Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان در مصاحبه اختصاصی با نشریه انگلیسی فایننشال تایمز گفته است که واشنگتن نتوانست به درخواست ایران برای تضمین اینکه هیچ طرفی قادر به خروج از توافق نباشد، پاسخ درستی بدهد.

امیرعبداللهیان در این خصوص گفت به تیم مذاکره کننده ایرانی گفته است که به طرف‌های غربی پیشنهاد دهند که پارلمان‌ها یا رؤسای آنها از جمله کنگره آمریکا می‌توانند در قالب «بیانیه‌ای سیاسی» پایبندی خود به توافق و بازگشت به اجرای برجام را اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت که اصولاً افکار عمومی در ایران به دلیل خروج آمریکایی‌ها از برجام نمی‌توانند سخنان یک رئیس دولت را به عنوان تضمین بپذیرند، چه رسد به آمریکا.

تعهدات ایران به اندازه یک فرمول ریاضی روشن است

وزیر امور خارجه کشورمان افزود که کاملاً واضح است که ایران قرار است چه کاری انجام دهد و چگونه اقدامات هسته‌ای از طریق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی [ناظر هسته‌ای سازمان ملل] تأیید می‌شود؛ بنابراین طرف مقابل نمی‌تواند نگرانی داشته باشد. اما ما در درجه اول نگران ضمانت‌های آمریکا هستیم.

امیرعبداللهیان با ابراز ناامیدی از موضع واشنگتن در حالی که هفته‌ها مذاکرات در وین در خطر توقف قرار دارد، گفت: ما در این مدت با مشکلاتی مواجه هستیم، زیرا طرف مقابل فاقد ابتکار عمل جدی است.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مذاکرات لغو تحریم برنامه هسته ای ایران مذاکرات وین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۱۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکاف عمیق سیاسی

به گزارش جماران، یکی از ماموران پیشین پلیس آمریکا که در جریان یورش هواداران دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری وقت این کشور به ساختمان کنگره در سال ۲۰۲۱ از اعضای آن دفاع کرده بود اکنون نامزد انتخابات کنگره شده است.

 

 

حجم ویدیو: 22.32M | مدت زمان ویدیو: 00:01:00 دانلود ویدیو

دیگر خبرها

  • شکاف عمیق سیاسی
  • افشای عمدی فایل صوتی ظریف به روایت سعید لیلاز /با خرابکاری در نطنز، این سایت چند ماه از کار افتاد /ایران زمین بازی را عوض کرده است
  • بازتعریف تعاملات آتی ایران و آژانس در اصفهان
  • اسلامی: ایران از برجام خارج نشده است/ سند راهبردی بیست ساله هسته‌ای را در دستورکار قراردادیم/ گروسی: باید شرایط را جهت بازگشت به برجام تسهیل کنیم
  • فیلم| آمریکا از برجام خارج شده است و به تعهدات خود عمل نکرده است
  • امیرعبداللهیان: همکاری ایران و آژانس تحت تاثیر آمریکا قرار نگیرد
  • اتخاذ موضع بی‌طرفانه و حرفه‌ای در همکاری‌ ایران و آژانس موثر است
  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • پوتین دستور تمرینات نظامی جهت استفاده از سلاح هسته‌ای را صادر کرد
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم