Web Analytics Made Easy - Statcounter

قدس آنلاین نگاهی دارد به تیترهای صفحه اول روزنامه های جهان در روز چهارشنبه شانزدهم فوریه ۲۰۲۲ (بیست و هفتم بهمن ماه ۱۴۰۰)

وال استریت ژورنال

روزنامه وال استریت ژورنال عکس اصلی صفحه نخست خود را به ادامه تظاهرات گروهی از مردم کانادا در اوتاوا پایتخت این کشور علیه واکسن اجباری اختصاص داده است. این روزنامه در گزارش مربوطه خود، بی توجهی این تظاهرکنندگان نسبت به صحبت های جاستین ترودو نخست وزیر کانادا که با اعلام شرایط اضطراری از برخورد با آن ها سخن به میان آورده بود، و ادامه بستن بسیاری از خیابان های اصلی پایتخت توسط آن ها را جالب توجه ارزیابی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وال استریت ژورنال همچنین ادعای چین مبنی بر اختراع ورزش اسکی در این کشور در حدود ۱۰ هزار سال قبل را مورد بررسی قرار می دهد.

ژاپن تایمز

روزنامه ژاپن تایمز گزارش اصلی صفحه نخست خود را به ادامه تنش ها در مرز اوکراین و روسیه و تاثیری که می تواند بر چین و تایوان داشته باشد اختصاص داده است. این روزنامه می گوید با توجه به احتمال حمله روسیه به اوکراین، چین احتمالا واکنش جهانی و مخصوصا آمریکا را به این حمله ارزیابی کرده و بر طبق آن در مورد حمله احتمالی به تایوان که مدت هاست با آن ها بر سر جدایی شان اختلاف دارد تصمیم خواهد گرفت. ژاپن تایمز همچنین در گزارشی، به نگرانی ها از بال ارفتن آمار مرگ و میر سویه جدید کرونا در ژاپن با وجود رسیدن تعداد مبتلایان به پیک خود خبر می دهد.

جروزالم پست

روزنامه جروزالم پست چاپ اسرائیل، گزارش اصلی خود را به تغییر شهر سفارت اسرائیل در اوکراین اختصاص داده است. دولت مردان این رژیم به دلیل ادامه بحران در کی‌ف پایتخت اوکراین قصد دارند سفارت خود را از این شهر به شهر لفیف انتقال دهند. این روزنامه همچنین از برنامه سفر اسحاق هرتزوگ رئیس جمهور اسرائیل به یونان و قبرس خبر می دهد و تاکید می کند بعد از این دو سفر، هرتزوگ دیدار مهم خود از ترکیه را به انجام خواهد رساند.

فایننشیال تایمز

روزنامه فایننشیال تایمز گزارش اصلی صفحه نخست خود را مانند بسیاری از روزنامه های غربی به صحبت های اخیر پوتین در خصوص عقب نشینی برخی از نیروهای نظامی روسیه از مرز اوکراین و هیمنطور بی اعتمادی آمریکا و ناتو به انجام واقعی این عمل اختصاص داده است. این روزنامه در مقاله ای به بالاتر رفتن ریسک سرمایه گذاری اقتصادی در کشورهای فقیرتر نسبت به گذشته پرداخته و همینطور در مقاله دیگری پیش بینی می کند دهه کنونی جهان به دلیل ضربات سخت اقتصادی همه گیری کووید ۱۹، مملو از آشوب های سیاسی باشد.

یواس‌ای تودی

روزنامه یواس ای تودی در گزارشی، به بازتاب واکنش جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به ادعای روسیه در مورد عقب نشینی نظامیان روسیه از مرز اوکراین پرداخته است. در این رابطه بایدن اعلام کرده که نمیشود به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعتماد کرد و با وجود این صحبت ها، حمله روسیه به اوکراین می تواند اتفاق بیفتد. این روزنامه همچنین ازتوافق خانواده های قربانیان تیراندزای در مدرسه سندی هوک برای دریافت غرامت ۷۳ میلیون دلار از کارخانه اسلحه سازی رمینگتون خبر می دهد.

تایمز آو ایندیا

روزنامه تایمز آو ایندیا چاپ هند، در گزارشی به ادامه مخالفت ها و تظاهرات مردم مسلمان این کشور در خصوص ممنوعیت حجاب در مدارس و دانشگاه های این کشور پرداخته است. این روزنامه البته به نقل از مقامات هندی، سازمان همکاری اسلامی و پیام این سازمان در محکومیت این تصمیم هند را عامل اصلی ناآرامی ها در برخی از شهرهای این کشور عنوان می کند. تایمز آو ایندیا همچنین از درخواست مقامات هند از اتباع خود در اوکراین برای خروج از این کشور می گوید اما تاکید دارد که مقامات دیپلماتیک هند هنوز از اوکراین فرا خوانده نخواهند شد.

