Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-27@08:19:52 GMT

درخواست ضد ایرانی یک مقام دولت ترامپ از بایدن

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۸۲۹۱۵

درخواست ضد ایرانی یک مقام دولت ترامپ از بایدن

درحالی‌که بسیاری از مقامات پیشین و کنونی آمریکا به شکست فشارها بر ایران اذعان دارند، یکی از مشاوران دولت ترامپ ضمن مخالفت با احیای برجام خواستار اجرای سیاست “فشار طاقت‌فرسا” علیه ایران شد.

به گزارش قدس آنلاین، همزمان با دور هشتم مذاکرات وین برای رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران و بازگشت واشنگتن به برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) برخی افراد در دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا همچنان تلاش می‌کنند تا بر روند این رایزنی‌ها تاثیر بگذارند و مانع از لغو تحریم‌های ایران شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که بسیاری از مقامات پیشین و کنونی آمریکا اذعان دارند که سیاست “فشار حداکثری” دولت ترامپ علیه ایران شکست خورده و حتی نتیجه عکس داده است.

بنابر گزاش شبکه خبری سی‌بی‌ان، لِن خودورکوفسکی یکی از مشاوران ارشد نماینده ویژه دولت ترامپ در امور ایران گفته است که کارزار فشار حداکثری دقیقاً آنچه لازم بوده را علیه ایران اجرا کرده است.

وی در گفت‌وگو با سی‌بی‌ان نیوز مدعی شد، اما دولت بایدن از زمان روی کار آمدن خود سیاست کاهش تحریم‌های ایران را اجرا کرده که پیامی اشتباهی به ایرانیان ارسال کرده است و آنها را به جایی رساند که اکنون در آن قرار دارند.

این مقام پیشین آمریکایی در ادامه گفت: بنابراین دولت بایدن به ایران، فضای مورد نیاز و پوشش مورد نیاز برای رسیدن به جایگاه فعلی‌شان را ارائه کرده است و اهرمی را که تا آغاز دولت بایدن به هیچ عنوان در اختیار نداشتند نیز به آن‌ها داده است.

خودورکوفسکی همچنین ضمن ابراز مخالفت با احیای برجام، افزود: از نظر من تنها راه معکوس کردن پیشرفت‌هایی که ایران امروز در اختیار دارد، این است که فشار حداکثری به “فشار طاقت‌فرسا” تبدیل شود. این، به‌طور دقیق پیام درستی را درباره آنچه ما قابل قبول می‌دانیم، ارسال می‌کند.

همچنین یک مقام دیگر دولت دونالد ترامپ در گفت‌وگو با سی‌بی‌ان نیوز خواستار اتخاذ رویکرد خصمانه‌تری علیه ایران شد و ادعا کرد که ایران سابقه تقلب در قراردادهای خود با ایالات متحده را دارد و ممکن است مسیر دیپلماسی دیگر کارساز نباشد.

الی کوهانیم، معاون پیشین نماینده ویژه دولت آمریکا در مبارزه با یهودستیزی در این باره گفت: واشنگتن باید به ایران نشان دهد که خطوط قرمزی وجود دارد که اگر از آنها عبور کند و دست از تمایل خود برای دستیابی به سلاح هسته‌ای برندارند، با عواقب نظامی مواجه خواهد شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در بهار ۹۷، باوجود مخالفت جامعه جهانی و پایبندی کامل ایران به تعهداتش در برجام، به‌طور یک‌جانبه از این توافق خارج‌ شد و با زیر پا گذاشتن تعهدات خود تحریم‌ها علیه ایران را بازگرداند.

اکنون در حالی برخی مقامات دولت او ادعای تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای را تکرار می‌کنند که جمهوری اسلامی ایران بارها بر ماهیت کاملا صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای کشورمان تاکید کرده و یادآور شده است که سلاح هسته‌ای هیچ جایی در دکترین دفاعی ایران ندارد.

همچنین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همواره صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران را در گزارشات خود مورد تائید قرار داده است.

منبع: ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: فشارهای سیاسی آمریکا علیه ایران تحریم دور هشتم مذاکرات وین دولت ترامپ علیه ایران هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۲۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتهامات علیه شهروندان ایرانی در پرونده آمیا فاقد اعتبار است

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تکرار درخواست غیرقانونی و مبتنی بر دروغ و داستان‌سرایی برخی از قضات آرژانتینی درباره اتباع ایرانی در موضوع پرونده "آمیا" تصریح کرد: اتهامات مطروحه در پرونده آمیا علیه شهروندان ایرانی فاقد هرگونه اعتبار است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه تکرار درخواست غیرقانونی و مبتنی بر دروغ و داستان‌سرایی برخی از قضات آرژانتینی درباره اتباع ایرانی در موضوع پرونده "آمیا" را به شدت محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با یادآوری رسوایی قبلی درخواست استرداد یکی از مقامات ایرانی از دستگاه قضائی انگلیس که منجر به رأی عدم کفایت مستندات ارائه شده برای استرداد او شد، مجددا تأکید کرد که اتهامات مطروحه در پرونده آمیا علیه شهروندان ایرانی فاقد هرگونه اعتبار بوده و از این رو، طرح این‌گونه درخواست‌ها از مقامات قضایی سایر کشورها از هیچگونه جایگاه و اعتبار حقوقی برخوردار نیست.

کنعانی افزود: جمهوری اسلامی ایران از اجرای عدالت و تعقیب اشخاصی که با از بین بردن مستندات، باعث انحرافات جدی در مسیر پرونده آمیا و فرار از مجازات این حادثه شدند، حمایت می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه به مقامات آرژانتینی توصیه نمود که از طرح اتهامات بی پایه نسبت به شهروندان کشورهای دیگر پرهیز کنند و تحت القائات دشمنان روابط دوجانبه ایران و آرژانتین قرار نگیرند.

واکنش ایران به حکم صادره از سوی دادگاه آرژانتینیرأی جدید دادگاه آرژانتین علیه ایران در پرونده آمیا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جهاد اسلامی کمک‌های آمریکا به اشغالگران را محکوم کرد
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • حماس: آمریکا شریک جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها است
  • کنعانی: اتهامات آرژانتین علیه شهروندان ایرانی اعتباری ندارد
  • کنعانی: اتهامات آرژانتین علیه شهروندان ایرانی فاقد اعتبار است
  • اتهامات علیه شهروندان ایرانی در پرونده آمیا فاقد اعتبار است
  • عقب نشینی آمریکا از تحریم گردان «نتزاه یهودا »پس از فشار تل آویو
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!