Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به فرمان جو بایدن برای مصادره نیمی از دارایی‌های مردم افغانستان گفت که این اقدام تفاوتی با راهزنی ندارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «وانگ وبین» سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به فرمان «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا برای مصادره نیمی از دارایی‌های افغانستان گفت که این اقدام تفاوتی با رفتار راهزنان ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این اقدام بار دیگر آشکار کرد که "نظم مبتنی بر قوانین" که آمریکا مدعی حمایت از آن است، نوعی قوانین و نظم برای دفاع از ضعیفان و حمایت از عدالت نیست، بلکه برای حفظ هژمونی آمریکا است.

براساس بیانیه منتشر شده توسط وزارت خارجه چین، وبین ادامه داد: آمریکا به عنوان مقصر بحران افغانستان نباید رنج این مردم را افزایش دهد، آمریکا باید دارایی‌های این کشور را آزاد کند، هرچه زودتر تحریم‌های یکجانبه بر افغانستان را بردارد و مسئولیت خود را برای کاهش بحران انسانی در این کشور بر عهده بگیرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین  تصریح کرد که دارایی‌های افغانستان در خارج از این کشور متعلق به مردم افغانستان است و باید به منفع این مردم به افغانستان بازگردانده شود.

چین: آمریکا بطور آشکار افغانستان را غارت می‌کندچین: جنایات آمریکا در افغانستان لکه پاک نشدنی برای حقوق بشر استیادداشت| غرامت فرزند نامشروع آمریکا را افغانستان پرداخت کردواکنش‌های گسترده به سرقت آمریکا / غرامت هزاران شهید و زخمی را در افغانستان از کی باید گرفت؟

پیش از این نیز «هوا چونینگ» دیگر سخنگوی وزارت خارجه چین با انتشار توئیتی در واکنش به این اقدام بایدن گفته بود: ثروتمندترین کشور جهان بطور آشکار در حال غارت فقیرترین است! به هر بهانه‌ای که باشد، ثروت مردم افغانستان باید در اختیار خودشان باشد و آن را کنترل کنند، به ویژه در زمانی که بسیار به آن نیاز دارند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بایدن اخبار چین اخبار آمریکا اخبار افغانستان بایدن اخبار چین اخبار آمریکا اخبار افغانستان سخنگوی وزارت خارجه چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۳۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه بزرگ قرآنی کابل و حمایت از غزه

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از کابل، در این نمایشگاه که بزرگترین نمایشگاه قرآنی در سال‌های اخیر در افغانستان است آثار و تولیدات قرآنی در قصر «دارالامان» کابل به نمایش گذاشته شد.

عبداللطیف نظری معاون وزارت اقتصاد افغانستان در مراسم آغاز به کار این نمایشگاه گفت: افغانستان برای اینکه قرآنی بماند، بهای سنگینی داده است. تعدادی از قاریان و هنرمندان قرآنی و گروه تواشیح «سبطین» از کشورمان میهمانان ویژه نمایشگاه قرآنی کابل هستند.
فلسطین یکی از بخش‌های مهم نمایشگاه قرآنی کابل است، در بخشی از این نمایشگاه که نماد قدس در آن ساخته شده است، مردم را با درد و رنج غزه بیشتر آشنا می‌کند.
«جامعه افغانی، تربیت قرآنی» عنوانی است که برای این نمایشگاه انتخاب شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اظهارات:

عبدالطیف نظری - معاون وزارت اقتصاد افغانستان 

دیگر خبرها

  • نمایشگاه بزرگ قرآنی کابل و حمایت از غزه
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • توزیع بیش از ۱۹ هزار پاسپورت در نیمروز
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • رسالت مالکیت فکری، شناسنامه‌دار کردن تولد نوآوری‌هاست
  • پیام سخنگوی وزارت خارجه به مناسبت روز معلم
  • پیام تبریک سخنگوی وزارت خارجه به مناسبت روز معلم
  • مجری الجزیره از خجالت سیاستمدار آمریکایی درآمد؟!
  • مسکن اقتصادی قابل مصادره نیست