Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@17:41:08 GMT

قوه قضائیه در به کارگیری پابند الکترونیک جدیت دارد

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۸۱۸۶۴

قوه قضائیه در به کارگیری پابند الکترونیک جدیت دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامعلی محمدی در سفر به مازندران و دیدار رئیس‌کل دادگستری این استان بیان کرد: یکی از اقدامات مهم دادگستری مازندران، استیفای حقوق مردم در ماجرای آزادسازی سواحل است. این استان گستردگی و وسعت زیادی دارد به نحوی که با ۱۰ مرکز شاهد جمعیت کیفری در برخی از این مراکز نیز هستیم.

رئیس سازمان زندان‌ها ادامه داد: سازمان زندان‌ها برای پیشبرد اهدافش، پروژه‌هایی را در دست انجام دارد که انجام هرچه بهتر آن نیازمند همت مسئولان برای ساخت و بهره‌برداری از آنهاست؛ بنابراین بخشی از اعتبارات باید در خود استان تأمین شود و برخی نیز از طریق ستاد سازمان زندان‌ها به انجام خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حرفه‌آموزی و اشتغال در زندان‌ها جدی گرفته شده است

رئیس سازمان زندان‌ها خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در راستای توسعه اشتغال در زندان‌های استان شروع شده و امیدواریم به مرحله‌ای برسیم که بتوان اشتغال و حرفه‌آموزی را میان مددجویان در حد قابل توجهی وسعت ببخشیم.

وی استان مازندران را به واسطه شهدای شاخص این مرز و بوم، دارای جایگاه مهمی در سطح کشور دانست و در ادامه نیز با اشاره به برنامه‌های دیگر در حوزه زندانبانی گفت: در خصوص پابندهای الکترونیک و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها اقدامات خوبی به عمل آمده و بر این اساس در حال حاضر کمبود پابند نداریم. البته امیدواریم قضات محترم نیز به این موضوع توجه و در احکام قضائی، لزوم بکارگیری آن را مدنظر قرار دهند.

محمدی زندان را صرفاً محدود به حبس در داخل زندان‌ها ندانست و یادآور شد: می‌توان در برخی محکومیت‌ها از محدودیت‌های ایجاد شده بوسیله پابند الکترونیک در مورد زندانیان نیز استفاده کرد چرا که استفاده از پابند هم بار مالی دولت را کم می‌کند و هم آسیب‌های زندان را کاهش می‌دهد.

زندانی با فرآیند اصلاح و تربیت باید حیات طیبه خود را به دست آورد

وی اینگونه با اشاره به اقدامات پیش روی زندان و سازمان زندان‌ها ابراز امیدواری کرد؛ باید به سمتی رفت که آمار بازگشت مجدد به زندان پایین بیاید که این امر نیز مستلزم عملکرد ما در اجرای برنامه‌های اصلاحی و تربیتی است.

رئیس سازمان زندان‌ها ضمن قدردانی از تلاش‌های دادگستری مازندران در حل مشکلات حوزه زندانبانی گفت: ما همواره معتقدیم فرد زندانی در فرآیند اصلاح و تربیت، باید بتواند حیات طیبه خود را به دست بیاورد و در این راستا تلاش جدی خواهیم داشت.

محمدی با تأکید بر این موضوع که نباید جایگاه مجازات مجرمین را ساده دانسته و آن را لوث کنیم، گفت: در کنار توجه به حقوق زندانیان، حقوق جامعه و توجه به امنیت اجتماعی نیز مدنظر همه ما خواهد بود. ضمن اینکه یکی از اهداف مجازات، تشفی خاطر شاکیان و بزه‌دیدگان است که باید به آن احترام گذاشت.

