Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: باید ترس از فرزندآوری در جامعه کمرنگ شود، رسانه‌ها نقش تاثیرگذاری در حوزه فرهنگ‌سازی دارند، باید آینده تاریک جامعه برای عموم ترسیم شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ۲۷ بهمن‌ماه در شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه بحث جمعیت یکی از موضوعات مهم در کشور و استان است، اظهار کرد: نسل جوان آینده انقلاب اسلامی را رقم خواهند زد، پیری جمعیت برای کشور یک تهدید محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: کاهش زاد و ولد کشور را در آینده با چالش مواجه می‌کند، بسیاری از افراد هنوز به اهمیت موضوع پی نبرده‌اند، شاید یکی از دلایل آن این باشد که هنوز به مرحله بحرانی نرسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه بحث جمعیت در چهارمحال و بختیاری یکی از موضوعات مورد توجه بود، خاطرنشان کرد: دشمنان این فرهنگ را به راحتی تغییر دادند، باید این فرهنگ را اصلاح کنیم، رسانه‌های گروهی و فضای مجازی نیز می‌تواند موثر باشد.

نکونام با اشاره به اینکه باید یک کارگروه در راستای بحث جمعیت در چهارمحال و بختیاری تشکیل شود، توضیح داد: مصوبات این کارگروه باید اجرایی شود، اکنون نیازمند فرهنگ‌سازی در بحث ازدواج و فرزندآوری هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه بحث خانه‌داری یکی از شریف‌ترین و باارزش‌ترین مشاغل در جامعه محسوب می‌شود، بیان کرد: در جامعه نیازمند حضور زنان هستیم، اما نگاه منفی نسبت به خانه‌داری و فرزندآوری باید تغییر کند.

وی افزود: باید ترس از فرزندآوری در جامعه کمرنگ شود، رسانه‌ها نقش تاثیرگذاری در حوزه فرهنگ‌سازی دارند، باید آینده تاریک جامعه برای عموم ترسیم شود.

نکونام در ادامه تصریح کرد: جهاد تبیین امروز یکی از ضرورت‌های جامعه محسوب می‌شود، کوتاهی در این مسئله موجب میدان دادن به دشمن می‌شود، دشمن در طول این سال‌ها دست به تحریف انقلاب و وقایع تاریخی زده‌ است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در ۴۳ سال گذشته شاهد تحریف انقلاب اسلامی توسط دشمنان بودیم و آثار سوء آن در جامعه مشهود است، همه باید در این مسئله ورود پیدا کنند، ستاد امر به معروف و نهی از منکر و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی نیز به این موضوع ورود پیدا کرده‌اند، در کنار گزارش باید راهکار هم ارائه شود.

وی با بیان اینکه در جهاد تبیین باید در دو سطح وارد عمل شویم، اظهار کرد: باید در گام اول کارهای فوری و مقطعی مانند برگزاری جلسات تبیینی مورد توجه قرار بگیرد، سپس برنامه‌های بلندمدت و بنیادی نیز در کنار آن آغاز شود، برای این اقدامات متولی تعیین شود و دستگاه‌های متولی دعوت شود.

نکونام با اشاره به اینکه در جهاد تبیین باید اولویت‌ها مشخص شود، گفت: دشمن بر ایجاد یاس در جامعه متمرکز شده است، باید امیدآفرینی در اولویت باشد، باید از چهره‌های شاخص و مشرف بر مسائل استفاده شود تا حقایق را برای مسئولان، مردم و نسل جوان تبیین کنیم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: یک همایش تبیینی بزرگ در استان برگزار شود، معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی متولی امورات جهاد تبیین باشد.

وی در پایان عنوان کرد: از اعتکاف محروم شدیم، اما اعمال ام داوود فردا در مصلی شهرکرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، نگرانی بابت کرونا وجود ندارد، این برنامه مهم است و برکات فراوانی برای رفع گرفتاری و مشکلات دارد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری جهاد تبیین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۴۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) این شورا ضمن گرامیداشت روز معلم و سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری (ره)، اظهار داشت: برای معلمان عزیز که مجاهدان عرصه علمی و فرهنگ هستند، آرزوی توفیق دارم.

وی سپس در خصوص شهید مطهری اظهار داشت: در کنار آثار شهید مطهری که حقیقتاً سرمایه فرهنگی و علمی جامعه ماست، باید سیره علمی اثرگذار ایشان نیز تبیین شود.

دبیر شورای نگهبان افزود: ویژگی ممتاز شهید مطهری (ره) نیازشناسی علمی و فرهنگی جامعه بود و چون حرکت خود را بر اساس این نیازشناسی دقیق ساماندهی کرد در بیداری جامعه نقش تأثیرگذار داشت.

وی با بیان اینکه شهید مطهری معلم طراز انقلاب اسلامی بود، عنوان کرد: محتوای آثار شهید مطهری سرمایه‌ای عظیم برای مقابله با شبهات دشمنان امت اسلام است.

آیت‌الله جنتی همچنین تاکید کرد که معلمی از نگاه معارف اسلامی یک شغل نیست، بلکه یک مجاهدت است و هرچه این مجاهدت کامل‌تر انجام شود، جامعه سعادتمندتر خواهد شد.

امام صادق (ع)؛ جهادگر بزرگ فرهنگی

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت امام صادق (ع) و عرض تسلیت بدین مناسبت، بیان داشت: ایشان در روزگاری که جهان اسلام با نفوذ افکار بیگانگان و همچنین تحریف معارف اسلامی مواجه بود، با تعیین درست اولویت‌ها، دست به جهاد بزرگ فرهنگی زدند.

وی خاطرنشان کرد: ثمرات ارزشمند آن جهاد بزرگ فرهنگی از سرمایه‌های ماندگار امت اسلام است.

آیت‌الله جنتی این نکته را هم یادآور شد که امام صادق (ع) همزمان با تدریس و تربیت شاگردان، نظام و ساختار آموزشی جامعی طراحی کردند که قابلیت الگوبرداری در همه زمان‌ها دارد و هرچه نظام آموزش و پرورش ما به این نظام آموزشی نزدیک‌تر شود، توفیقات بیشتری کسب خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • امام جمعه قم: با اجرای طرح نور انصافاً تغییر ایجاد شده
  • بیشترین بارش چهارمحال و بختیاری در اردل با ۱۸ میلیمتر به ثبت رسید
  • آسمان چهارمحال و بختیاری بارانی
  • برپایی نمایشگاه خوشنویسی در شهرکرد
  • اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان است
  • «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو پژو در چهارمحال و بختیاری + فیلم
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • شهرکرد و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری
  • بودجه شهرداری شهرکرد دو برابر شد