گلوبال تایمز

روزنامه گلوبال تایمز چاپ چین گزارش اصلی صفحه نخست خود را به ادامه درخشش ورزشکاران این کشور در مسابقات المپیک زمستانی پکن اختصاص داده است. در ادامه این مسابقات، کاروان ورزشی چین موفق شد ششمین مدال طلای خود را کسب کند. همچنین درخش سو ییمینگ که هنوز ۱۸ ساله نشده، در رشته اسنوبرد بیگ ایر و کسب مدال طلا و تبدیل شدن به عنوان جوان ترین طلایی تاریخ چین در المپیک زمستانی سرآمد درخشش اخیر آن ها بوده است. این روزنامه همچنین در مقاله ای به انتقاد دولت چین از برداشتن نیمی از پول های بلوکه شده افغانستان در آمریکا توسط این کشور به بهانه اختصاص آن به قربانیان حادثه یازدهم سپتامبر پرداخته و از لزوم همکاری جهانی برای بازگرداندن این پول به افغانستان می گوید.

لس آنجلس تایمز

روزنامه لس آنجلس تایمز عکس اصلی صفحه نخست خود را به ادامه تمرینات نظامیان اوکراینی در مرز روسیه با وجود صحبت های اخیر پوتین در مورد عقب نشینی برخی از نیروهای این کشور از آنجا خبر می دهد. این روزنامه می گوید آمریکا و ناتو خواستار مدارک دقیق در مورد این عقب نشینی شده و صحبت تنها را در این خصوص قبول نخواهند کرد. لس انجلس تایمز همچنین یافته های اخیر کارشناسان آب و هوا را بازتاب داده که خطر بالا آمدن آب دریاها را بسیار جدی ارزیابی کرده، به گونه ای که اعلام شده تا سال ۲۰۵۰ سطح آب دریا و اقیانوس ها بیش از ۳۰ سانتیمتر بالا خواهد آمد، که ضربات جبران ناپذیری را به مردم جهان وارد می آورد.

نشنال پست

روزنامه نشنال پست چاپ کانادا عکس اصلی صفحه نخست خود را به پیتر اسلولی فرمانده پلیس شهر اوتاوا پایتخت این کشور اختصاص داده است که بعد از انتقادات بسیار از او در مورد مدیریت قضیه تظاهرات کنندگان ضد واکسن اجباری در این شهر و بستن خیابان ها با کامیون هایشان، از سمت خود استعفا داد. این روزنامه همچنین در مصاحبه با شخصیت های سیاسی کانادا به انتقاد از مدیریت جاستین ترودو نخست وزیر این کشور نیز پرداخته و او را به تلاش زیادتر از حد لزوم در انجام برنامه هایش که باعث خراب شدن برخی از اقداماتش می شود متهم کرده اند.

تلگراف

روزنامه تلگراف چاپ انگلیس در گزارشی، به توافق به دست آمده میان شاهزاده آندرو با قربانی تعرض جنسی خود پرداخته است. شاهزاده آندرو که مدتی قبل به جرم تجاوز جنسی به دختر زیر سن قانونی از تمامی عنوان های پادشاهی خود خلع شده بود، اکنون با کمک خانواده سلطنتی بریتانیا با پرداخت رقم سنگینی موفق شد جلوی به دادگاه علنی رفتن اتهام خود و آبروریزی های بیشتر را بگیرد. گفته می شود با رقم کمکی که قرار شده از طرف خاندان سلطنتی به مرکز خیریه کمک به قربانیان تجاوز جنسی بشود، مجموعا رقمی حدود ۱۲ میلیون پوند این توافق هزینه در بر داشته است. این روزنامه همچنین از یافته های جدید دانشمندان در خصوص عوارض کمتر از آنچه قبلا تصور می شد داروی سیتارین که برای کاهش چربی خون استفاده می شود خبر داده است.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور

*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: روزنامه های جهان تیترروزنامه ها روزنامه همچنین اختصاص داده تایمز روزنامه گزارش اصلی خبر می دهد عقب نشینی صحبت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۴۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفحه نخست روزنامه‌های سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه

تصاویر منتخب صفحات نخست روزنامه‌های سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه منتشر می‌شود. - اخبار رسانه ها -

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روزنامه‌های ورزشی چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • روزنامه‌های اقتصادی چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت
  • قرارداد همکاری اوپن‌ای‌آی با فایننشال تایمز برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی
  • صفحه نخست روزنامه‌های سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه
  • گیشه روزنامه بازار پادکست |تیتر خوانی روزنامه‌های اقتصادی سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت
  • نیم صفحه اول روزنامه‌های ورزشی ۱۱ اردیبهشت
  • روزنامه‌های اقتصادی سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت
  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر
  • روزنامه‌های اقتصادی دو‎شنبه ۱۰ اردیبهشت
  • گمانه‌زنی تایمز درباره بازداشت سران تل‌آویو به اتهام جنایت جنگی