولت ربطی به کرسی ریاست در مجلس دوازدهم دارد؟
  • اصواگرایان به دنبال تسویه حساب درون گروهی در مجلس دوازدهم؟/ پیش‌بینی متفاوت رشیدی کوچی از پارلمان آینده
  • غرامت سنگین بایرن برای همکاری با جانشین توخل
  • دارایی بابک زنجانی از بدهی او بیشتر بود؛ یک میلیارد و ۹۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو تسویه شد
  • مطالبات چایکاران تا فردا ۱۳ اردیبهشت تسویه می‌شود
  • دانشگاه محل تسویه حساب سیاسی نیست
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • شکایت کاربران از هشدارهای آیفون
  • دارایی بابک زنجانی از بدهی او بیشتر بود/ یک میلیارد و ۹۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو تسویه شد