Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی صالحی در نشست هم‌اندیشی بانوان فعال و کارآفرین اجتماعی که با حضور فاطمه قاسم‌پور، رئیس فراکسیون زنان و خانواده در مجلس شورای اسلامی، سوده نجفی، عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران و جمعی از زنان فعال اجتماعی برگزار شد، گفت: با توجه به جایگاه و نقش بانوان در خانواده به‌طور حتم هر فعالیتی در زمینه توانمندسازی بانوان، سرمایه‌گذاری در حوزه خانواده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار منطقه ۲ در تشریح زیرساخت‌های منطقه در حوزه زنان گفت: مجموعه شهربانو و مراکز توانمندسازی کوثر از جمله زیرساخت‌های موجود برای زنان است که ظرفیت‌های این مجموعه‌ها، فرصتی را برای توانمندسازی بانوان فراهم کرده است و مدیریت منطقه آمادگی را دارد تا با تمام توان و با استفاده از امکانات موجود این ظرفیت‌ها را تقویت کند.

وی افزود: در راستای حمایت از بانوان کارآفرین و سرپرست خانوار، مجموعه کارآفرینی در فضایی به مساحت ۷۰۰ متر در آستانه سال نو جنب بازارچه ستارخان راه‌اندازی می‌شود.

صالحی با بیان اینکه ایمن‌سازی نقاط بی‌دفاع شهری یکی از اولویت برنامه‌های مدیریت شهری منطقه برشمرد و گفت: تجهیز و مناسب‌سازی بوستان‌های مادر و کودک از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در حوزه بانوان است.

فاطمه قاسم پور، رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی در این نشست با اشاره به اینکه لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان با فوریت در دستور کار مجلس است، گفت: در بحث توانمندسازی و حمایت از بانوان، همزمان با قانونگذاری باید برای اینکه قانون عملکرد مطلوبی داشته باشد به‌دنبال گفتمان‌سازی باشیم و بنابراین تلاش داریم تا با تعامل با زنان فعال و تأثیرگذار بتوانیم در این مسیر حرکت کنیم.

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای جامعه بانوان شهر تهران تشکیل حلقه‌های میانی در مدیریت جدید به عنوان کنشگران اجتماعی که می‌توانند حلال مسائل باشند، ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه در بحث حمایت از زنان سرپرست خانوار باید در کنار طرح‌های حمایت اجتماعی به دنبال ایجاد بستر برای بالندگی این افراد باشیم، افزود: اقدامات شهرداری تهران در حوزه حمایت از زنان سرپرست خانوار یکی از طرح‌های موفق در این بخش است چون چرخه حمایتی و توانمندسازی را همزمان با هم در نظر گرفته است.

سوده نجفی، عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در ادامه این نشست، تقویت کارآفرینی اجتماعی با نقش تسهیل‌گری شهرداری تهران را از رویکردهای مورد توجه شورای ششم برشمرد و گفت: اعتقاد بر این است که کارآفرینی دو بعد دارد، یکی ایجاد اشتغال و کاهش آسیب‌های اجتماعی که باعث بالا رفتن میزان آمار ازدواج و کاهش طلاق و آسیب‌های اجتماعی می‌شود و دیگر از نگاه ایجابی در زمینه اشتغال است.

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: از جمله وظایف شهرداری تهران تسهیل‌گری است و کارآفرین اجتماعی مد نظر است.

نجفی ابراز امیدواری کرد با همکاری بیشتر مجموعه شهری و مجلس شورای اسلامی بتوان به اهداف خود در زمینه حل مسائل و مشکلات بانوان نائل شد.

کد خبر 5426090

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری تهران زنان سرپرست خانوار شهرداری منطقه 2 تهران شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش کمیته امداد امام خمینی قوه قضاییه یوسف نوری علیرضا زاکانی شورای شهر تهران سازمان حج و زیارت آلودگی هوا پلیس راهور عتبات عالیات غلامحسین محسنی اژه ای اورژانس آتش سوزی مجلس شورای اسلامی سرپرست خانوار شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۲۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارق طلا از بانوان کهنسال در فلاورجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان گفت: باشکایت تعدادی از زنان کهنسال مبنی بر سرقت طلاجات آنان توسط فردی ناشناس بررسی موضوع برای شناسایی و دستگیری عامل این سرقت به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.


سرهنگ مرتضی هادیان با اشاره به اینکه این سارق با فریب مالباختگان پس از سرقت طلا به سرعت محل را ترک می‌کرد افزود: با شناسایی این سارق، وی در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.


وی گفت: این متهم سارق به ۱۱فقره سرقت طلا جات از زنان کهنسال و کم توان اعتراف کرد که با تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضایی تحویل شد.

دیگر خبرها

  • دستگیری سارق طلا از بانوان کهنسال در فلاورجان
  • واکنش رئیس دانشگاه تهران به انحرافات پژوهشی در حوزه زنان در دنیا
  • اولین دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران راه‌اندازی شد
  • صادرات دست آفریده‌های بانوان تهرانی
  • دین اسلام مدافع اصلی حقوق زنان است
  • دست آفریده های زنان شهرتهران، در راه صادرات
  • صدیقه خادم نایب رییس بانوان فدراسیون کبدی شد
  • آموزش‌های مهارتی مهمترین نیاز توانمندسازی نیروی کار است
  • زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند
  • نکات کلیدی برای خرید و فروش ملک در ستارخان