Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - روسیه جنگنده‌های MiG-۳۱K، موشک‌های مافوق صوت کینژال Kinzhal و بمب افکن‌های راهبردی توپولف Tu-۲۲M را در پایگاه هوایی خود در سوریه برای تمرینات دریایی مستقر کرده است.

خبرگزاری رویترز گزارش داد هواپیماهای اعزامی به پایگاه هوایی «حمیمیم» روسیه در تمرین‌هایی در شرق مدیترانه به کار گرفته خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایگاه هوایی حمیمیم یک پایگاه هوایی در جنوب شرق لاذقیه است که برای عملیات نظامی علیه گروهک داعش استفاده می‌شود. گفتنی است، علاوه بر پایگاه هوایی حمیمیم، روسیه تاسیسات دریایی «طرطوس» را نیز کنترل می‌کند.

مسکو در ۲۰ ژانویه سال جاری میلادی اعلام کرد که نیروی دریایی این کشور مجموعه‌ای از رزمایش‌ها را با حضور تمامی ناوگان خود از اقیانوس آرام تا اقیانوس اطلس با چندین کشتی جنگی و ده‌ها هواپیما برگزار خواهد کرد.

راب لی، تحلیلگر نظامی در موسسه تحقیقات سیاست خارجی مستقر در آمریکا، گفت که این استقرار به حضور نظامی رو به رشد روسیه در غرب آسیا و توانایی این کشور برای عملیات در مناطق مختلف اشاره دارد.

رسانه‌های روسی گفته اند موشک مافوق صوت کینژال می‌تواند اهدافی را تا فاصله دوهزار کیلومتری مورد اصابت قرار دهد. این یکی از چندین سلاح استراتژیک است که توسط ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مارس ۲۰۱۸ رونمایی شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پایگاه های نظامی گروهک تروریستی داعش غرب آسیا پایگاه هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۲۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، گریگوری ماشکوف (Grigory Mashkov) سفیر سیار (کل) روسیه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت طرح واشنگتن برای استقرار موشک‌های کوتاه و میان‌بُرد در منطقه آسیا-اقیانوسیه به طور اجتناب‌ناپذیری باعث رقابت تسلیحاتی موشکی خواهد شد و روسیه را وادار خواهد کرد تا به تهدید‌های امنیتی جدید، از جمله در زمینه بازدارندگی هسته‌ای پاسخ دهد.

ماشکوف گفت: واضح است که این نشانه خوبی برای ثبات جهان در آینده نخواهد بود.

دیپلمات روسیه اظهار داشت: طرح‌های آمریکا، در صورتی که اجرا شوند، به طور اجتناب‌ناپذیری موج قدرتمندی از رقابت‌های موشکی چندجانبه را با تمام پیامد‌های ناشی از آن ایجاد خواهند کرد.

وی افزود: ما به نوبه خود، مجبور خواهیم شد به این تهدید‌های جدید علیه امنیت کشورمان واکنش نشان دهیم و همه اقدامات لازم را برای تضمین امنیت خود بکار بندیم.

ماشکوف گفت: به هر حال تاسیسات مهم روسیه از جمله مقر‌های فرماندهی و پایگاه‌های نیرو‌های هسته‌ای ما، ممکن است با موشک‌های آمریکایی با یک پرواز کوتاه‌مدت مورد حمله قرار گیرند.

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن نیز پیشتر با اشاره به اقدامات نظامی واشنگتن در جنوب شرقی آسیا گفت که استقرار موشک‌های بالستیک در فیلیپین، امنیت جهانی را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • مسکو: با استقرار موشک‌های آمریکا در آسیا-اقیانوسیه مقابله می‌کنیم
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه
  • حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه