Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-06@19:24:27 GMT

«خیلی نزدیک» را در گالری تام ببینید

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۸۱۲۶۷

«خیلی نزدیک» را در گالری تام ببینید

نمایشگاهی از آثار نقاشی «نسیم صلاحی» با عنوان «خیلی نزدیک» در گالری تام برگزارشده است.

نسیم صلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا گفت: آثار ارائه‌شده در نمایشگاه «خیلی نزدیک» سوژه‌هایی متفاوت است که با هدف نشان دادن حالت‌ها و حس درونی انسان‌ها به نمایش درآمده‌اند چراکه اگر یک هنرمند با درون خود متصل باشد آثار متفاوتی را خلق خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: من زمانی که انرژی مثبتی دارم اثر آن حتی در انتخاب رنگ‌ها نیز قابل‌مشاهده است درحالی‌که زمانی‌ که انرژی منفی دارم رنگ‌های شاد محدود می‌شوند و برای نظم دادن به ذهنم از خطوط عمودی و افقی استفاده می‌کنم؛ ضمن اینکه مواقعی که نمی‌دانم چه باید بکشم و حال درونی‌ سردرگمی دارم نقاشی کشیدن از گل شمعدانی برای من مانند یک درمانگر است.

این هنرمند اظهار کرد: هنر زمانی خلق می‌شود که به درون خود متصل باشیم و آن را به معنای واقعی به‌عنوان وسیله‌ای ببینیم که ما را به درون خود متصل می‌کند.

صلاحی بابیان اینکه هنر و نقاشی او را به درون خود نزدیک می‌کند و به همین دلیل عنوان «خیلی نزدیک» برای این نمایشگاه انتخاب کرده است، افزود: در نمایشگاه «خیلی نزدیک» ۳۲ تابلوی نقاشی ارائه شده که در یک سال اخیر و با استفاده از تکنیک آکرولیک، قلم فلزی و مرکب خلق‌شده است.

این هنرمند گفت: در زمان کشیدن این نقاشی‌ها هدف من برگزاری نمایشگاه نبود و همین موضوع عاملی شد تا هریک از این آثار نسبت به دیگری متفاوت باشد.

به گزارش ایمنا، این هنرمند در بیانه نمایشگاه خود آورده است: «در هنگام خلق، اتصال صادقانه‌ای با خود درون برقرار می‎‌شود. جایی که افکار، تخیلات، علایق و احساسات واقعی حضور دارند تا هنر فارغ از مرزبندی‌های متداول جلوه‌گر شود. این بار چشم‌هایمان را نشوییم و آن‌طور که خودِ درونمان می‌خواهد دنیا را ببینیم. من این‌گونه دیده‌ام.»

نسیم صلاحی متولد سال ۱۳۶۸ در اصفهان است. وی از سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را در زمینه تصویرسازی و نقاشی آغاز کرده و در مقطع کارشناسی نقاشی دانشگاه فردوسی مشهد و کارشناسی ارشد تصویرسازی دانشگاه هنر تهران دانش‌آموخته شده است. شرکت در نمایشگاه انفرادی تصویرسازی در گالری کتابخانه مرکزی اصفهان در سال ۹۰، نمایشگاه گروهی نقاشی شهرداری اصفهان در سال ۹۱، مجری طرح در پروژه Beyond the highway واشنگتن در سال ۹۴، کارگاه تجزیه و تحلیل آثار تجسمی خانه هنرمندان اصفهان در سال ۹۵، چاپ اثر در پنجمین کتاب سال تصویرگران ایران به سال ۹۵ و دریافت مقام نخست مسابقه تصویرگری هیولای درون در همان سال، چاپ آثار در مجله «Printed in Iran» در فرانکفورت آلمان در سال ۹۵، حضور در نمایشگاه غرفه‌ ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن در سال ۲۰۱۷، نمایشگاه گروهی تصویرسازی گالری دیدار در سال ۹۶، نمایشگاه گروهی تصویرسازی گالری هرمس در سال ۱۳۹۷، نمایشگاه گروهی تصویرسازی گالری مریم به سال ۹۷ و تصویرگری نماهنگ دهکده‌ جادویی در سال ۹۹ به کارگردانی سیدمیثم سجادی بعضی از فعالیت‎‌های این هنرمند است.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه نقاشی «خیلی نزدیک» می‌توانند تا پانزده اسفند ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری تام، واقع در اصفهان، خیابان حکیم نظامی، کوچه کلیسا وانک (۱۹) مقابل دانشگاه هنر مراجعه کنند.

کد خبر 555777

منبع: ایمنا

کلیدواژه: نمایشگاه نقاشی نمایشگاه گالری تام شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق نمایشگاه گروهی خیلی نزدیک درون خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۱۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت زندگی محمد دبیر سیاقی در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «محمد دبیر سیاقی: احوال و آثار» نوشته مهدی مظفری ساوجی توسط انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

این‌کتاب از مجموعه سرگذشت‌نامه‌ها و یادنامه‌هاست که تلاش می‌کند تصویری از زندگی و فعالیت های علمی محمد دبیرسیاقی به عنوان پژوهشگر، لغت شناس و مصحصص متون کهن ارایه کند.

«محمد دبیر سیاقی: احوال و آثار» با ۱۶۶ صفحه و قیمت ۱۳۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

کد خبر 6098314 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • روایت زندگی محمد دبیر سیاقی در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • نمایشگاه کاریکاتور "فرهنگ شهروندی" در اردبیل
  • گشایش نمایشگاه نقاشی در نگارخانه حوزه هنری
  • نمایشگاه آثار هنری هنرجویان هنرستان هنر‌های زیبای دختران یزد
  • دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی، غیرقانونی است
  • خودنمایی سیاه قلمهای بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج
  • خودنمایی ‌سیاه قلم‌های بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج
  • خودنمایی «سیاه قلم‌های بانوان» کردستانی در گالری سوره سنندج
  • نمایشگاه گرافیک رایانه ای در ایوانکی
  • ناشران خارجی به نمایشگاه آمدند