Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@00:16:09 GMT

۴۰۰ طرح ملی پیوست محیط زیست ندارد

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۸۲۹۰۵

۴۰۰ طرح ملی پیوست محیط زیست ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر دانشیان صبح چهارشنبه در مراسم معارفه مدیرکل جدید محیط زیست استان اردبیل اظهار کرد: بر اساس قانون مصوب هیچ طرح ملی نباید بدون پیوست زیست محیطی آغاز شود اما در مجلس ۴۰۰ طرح ملی در مرحله تخصیص اعتبار است اما یک صفحه پیوست زیست محیطی ندارند.

وی به کم آبی در اکثر استان‌ها به ویژه اصفهان اشاره کرد و گفت: این بحران کم آبی نتیجه سیاست غلط ۳۰ سال گذشته در این استان است که اکثر صنایع آب‌بر نظیر فولاد و ذوب آهن به این استان سرازیر شده در حالی که اصفهان در منطقه خشک و کویری واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه مدیریت و امور حقوقی و مجلس سازمان محیط زیست با بیان اینکه در اکثر کشورها میزان بهره‌برداری از آب‌های زیرزمینی تا ۴۰ درصد است، تصریح کرد: در کشور ما این رقم به ۱۴۰ درصد افزایش یافته و ما زمینه نابودی منابع آب‌های زیرزمینی را فراهم کردیم.

دانشیان افزود: در همین استان اردبیل کشاورزان و بهره‌برداران حتی در عمق ۱۹۰ متری به آب نمی‌رسند و این نشان می‌دهد که اکثر دشت‌های کشور ما با بحران جدی روبه‌رو هستند.

وی اقدام دولت گذشته را در احیای دریاچه ارومیه ستودنی توصیف کرد و ادامه داد: با پر کردن چاه‌ها و قنوات در اطراف دریاچه ارومیه و احداث تونل برای انتقال آب به این دریاچه احیای این حوزه آبریز به شکل مناسب انجام شده و رئیس جمهور در روزهای آینده طرح انتقال آب به این دریاچه را نیز به بهره‌برداری می‌رساند.

دانشیان در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در مقطعی با نگاه غیرکارشناسی زمینه نابودی زیرساخت‌های زیست محیطی فراهم آمده در حالی که ما امروز با نگاهی به توسعه پایدار و متوازن سعی داریم تا طرح‌ها بدون پیوست زیست محیطی اجرایی و عملیاتی نشود.

وی اضافه کرد: هر چند در مقطعی به سازمان محیط زیست، محیط ایست لقب داده بودند اما ما در عمل تلاش کردیم تا در سطح کشور و حتی استان‌ها طرح‌های اقتصادی، صنعتی، کشاورزی، گردشگری و عمرانی با رعایت مؤلفه‌های زیست محیطی به شکل درست اجرایی شود.

دانشیان بیان کرد: ما در این مسیر هر چند تحت فشار بودیم اما سعی کردیم بدون اینکه باجی به دیگران بدهیم بر اجرای این طرح‌ها اصرار کرده و مسئولیت خود را در این زمینه به درستی انجام دهیم.

وی از مدیرکل جدید محیط زیست استان اردبیل خواست تا با برنامه‌ریزی دقیق و حضور مؤثر در جلسات و کارگروه‌های تخصصی از حقوق زیست محیطی دفاع کرده و همواره طرح‌های اجرایی را با پیوست زیست محیطی همراه کنند.

معاون توسعه مدیریت و امور حقوقی و مجلس سازمان محیط زیست همچنین از محیط‌بانان و تلاش شبانه‌روزی آنها قدردانی کرد و گفت: این تلاش‌ها در حقیقت مانع از یغماگری و چپاول اموال و حقوق بیت‌المال خواهد شد.

کد خبر 5426179

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان محیط زیست مراسم معارفه آلودگی زیست محیطی بحران آب کم آبی اصفهان ذوب آهن آب های زیرزمینی چاه آب قنات دریاچه ارومیه رئیس جمهور گردشگری ویروس کرونا بوشهر راهپیمایی 22 بهمن کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا انقلاب اسلامی ایران خطبه های نماز جمعه 22 بهمن دهه فجر عکس استانها اردبیل آیین اعتکاف بارش برف پیوست زیست محیطی محیط زیست طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۲۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور

چهارمین جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور و با بررسی دستورات شش گانه این جلسه از جمله موضوعات مرتبط با حوزه‌های محیط زیست استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، چهارمین جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست عصر پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت به ریاست حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و نیز با حضور سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان به‌عنوان مدعو این جلسه برگزار شد.

در این جلسه، تعیین بهای جانوران وحشی از لحاظ مطالبه ضرروزیان، سند فرابخشی برای نجات یوزپلنگ آسیایی، ارتقای سطح حفاظتی شش منطقه کشور، اصلاح و بازنگری و اجرای پروژه‌های ۵ منطقه کشور، ارجاع کار سیستمی و پایش خود اظهاری در پایش آلاینده‌های واحدهای مشمول خوداظهاری و به‌روزرسانی تعرفه‌های آزمایشگاه‌ها جهت آزمایشگاه‌های معتمد سازمان حفاظت محیط زیست، شش دستور جلسه اصلی بود.

مسائل زیست محیطی استان اصفهان نیز به‌عنوان یکی از استان‌های درگیر با چالش‌های مختلف زیست محیطی از مواردی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 750203

دیگر خبرها

  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ صادر شد
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین صادر شد
  • اخطار زیست محیطی به سه واحد خدماتی در نهاوند
  • جبران خسارت زیست محیطی ازسوی آزادراه تهران-شمال
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • همه پروژه های عمرانی شورای ششم کرج پیوست زیست محیطی دارند
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست