Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-05@08:03:44 GMT

تغییرات جدید دوره سربازی ابلاغ شد

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۸۴۷۰۸

‍‍‍‍‍‍

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، محسن کوشش تبار اعلام کرد: کلیه دستگاه ها و نهادهای ذی ربط، مکلف هستند برای آموزش و اشتغال جوانان همکاری لازم را به عمل آورده به گونه ای که حداقل ۲۰ درصد از افراد موفق به ایجاد کسب و کار و یا اشتغال، در حوزه تخصصی آموزش دیده باشند.

وی گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است با هماهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منابع لازم را در بودجه سالانه پیش بینی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور با اشاره به اسناد بالادستی و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در ابلاغ سیاست های کلی بخش های اشتغال و اقتصاد مقاومتی اعلام داشت: در همین راستا تفاهمنامه همکاری فی مابین وزارت کشور و ستاد کل نیروهای مسلح، با هدف همکاری و ایفای نقش موثر وزارت کشور از طریق استانداری ها و فرمانداری ها در فرآیند و برنامه های طرح جامع مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در کل استان ها منعقد شده است.

وی گفت:  در یک اقدام ابتکاری، گروه کاری تخصصی مهارت آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با محوریت معاونان هماهنگی امور اقتصادی استانداری ها تشکیل و ساختار و شرح وظایف آن نیز به استانها ابلاغ گردیده است.

سرپرست معاون اقتصادی وزارت کشور ابراز امیدواری کرد: با همکاری بین بخشی و در سطوح ملی – استانی با محوریت قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه هدفگذاری مناسب برای اشتغال جوانان منقضی خدمت ترسیم شود و در راستای تحقق اشتغال پایدار آنان اقدامات قابل توجهی صورت پذیرد.

معاون اقتصادی وزیر کشور در ادامه به ضرورت آموزش و یادگیری تخصص و مهارت با توجه به نیازهای بازار کار خصوصاً در بین جوانان پرداخت و تصریح کرد : یکی از مهمترین ویژگیهای انسان توانمند، داشتن دانش و مهارت است، نیروی انسانی توانمند با ویژگیها، تخصص و توان خود می تواند کسب و کار خود را راه اندازی کرده و آن را در توسعه و پیشرفت خود و جامعه مدیریت کند.

وی اضافه کرد: آموزش نقش مهمی در تشکیل سرمایه انسانی از طریق تربیت نیروهای ماهر مورد نیاز بازار کار در کشورهای مختلف جهان ایفا می کند. این آموزشها نه فقط با هدف تربیت نیروی کار مورد نیاز بخشهای مختلف اقتصادی و صنعتی هستند، بلکه از طریق بسترسازی خوداشتغالی به حل مشکل بیکاری نیز کمک می کنند.

وی همچنین گفت: برای کمک به حل مسئله بیکاری جوانان و ارتقا بهره وری دوره خدمت وظیفه عمومی، طرح مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح می تواند بخشی از دغدغه ها را پوشش داده و زمینه دانش افزایی جامعه هدف را فراهم نماید.

کوشش تبار با اشاره به نقش وزارت کشور در این عرصه مهم گفت: وزارت کشور با توجه به نقش و جایگاه حاکمیتی اش، با محوریت استانداران سراسر کشور به دنبال تقویت طرح مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح است.

وی بیان داشت: طرح جامع مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح به دنبال افزایش جذابیت خدمت وظیفه عمومی برای جامعه، ایجاد نشاط برای سربازان و ارتقای مهارت برای ورود به بازار کار و اشتغال است.

وی همچنین گفت: همه اقدامات و برنامه ریزی صورت گرفته با هدف رسیدن به اشتغال پایدار جوانان انجام می شود و برای همین منظور مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات جهت حمایت از طرح های کسب و کار سربازان منقضی خدمت در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ دیده شده است که امیدواریم با تسهیل روند پرداخت منابع از سوی بانک های عامل، زمینه شروع کسب و کار برای جوانان پس از اتمام خدمت سربازی فراهم گردد.

