Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@23:30:18 GMT

رئیس جمهوری اوکراین منکر عقب نشینی روس‌ها شد

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۸۳۷۷۶

رئیس جمهوری اوکراین منکر عقب نشینی روس‌ها شد

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز به نقل از اظهارات زلنسکی در سفر به غرب اوکراین نوشت: صادقانه بگویم که ما به واقعایت موجود واکنش نشان می دهیم و هنوز شاهد عقب نشینی ای نبوده ایم.

وی درباره بحران اخیر افزود: فکر می کنم که تمامی افراد عادی انتظار دارند که تنش ها کاهش یابد. در مورد تهدیدها نیز بارها گفته ام که ما در برابر تمامی آنها آرامش خود را حفظ می کنیم چرا که به خاطر داریم که این ماجرا از دیروز آغاز نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تهدید سال هاست که رخ می دهد.

زمانی که نیروهای (روسیه) عقب نشینی کنند، همه متوجه خواهند شد اما فعلاً این (ادعای عقب نشینی) تنها حرف است. 

بن والاس وزیر دفاع انگلیس هم امروز ادعا کرد که تا کنوان شواهدی مبنی بر عقب نشستن نیروهای روسیه از نزدیکی مرز اوکراین مشاهده نشده است.

با وجودی که مسکو اعلام کرده که نیروهای بیشتری را از مرز اوکراین به عقب رانده، ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیز امروز گفت که به نظر می رسد روسیه در حال افزایش شمار نیروهایش در اطراف اوکراین است.

استولتنبرگ در آستانه نشست وزرای دفاع ناتو در بروکسل افزود: ما نشانه هایی از مسکو در مورد آمادگی برای ادامه تلاش های دیپلماتیک شنیده ایم، اما تاکنون تنش زدایی در میدان را مشاهده نکرده ایم. برعکس، به نظر می رسد روسیه به تقویت قوای نظامی اش ادامه می دهد.

در حالیکه آمریکا و متحدان غربی‌اش در روزهای اخیر مدعی شده بودند که روسیه روز 16 فوریه (امروز) به اوکراین حمله می کند، نه تنها این هیاهو و جنگ روانی علیه مسکو رنگ واقعیت به خود نگرفت، بلکه روز گذشته روسیه بخشی از نیروهایش را از نزدیکی مرز اوکراین خارج کرد.
 

برچسب‌ها اوکراین روسیه ناتو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین روسیه ناتو اوکراین روسیه ناتو عقب نشینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۳۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه ۲۹ پهپاد اوکراینی و ۵ «هامر» ساخت فرانسه را سرنگون کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز سه شنبه در بیانیه ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: واحدهای یگان جنوب مواضع ارزشمندتری را در اختیار گرفتند، دشمن در دونتسک متحمل شکست شد؛ کی یف قریب به ۴۰۰ نیروی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می افزاید: واحدهای یگان شرق مواضع ارزشمندتری را به دست آوردند، نیروهای مسلح اوکراین نزدیک به ۱۱۰ نیروی نظامی خود را از دست دادند.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: واحدهای یگان مرکز ۹ ضدحمله نیروهای مسلح اوکراین را دفع کردند، دشمن قریب ۴۱۰ پرسنل نظامی، یک تانک و یک دستگاه توپ «دانا ۲» ساخت جمهوری چک را از دست داد.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: طی شبانه روز گذشته سامانه های پدافند هوایی ۲۹ پهپاد اوکراینی و ۵ بمب هدایت شونده «هامر» ساخت فرانسه را سرنگون کردند.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6094465

دیگر خبرها

  • ماکرون ۲ شرط را برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین ذکر کرد
  • وزیر خارجه اوکراین به برتری‌های نظامی روسیه در مقابل کل غرب اعتراف کرد
  • اعتراف وزیر خارجه اوکراین به برتری‌های نظامی روسیه در مقابل کل غرب
  • ۱۲ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه سرنگون شدند
  • اتهامات آمریکا علیه روسیه نفرت‌انگیز و بی‌اساس است
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • روسیه ۲۹ پهپاد اوکراینی و ۵ «هامر» ساخت فرانسه را سرنگون کرد
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • ۶ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه منهدم شدند
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست