Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی میرزابیگی در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی اعلام شکایت والدین یک نوزاد سه روزه از سه پزشک به‌دلیل کم‌کاری کادر درمان در حین زایمان، پرونده به‌صورت تخصصی مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از بررسی دقیق و اعلام نظریه پزشکی قانونی مشخص شد که فوت نوزاد به‌دلیل نارسایی تنفس به‌دنبال ورود مایع آمنیوتیک در مجاری هوایی رخ داده و سه تن از پزشکان یاد شده در این رابطه به میزان ۲۰ درصد، ۱۲ درصد و هشت درصد در فوت این نوزاد مقصر شناخته شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست محاکم کیفری ۲ کرمان تصریح کرد: در ادامه متهم ردیف اول این پرونده به تحمل یکسال حبس تعزیری درجه ۵ و متهمان ردیف دوم و سوم نیز هرکدام به شش ماه حبس تعزیری درجه ۶ محکوم شده‌اند، اما با توجه به وجود جهات تخفیف و رشته تخصصی محکوم علیهم و اینکه اعمال مجازات حبس مانع از بهره‌مندی اقشار نیازمند جامعه به خدمات پزشکی ایشان بوده و  بزه ارتکابی نیز غیرعمد بوده است، لذا متهم ردیف اول به انجام ۲۰۰ ساعت و متهمان ردیف دوم و سوم نیز به انجام ۱۵۰ ساعت خدمات عمومی رایگان جایگزین از حبس محکوم شده‌اند.

 وی خاطرنشان کرد: در این حکم همچنین تاکید شده است که با توجه به راه‌اندازی اردوگاه درمان اعتیاد ماده ۱۶ کرامت سپاه ثارالله کرمان و به‌منظور کاهش دغدغه مددجویان و حمایت روحی و روانی از ایشان در دوران بازپروری مقرر شد محکوم علیهم نسبت به پذیرش و درمان بستگان نسبی و سببی مددجویان حاضر در این اردوگاه شامل مادر، خواهر، فرزند دختر ایشان که نیازمند خدمات رشته زنان و زایمان هستند، اقدام کنند و این افراد از طریق معرفی معاونت اجتماعی سپاه ثارالله مورد درمان قرار خواهند گرفت.

میرزابیگی تاکید کرد: در صورت تخلف هر یک از محکوم علیهم از دستور دادگاه و با اعلام قاضی مجری حکم برای بار اول یک چهارم به مجازات مورد حکم افزوده شده و در صورت تکرار، حکم دادگاه در بخش خدمات عمومی رایگان لغو و دستور اجرای باقیمانده مجازات در زندان صادر خواهد شد.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: حبس حکم پزشک کرمانی جایگزین حبس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۳۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت بیش از ۶۰۰۰ معلم کرمانی از ایتام 

ناصر عسکری نژاد با تبریک هفته معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری گفت: از بین بردن فقر تحصیلی بین نسلی در بین خانواده‌های تحت حمایت از مهم‌ترین گام‌های این نهاد در توانمندسازی جامعه هدف است که این امر مهم با پرداخت کمک‌هزینه‌های تحصیلی و ارائه خدمات حمایتی دنبال می‌شود. 
 
وی ضمن قدردانی از مشارکت خوب جامعه فرهنگی استان به ویژه معلمان در حمایت از ایتام و خانواده‌های نیازمند تصریح کرد: جامعه فرهنگی و معلمان در برابر پدیده‌های اجتماعی بی‌تفاوت نیستند و همواره نقش خود را در هدایت جامعه به سمت فعالیت‌های خیرخواهانه و ایثارگری اجتماعی به‌درستی ایفا کرده‌اند.

عسکری نژاد با تأکید بر اینکه معلمان علاوه بر تعلیم و تعلم، آموزگار مهرورزی نیز هستند، گفت: معلمان و اقشار مختلف برای شرکت در طرح اکرام ایتام و محسنین می‌توانند از طریق ارسال عدد یک به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۳۳ یا مراجعه به سایت اکرام به نشانی ekrame. emdad. ir حمایت مادی و معنوی ایتام تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان را برعهده بگیرند.

هم اکنون ۲۷هزار و ۵۴۸فرزند یتیم و محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند که ۴۴۱ نفر از این ایتام فاقد حامی و نیازمند حمایت خیران هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • کرمانی‌ها و کسب ٣ عنوان قهرمانی لیگ برتر در سال جدید
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به معلمان در مراکز درمانی یزد
  • کرمانی‌ها و کسب ۳ عنوان قهرمانی لیگ برتر در سال جدید
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • حمایت بیش از ۶۰۰۰ معلم کرمانی از ایتام 
  • ارایه خدمات رایگان تخصصی سلامت روان در البرز
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارایه می دهند
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارائه می دهند
  • تجمع دانشجویان کرمانی در محکوم کردن رژیم صهیونیستی
  • پزشک متخلف در اهواز محکوم شد