او در پایان با بیان رویکرد سازنده دولت مردمی سیزدهم در موضوع اشتغال جوانان و تخصیص منابع مالی لازم، اشاره کرد و  ابراز امیدواری کرد: با هماهنگی های صورت گرفته و پیش بینی تسهیلات قرض الحسنه در قانون بودجه سال ۱۴۰۱، اجرای طرح مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح نتایج موثری به همراه داشته باشد.

منبع: ایلنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد اشتغال نیروهای مسلح مهارت آموزی استانداران سند ملی کارکنان وظیفه اخبار مرتبط رونمایی از سند ملی مهارت‌ آموزی کارکنان وظیفه چالش‌های مهاجرت کاری به انگلستان دردسر تکنولوژی برای بازار کار ممنوعیت ادامه تحصیل سربازان برداشته شد چطور به شغل دلخواه خود برسیم؟ ۶۰ درصد افراد مهارت دیده جذب بازار کار می‌شوند ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها افتتاح یک استادیوم در عراق توسط شرکت ایرانی؛ استقلال و پرسپولیس چه؟! ​طی چند روز توافق یا شروع بحران جدیدترین گوشی شیائومی چند؟ (جدول) ​واکنش منتظری به پیشنهاد عدم افزایش حقوق مجردها تغییر طراحی در نورد ذوب آهن اصفهان برای افزایش کیفیت ، صرفه جویی و قطع وابستگی تکلیف سهام عدالت متوفیان مشخص شد / وارثان چگونه اقدام کنند؟ گیمینگ ۵۲ درصد از کل فعالیت ها در بلاک چین را تشکیل می دهد محرومیت مخالف عزیزی خادم لغو شد ارزان ترین لکسوس در بازار چند؟ + جدول قیمت کامل (۲۷ بهمن ۱۴۰۰) رییس جمهور نباید به خاطر یک آبرسانی با ماشین به یک روستا برود قیمت زعفران درجه یک (جدول) پیش بینی قیمت دلار برای ۲۸بهمن/ واکنش مثبت بازار به مذاکرات ترکیه تلاش می کند روابط خود را با ریاض به جایگاه عالی ارتقا دهد تغییرات جدید دوره سربازی ابلاغ شد کدام خودروی رنو ارزان شد؟ + جدول قیمت کامل (۲۷ بهمن ۱۴۰۰) بازار سرمایه، اوراق بدهی می خرد امیدی برای بهبود وضعیت «شپلی» هست؟ عیدی بازنشستگان شامل حق همسر و فرزند نیست؟ خوراکی که به درمان کم کاری تیروئید کمک می کند! سازمان حمایت اتاق را متهم به بی اطلاعی از طرح درج قیمت مصرف کننده کرد کشف روشی تازه برای ترمیم دندان‌ ها درخواست اصناف برای تعویق در اجرای قانون پایانه های فروشگاهی ​خشکبار بفروشید، موبایل وارد کنید! کنکور ۱۴۰۳ هوشمند می شود جی پی مورگان به عنوان اولین بانک وارد متاورس شد موبایل های ۲۰میلیونی بازار (جدول) تنها راه حل مذاکرات وین توافق موقت است دمنوشی که برای افزایش ایمنی بدن مناسب است ساخت کلاهی برای بهبود تصویر برداری MRI از مغز تولید زعفران ۷۰ درصد کم شد درخواست دوباره آژانس انرژی از اوپک پلاس برای افزایش تولید نفت ژاپن بالاترین تلفات روزانه کرونا را ثبت کرد دولت ارز را تک‌ نرخی می کند؟ توضیح دبیرکل فدراسیون درباره جلسه استیضاح فردا اکثریت افراد مبتلا به افسردگی درمان نمی شوند بورس چه زمانی از خواب زمستانی بیدار می شود؟ خرید سهام یک بانک فعال در حوزه رمزارز توسط وارن بافت خبر خوب؛ واریز عیدی بازنشستگان و کارمندان با حقوق بهمن قطعی شد کرونا برای همیشه باقی می‌ ماند؟ سفر بنت به بحرین بیشترین گله مندی مردم اطاله دادرسی است سورنتو از ب ام و گرانتر شد + جدول قیمت کامل (۲۷ بهمن ۱۴۰۰) محققان یک بچه "کوسه شبح" در نیوزلند شناسایی کردند سیر ابتلا به اومیکرون صعودی است چه غذایی برای سرماخوردگی خوب است؟ شروط عجیب و غریب وام بدون ضامن برای بازنشستگان ساخت دستگاه سیوال، دستگاه جداساز الیاف از آب سبقت بنز از آپارتمان های قلهک + جدول قیمت کامل (۲۷ بهمن ۱۴۰۰) تمام مراکز ملزم به تزریق واکسن به کودکان بالای ۵ سال هستند پرداخت ١٨ هزار فقره وام بدون ضامن توسط بانک صادرات ایران بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اشتغال نیروهای مسلح مهارت آموزی استانداران سند ملی کارکنان وظیفه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح جدول قیمت کامل وزارت کشور بازار کار کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۴۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌ نام سربازان برای دریافت مشوق‌ های مهارت‌ آموزی از شنبه