همه می‌دانیم که زندانبانی کاری سخت و دشوار است

در ادامه این دیدار رئیس‌کل دادگستری مازندران پیگیری حقوق مردم در آزادسازی سواحل را مورد اشاره قرار داد و گفت: دریا نعمت خدادادی و متعلق به همه مردم است و ما نیز همه تلاشمان را در حفظ آن خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین اکبری با تقدیر از اقدامات سازمان زندان‌ها گفت: زندانبانی بواقع کاری سخت و دشواری است و همه برآن واقفیم. ضمن اینکه سیاست کاهش جمعیت کیفری، فرآیند قابل تأملی است که مستلزم همکاری دستگاه قضا و زندان‌هاست.

تکمیل زندان تنکابن مؤثر در خدمات‌دهی بهتر به زندانیان خواهد بود

حجت‌الاسلام و المسلمین اکبری با اشاره به بهسازی بنای فیزیکی برخی زندان‌ها خاطرنشان کرد: برخی از زندان‌های استان مازندران به لحاظ قدمت دچار فرسودگی هستند و نیاز به توجه دارند. تکمیل پروژه زندان تنکابن می‌تواند در خدمات‌دهی بهتر به زندانیان و حقوق شهروندی آنان مؤثر باشد.

وی درباره اقدامات صورت گرفته و کمک به زندانیان نیز گفت: با کمک مدیرکل استان و ستاد دیه در حوزه زندانیان مالی و مهریه به جایگاه خوبی رسیدیم و زندانیان زیادی طی دو سال اخیر آزاد شدند. براین اساس هم تقویت ستاد دیه، انجمن حمایت از زندانیان و بنیاد تعاون در استان، کمک شایانی به حل مشکلات زندانیان و خانواده‌های آنان

کد خبر 5426053 مهدیه محمدی

منبع: مهر

کلیدواژه: غلامعلی محمدی سازمان زندان ها دادگستری مازندران شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش کمیته امداد امام خمینی قوه قضاییه یوسف نوری علیرضا زاکانی شورای شهر تهران سازمان حج و زیارت آلودگی هوا پلیس راهور عتبات عالیات غلامحسین محسنی اژه ای اورژانس آتش سوزی سازمان زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۱۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر حفاظت و اطلاعات بنیاد تعاون زندانیان معارفه شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم تکریم و معارفه مدیران قدیم و جدید حفاظت و اطلاعات بنیاد تعاون زندانیان روز دوشنبه با حضور اعضا هیأت مدیره بنیاد و جمعی از مدیران و کارکنان این مجموعه برگزار شد.

معاون مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در این مراسم با بیان این مطلب که خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی یک افتخار و توفیقی والاست که امروز نصیب ما شده است، افزود: یقیناً خدمت در قوه قضائیه به لحاظ جایگاه آن از نظر اجرای عدالت، احقاق حقوق و دفاع از حقوق عامه و تجلی خدمت به مردم، توفیق مضاعفی است که باید غنیمت شمرد.

وی در ادامه گفت: به تبع آن، خدمت در نهاد بنیاد تعاون زندانیان که ارتباط مستقیم با زندانیان به ویژه با خانواده‌های آن‌ها دارد و در مسیر حمایت، رفع مشکلات و توانمند سازی آن‌ها حرکت می‌کند علاوه بر توفیق، دارای آثار و برکات و پاداش اخروی است که باید این فرصت را قدر دانست و در تعالی و توسعه آن کوشش کرد.

این مقام حفاظتی با تأکید بر اینکه برنامه و هدف، ما حفاظت از کل سرمایه‌ها و دارایی‌های دستگاه قضائی است، افزود: صیانت از سرمایه‌های ارزشمند این دستگاه، که در رأس آن منابع انسانی است همواره مورد تأکید ریاست قوه قضائیه و از توصیه‌ها و راهبردهای همیشگی رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه نیز است.

در پایان این مراسم با حکم رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات، مدیر جدید حفاظت و اطلاعات بنیاد تعاون منصوب و از زحمات مدیر قبلی تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 6092144

دیگر خبرها

  • با اصل تبادل زندانیان موافقیم
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • مدیر حفاظت و اطلاعات بنیاد تعاون زندانیان معارفه شد
  • ۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • نصب پابند الکترونیک برپای ۳۰۰ سارق در غرب تهران
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی