Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اصغر خانی بعدازظهر چهارشنبه در دیدار مردمی با حضور استاندار سمنان در جمع طبیعت دوستان و حامیان نجات شاهوار به میزبانی مسجد ابوالفضل شاهرود بابیان اینکه دو روز پیش طبق گزارش حاکی از وجود سروصدای کار از سمت شاهوار بلافاصله فرماندار راهی منطقه شد که خوشبختانه اتفاقی نیفتاده بود، ابراز داشت: به دلایل مختلف شاهوار جزو منابع اصلی آب شاهرود و منطقه و همچنین برند شهرستان است لذا از نظر تخصصی و فنی همه به آن رسیدیم که شاهوار نباید تخریب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با تاکید بر اینکه معدن بوکسیت باید تعطیل شود لذا در سطح بالاتری از آن برای ثبت ملی شاهوار اقدام شد، افزود: در چنین شرایطی نمی‌تواند کسی به آن دست‌اندازی کند چراکه کار دقیق و کارشناسی صورت گرفته است و بعد از ثبت ملی هیچ احدی حق ورود ندارد.

معدن بوکسیت ظلمی بزرگ در حق مردم شاهرود

عضو خانه ملت با بیان اینکه در شاهوار بحث آینده مردم این خطه مطرح است، ابراز داشت: انصافاً شما مردم خوب آمدید و از کار خوب و بزرگ دفاع می‌کنید همان طور که دیگران شاهوار را به عنوان یک ذخایر بزرگ و نماد ارزشمند حفظ کردند ما نیز باید آن را حفظ و به نسل‌های بعدی انتقال دهیم.

خانی بابیان اینکه در زخمی که بر پیکره شاهوار وارد شد بعضی‌ها کوتاهی کردند، تصریح کرد: این زخم باید با کمک و پشتیانی مردم جبران شود و قطعاً در کنار همین مردم هیچ منطقه‌ای از شاهرود و میامی را به عنوان نماینده مردم نخواهم گذاشت لطمه به ذخایر ملی آن زده شود.

وی ضمن بیات اینکه ما موافق فعالیت معادن هستیم و کارخانه‌های صنعتی کشور باید فعال باشند، افزود: به این صورت که اشتغال‌زایی در جای دیگری رقم بخورد و جز ویرانه چیزی باقی نگذارند، یکی از ظلم‌های بزرگی بود که در حق مردم این شهرستان وارد آمد که حتی دو رصد سهم قانونی خود مردم روستا نیز داده نشد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس همچنین بابیان اینکه خاطر جمع باشید که در هیچ کجا نخواهیم گذاشت دست‌درازی به منابع ملی صورت گیرد، اضافه کرد: در مجلس شورای اسلامی نزدیک به ۱۹۰ نفر رأی دادند که ناظر معادن استان سمنان باشم اگر بدانیم معدنی قصد ضربه و تخریب دارد حتماً جلوی آن خواهیم ایستاد باید بهره‌وری آن در خود شاهرود باشد و مردم شاهرود دیگر نگران شاهوار نباشند.

راه ورود ماشین آلات به معدن مسدود شود

استاندار سمنان نیز در این نشست در جمع مردم با بیان اینکه به محض دریافت گزارش مبنی بر فعالیت معدن بلافاصله به فرماندار شاهرود دستور بازرسی مستقیم از منطقه داده شد، ابراز داشت: در موضوع نجات شاهوار مردانه ایستادیم و اجازه نخواهیم داد وجبی از این خاک به‌جای دیگری برده شود.

سید محمد رضا هاشمی با بیان اینکه دستور داده شد تا در مسیر مواصلاتی معدن خاکریز ایجاد تا مانع ورود ماشین آلات به شاهوار شود، تصریح کرد: مردم شاهرود بدانند کار در حال پیش رفتن است و از آن‌ها می‌خواهم که به من اعتماد داشته باشند.

وی بابیان اینکه تحولات در منطقه به صورت کامل رصد می‌شود و مردم نگران آن نباشند، افزود: از شهروندان نیز درخواست می‌شود که مسیر درخواست خود را به صورت منطقی پیش ببرند ما نیز در حوزه شاهوار پای‌کار در کنار همین مردم ایستاده‌ایم.

با تعطیلی دائم معدن خیال مردم را راحت کنید

فعال محیط‌زیست به نمایندگی از مردم با بیان اینکه مردم می‌خواهند همان طور که دوستان و همرزم‌های شما در جبهه از خاک میهن دفاع کردند امروز همین قاطعیت را در همان سمت و سو استارت بزنید، ابراز داشت: خواست همه مردم این شهر قبول فرماندهی برای تعطیلی دائم این معدن است و یک‌بار برای همیشه این قضیه را تمام کنید.

علیرضا ولیان با بیان اینکه در حالی که در سمنان برای انتقال آب با هزینه‌های هنگفت لابی‌گری می‌شود ما بزرگ‌ترین منبع آب را دو دستی داریم تبدیل به مخروبه‌ای می‌کنیم که از آن هیچی باقی نخواهد ماند، تصریح کرد: این اشتغال ناپایدار درست مانند این است که کلنگ را دست کسی بدی تا خانه خود را تخریب کند و بگوییم اشتغال ایجاد کردیم.

وی ضمن تاکید بر اینکه ما خواستار عقلانیت و منطق بر تعطیلی دائم معدن بوکسیت تاش هستیم، اضافه کرد: خوشبختانه نمایندگان مردم در مجلس قبلی و فعلی و ائمه جمعه نشان دادند عاقلانه پای‌کار ایستادند بدانند ما مردم نیز پشت شما ایستادیم لذا با این تعطیلی دائم خیال مردم را راحت کنید.

به گزارش خبرنگار مهر، در انتهای این نشست بیانیه‌ای نیز از سوی جمعیت دیده بان طبیعت شاهرود قرائت شد.

کد خبر 5426153

منبع: مهر

کلیدواژه: قله شاهوار شاهرود استانداری سمنان فرمانداری شاهرود علی اصغر خانی سید محمد رضا هاشمی ویروس کرونا بوشهر راهپیمایی 22 بهمن کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا انقلاب اسلامی ایران خطبه های نماز جمعه 22 بهمن دهه فجر عکس استانها اردبیل آیین اعتکاف بارش برف مردم شاهرود تعطیلی دائم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۳۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت سوزی و خستگی برای امروز کشور ممنوع است

به گزارش خبرنگار مهر، سپهر خلجی صبح پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان ایلام اظهار کرد: وظیفه مهمی در قبال اطلاع رسانی کارهای انجام شده در دولت برای مردم داریم.

وی بیان کرد: اقدامات خوبی در استان ایلام از جمله در بخش اربعین حسینی صورت گرفته است، مردم باید این حجم از اقدامات را زندگی خود احساس و درک کنند.

خلجی با اشاره به اینکه روایت اول در ارتباط با رویدادهای مختلف باید در اختیار ما باشد، گفت: ۳۷ هزار شهید غزه امروزه روایتی از مظلوم مردم غزه است.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت عنوان کرد: آمریکایی‌ها روزی می‌گفتند دانشگاه پادگان نیست، امروز حمایت دانشجویان آمریکایی باعث زندانی شدن آنها شده است.

خلجی تصریح کرد: آرایش رسانه‌ای دشمن آفندی شده است، یعنی علاوه بر برجسته کردن نقاط ضعف، حتی به نقاط قوت کشور هم حمله رسانه‌ای می‌کنند.

وی افزود: درگیر جنگ رسانه‌ای و روایت‌ها هستیم، الان حوزه جنگ رسانه‌ای دشمن بیشتر در بخش اقتصادی است.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت با اشاره به اینکه وظیفه ما امیدآفرینی و اعتماد سازی است، افزود: یادمان نرود در چه شرایطی دولت سیزدهم، دولت را تحول گرفت، تورم ۶۰ درصدی داشتیم.

وی افزود: تورم محصول دولت گذشته است که به این دولت رسیده است، نفوذ تا دفتر رئیس جمهور وجود داشت.

خلجی تصریح کرد: نفت به فروش نمی‌رفت، امروز بیش از یک میلیون و ۵۰۰ بشکه نفت فروخته می‌شود.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت عنوان کرد: رشد بالای ۶ درصد در کشور را تجربه کردیم و این میزان به هشت درصد خواهد رسید.

وی عنوان کرد: پیشرفته کشور در بخش‌های مختلف مثل فضایی، ارتباط با کشورهای خارجی، قاب توجه است.

وی گفت: حجم نقدینگی از ۴۰ درصد در دولت گذشته به ۲۴ درصد در دولت سیزدهم رسیده است.

خلجی با اشاره به اینکه روایت این اقدامات برای مردم لازم و ضروری است، افزود: فرصت سوزی و خستگی برای امروز کشور ما ممنوع است.

وی گفت: تبیین، رفع شبه و روایت گری جزو اولویت‌های مسؤولان باید باشد، آمارهای مقایسه مستند به مردم ارائه دهید.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت اظهار کرد: خود مدیر مسؤولیت اصلی اطلاع رسانی دستگاه‌های اجرایی خود است.

وی با اشاره به اینکه مدیران به تقویت بخش اطلاع رسانی بپردازند، تصریح کرد: باید پروژه‌های سرمایه‌گذاری در استان ایلام پیوست اطلاع رسانی تعریف شود.

خلجی عنوان کرد: باید حوزه اطلاع رسانی اولویت شناخته شود، دستگاه‌های اجرایی از افراد توانند برای روابط عمومی استفاده کنند.

کد خبر 6094892

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از معدن آلبلاغ برکات زیادی برای مردم دارد
  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • زخم معدن کاری بر پیکر شاهوار
  • فرصت سوزی و خستگی برای امروز کشور ممنوع است
  • دست‌درازی به کاربری باغات خط قرمز شورای شهر کرج است
  • فیلم/ رفتار وحشیانه پلیس آلمان با حامیان فلسطین
  • زنگ خطر کمبود «آب» در شاهرود/ اهمیت بیش از پیش حفظ «شاهوار»
  • پس لرزه قرارداد پنهانی و ۲ میلیارد یورویی زاکانی با چین /علیرضا بیگی: هیچ ترسی وجود ندارد و هرکسی هرجا ایستاده فکر می‌کند باید چپاول کند
  • نصب برچسب و چراغ زنون : ممنوع
  • تغییر ارکان خودرو، نصب برچسب و استفاده از چراغ زنون ممنوع است/ خودرو‌های آف‌رود تابع قوانین باشند