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح گفت: سربازان می‌توانند برای مشوق‌های مهارت‌آموزی از فردا در سامانه سخا ثبت‌نام کنند.
 
سردار محمدجواد زاده کمند فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: برای مشمولینی که قبل از ورود به خدمت سربازی با استفاده از وقت خود مهارتی را کسب و گواهی دریافت کردند مشوق‌هایی را برای این افراد پیش بینی کردیم.

وی با بیان اینکه ۹ مشوق برای سربازان ماهر پیش‌بینی شده است گفت: این مشوق‌ها شامل کسری خدمت یک‌ماهه، مرخصی تشویقی، انتخاب محل خدمت و دیگر موارد برای این موضوع است.

سردار زاده کمند افزود: این مشمولین به چهار دسته تقسیم می‌شوند نظیر افرادی که مهارت تخصصی ۸۰ ساعت بالا را کسب می‌کنند، گروه بعدی افرادی که فارغ التحصیل هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش هستند، گروه بعدی فارغ التحصیلان پزشکی و پیراپزشکی هستند و گروه آخر سایر فارغ التحصیلان دانشگاه‌های کشور هستند که یک بسته مهارت آموزی تخصصی برای آن‌ها تعریف شده است.

وی گفت: مشمولین با طی کردن بسته‌های مهارتی مشخص شده به تناسب امتیازی که کسب می‌کنند می‌توانند از مشوق‌ها بهره‌مند شوند.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح گفت: سامانه مربوط به این موضوع آماده است و از ۱۵ اردیبهشت‌ماه افرادی که می‌خواهند به خدمت مقدس سربازی اعزام شوند و واحد شرایط هستند می‌توانند در سامانه سخا ثبت نام کنند.

وی عنوان کرد: پس از بررسی‌های لازم چنانچه گواهی از سوی سازمان صادر شده تایید شد به تناسب امتیاز کسب شده از مشوق‌ها بهره‌مند خواهند شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان
  • آغاز ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی
  • آغاز ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق مهارت‌آموزی
  • آغاز ثبت ‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی از امروز
  • دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی؛ ثبت‌نام سربازان از امروز آغاز شد
  • ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی آغاز شد
  • (ویدئو) جزئیات ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی از فردا
  • آغاز ثبت‌ نام سربازان برای دریافت مشوق‌ های مهارت‌ آموزی از شنبه
  • سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد
  • افتتاح مرکز آموزش وتوسعه ی فناوری های دانشگاه آزاد اسلامی سنندج