Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@07:30:24 GMT

ابلاغ سند ملی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۸۳۶۸۲

ابلاغ سند ملی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن کوشش تبار اعلام کرد: تمام دستگاه‌ها و نهادهای ذی ربط، مکلف هستند برای آموزش و اشتغال جوانان همکاری لازم را به عمل آورده به گونه‌ای که حداقل ۲۰ درصد از افراد موفق به ایجاد کسب و کار و یا اشتغال، در حوزه تخصصی آموزش دیده باشند.

وی گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است با هماهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منابع لازم را در بودجه سالانه پیش بینی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور با اشاره به اسناد بالادستی و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در ابلاغ سیاست‌های کلی بخش‌های اشتغال و اقتصاد مقاومتی اعلام داشت: در همین راستا تفاهمنامه همکاری فی مابین وزارت کشور و ستاد کل نیروهای مسلح، با هدف همکاری و ایفای نقش مؤثر وزارت کشور از طریق استانداری‌ها و فرمانداری‌ها در فرآیند و برنامه‌های طرح جامع مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در کل استان‌ها منعقد شده است.

وی گفت: در یک اقدام ابتکاری، گروه کاری تخصصی مهارت آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با محوریت معاونان هماهنگی امور اقتصادی استانداری‌ها تشکیل و ساختار و شرح وظایف آن نیز به استان‌ها ابلاغ گردیده است.

سرپرست معاون اقتصادی وزارت کشور ابراز امیدواری کرد: با همکاری بین بخشی و در سطوح ملی – استانی با محوریت قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه هدفگذاری مناسب برای اشتغال جوانان منقضی خدمت ترسیم شود و در راستای تحقق اشتغال پایدار آنان اقدامات قابل توجهی صورت پذیرد.

معاون اقتصادی وزیر کشور در ادامه به ضرورت آموزش و یادگیری تخصص و مهارت با توجه به نیازهای بازار کار خصوصاً در بین جوانان پرداخت و تصریح کرد: یکی از مهمترین ویژگی‌های انسان توانمند، داشتن دانش و مهارت است، نیروی انسانی توانمند با ویژگی‌ها، تخصص و توان خود می‌تواند کسب و کار خود را راه اندازی کرده و آن را در توسعه و پیشرفت خود و جامعه مدیریت کند.

وی اضافه کرد: آموزش نقش مهمی در تشکیل سرمایه انسانی از طریق تربیت نیروهای ماهر مورد نیاز بازار کار در کشورهای مختلف جهان ایفا می‌کند. این آموزش‌ها نه فقط با هدف تربیت نیروی کار مورد نیاز بخشهای مختلف اقتصادی و صنعتی هستند، بلکه از طریق بسترسازی خوداشتغالی به حل مشکل بیکاری نیز کمک می‌کنند.

وی همچنین گفت: برای کمک به حل مسئله بیکاری جوانان و ارتقا بهره وری دوره خدمت وظیفه عمومی، طرح مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح می‌تواند بخشی از دغدغه‌ها را پوشش داده و زمینه دانش افزایی جامعه هدف را فراهم نماید.

کوشش تبار با اشاره به نقش وزارت کشور در این عرصه مهم گفت: وزارت کشور با توجه به نقش و جایگاه حاکمیتی اش، با محوریت استانداران سراسر کشور به دنبال تقویت طرح مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح است.

وی بیان داشت: طرح جامع مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح به دنبال افزایش جذابیت خدمت وظیفه عمومی برای جامعه، ایجاد نشاط برای سربازان و ارتقای مهارت برای ورود به بازار کار و اشتغال است.

وی همچنین گفت: همه اقدامات و برنامه ریزی صورت گرفته با هدف رسیدن به اشتغال پایدار جوانان انجام می‌شود و برای همین منظور مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات جهت حمایت از طرح‌های کسب و کار سربازان منقضی خدمت در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ دیده شده است که امیدواریم با تسهیل روند پرداخت منابع از سوی بانک‌های عامل، زمینه شروع کسب و کار برای جوانان پس از اتمام خدمت سربازی فراهم شد.

ایشان در پایان با بیان رویکرد سازنده دولت مردمی سیزدهم در موضوع اشتغال جوانان و تخصیص منابع مالی لازم، اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته و پیش بینی تسهیلات قرض الحسنه در قانون بودجه سال ۱۴۰۱، اجرای طرح مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح نتایج مؤثری به همراه داشته باشد.

کد خبر 5426322 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری سند ملی ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران سربازی مهارت آموزی شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه کمیته امداد امام خمینی یوسف نوری علیرضا زاکانی شورای شهر تهران سازمان حج و زیارت آلودگی هوا پلیس راهور عتبات عالیات غلامحسین محسنی اژه ای ویروس کرونا اورژانس مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح وزارت کشور کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۳۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در منطقه درخشان است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی پیش از ظهر پنجشنبه در نشست با نیروهای عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح استان مرکزی اظهار کرد: سلاح اثرگذار نیروهای مسلح، انگیزه‌های دینی و معنوی است و اخلاق‌مداری و تعهد ویژگی مهم این قشر جامعه است.

وی امنیت و اقتدار ایران اسلامی نتیجه قدرت و سلامت نیروهای مسلح عنوان کرد و گفت: اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در حوزه‌های امنیتی، استراتژیکی، موشکی، زمینی، هوایی، دریایی و امنیتی در منطقه درخشان است.

امام جمعه اراک افزود: خودسازی نیروهای مسلح موجب تداوم ویژگی‌های نظیر اخلاق مداری و صداقت در زمان دشواری‌ها می‌شود.

آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: برخی اقشار جامعه مانند نیروهای مسلح، معلمان، اساتید دانشگاه و علمای دینی باید در شب زنده داری، ایثار و فداکاری پیش قدم دیگر افراد جامعه باشند.

وی با تاکید بر شناخت نقاط قوت و ضعف دشمنانی نظیر رژیم صهیونیستی گفت: نیروهای مسلح باید نسبت به تمام نقاط ضعف دشمن، محل موشک‌ها، شناسایی نقاط حساس و پایگاه‌ها آگاهی داشته باشد تا در زمان مناسب دشمن را غافلگیر کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، آمادگی نیروهای نظامی و تجهیزات تسلیحاتی با هدف دفاع کشور در برابر توطئه‌های آمریکا و متحدانش در منطقه را در گام دوم انقلاب اسلامی ضروری عنوان کرد و گفت: حرکت در مسیر انقلاب اسلامی به آمادگی روزافزون نیاز دارد.

وی با اشاره به تأثیر و نقش ارزشمند فداکاری نیروهای مسلح و تلاش آنها برای حفاظت از آرمان‌ها و مرزهای کشور گفت: دولت باید به وضعیت مسکن نیروهای مسلح رسیدگی کند.

کد خبر 6095059

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق مهارت‌آموزی
  • آغاز ثبت ‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی از امروز
  • دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی؛ ثبت‌نام سربازان از امروز آغاز شد
  • ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی آغاز شد
  • (ویدئو) جزئیات ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی از فردا
  • سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد
  • دادسرای نظامی ناحیه بندر جاسک افتتاح شد
  • امنیت و اقتدار کشور محصول قدرت و سلامت نیروهای مسلح
  • اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در منطقه درخشان است
  • افتتاح مرکز آموزش وتوسعه ی فناوری های دانشگاه آزاد اسلامی سنندج