Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-02@02:41:05 GMT

جاذبه های دیدنی در جزیره در فصل زمستان

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۸۵۱۷۱

جاذبه های دیدنی در جزیره در فصل زمستان

جزیره قشم یکی از شگفت انگیز ترین نقاط این کره خاکی است که در جنوب ایران و در میان آب های خلیج فارس قرار دارد .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جزیره قشم یکی از شگفت انگیز ترین نقاط این کره خاکی است که در جنوب ایران و در میان آب های خلیج فارس قرار دارد . بهتر است بدانید جزیره از نظر تقسیمات استانی به استان هرمزگان تعلق داشته و بزرگ ترین جزیره در تنگه هرمز محسوب می گردد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از شمال با شهر بندرعباس و از شرق با جزیره لارک همسایه است و از جنوب به جزیره هنگام و از جنوب غربی با جزایر ابوموسی و تنب بزرگ و تنب کوچک همجوار است .

این روزها در میان مقاصد پر طرفدار گردشگری قرار دارد و سالانه میزبان میلیون ها مسافر از سراسر ایران و جهان است .

تور قشم  بواسطه دارا بودن پدیده های شگفت انگیز زمین شناسی موردتوجه قرار گرفته که برخی از آن ها در جهان بی مانند است و در فهرست سازمان جهانی یونسکو ثبت شده اند . این جزیره دارای آب و هوایی گرم و مرطوب است و بهترین زمان برای سفر به آنجا  اوایل فصل پاییز تا اوایل فصل بهار است  . در این برهه از سال جزیره دارای هوایی مطبوع و بهاری است و می توانید با آسودگی از جاذبه های متنوع آن دیدن نمائید . شرایط  آب و هوایی در فصل تابستان یعنی تقریبا از خرداد ماه تا اواخر شهریور ماه بسیار سخت و طاقت فرسا خواهد بود و در این زمان تعداد مسافران به حداقل می رسد .

در سالهای اخیر ، صنعت گردشگری و توریسم رشد چشمگیری داشته و در همین راستا شاهد پدید آمدن امکانات رفاهی و تفریحی متعددی نظیر دهها هتل و اقامتگاه منحصر بفرد و همچنین مراکز خرید مدرن ومتنوع بوده ایم  و در پی آن روز به روز بر تعداد گردشگران نیز افزوده می شود .

در ادامه با ما همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر برخی از دیدنی ترین پدیده های طبیعی را در مطلب سفر باتو بشناسیم .

    ژئوپارک

ژئو پارک منطقه ای شگفت انگیز است که پدیده های نادر زمین شناسی و زیستی را در خود جای داده است و در فهرست سازمان جهانی یونسکو نیز ثبت شده است . این روزها مسافران زمان بیشتری را به تماشای این منطقه اختصاص می دهند . جاذبه های ژئو پارک شامل پدیده های نادری همچون غار نمکدان ، دره ستاره ها ، جنگل های حرا و دهها مورد شگفت انگیز دیگر است  .  

تنگه چاهکوه

تنگه چاهکوه منطقه ای راز آلود و تماشایی است که بهتر است در اسرع وقت به تماشای آن بروید . تنگه چاهکوه از دو دره متقاطع با صخره های حفره دار تشکیل شده است . در این منطقه صخره ها تحت تاثیر فرسایش شدید به اشکال مختلفی در آمده اند و گذر از میان آن ها تجربه ای بی مانند و شگفت انگیز را برایتان رقم می زند . گذر از میان این صخره های باریک گاه بقدری دشوار می گردد که در حین طی نمودن  راه حتی قادر به تماشای آسمان بالای سر خود نخواهید بود . توصیه می کنیم هنگام بازدید از این منطقه حتما با یک راهنمای راه بلد و با تجربه همراه شوید و آب کافی به همراه داشته باشید .

جزایر ناز

جزایر ناز از دیگر عجایب تماشایی هستند که در نزدیکی جزیره قرار دارند و از طریق یک راه باریک به آن متصل می شوند . این جزایر هر روز با بالا آمدن آب دریا و به هنگام جزر ، سر از آب بیرون می آورند . در این زمان راه باریکه‌ای از خشکی تا دل آب ظاهر می شود که با گذر از آن به جزایر ناز خواهید رسید . و زمان کوتاهی دارید تا نظاره گر مناظر شگفت انگیز دریا و برخورد امواج با صخره ها باشید . در این زمان می توانید بر روی صخره ها ایستاده و به افق خیره شوید و حتی تنگه هرمز و جزیره لارک نیز از این نقطه قابل رویت است اما باید تا قبل از مد دریا خود را به جزیره  برسانید .

قلعه‌ پرتغالی‌های

قلعه پرتغالی ها از دیگر جاذبه های دیدنی است که یادگار سالها اشغال و استعمار پرتغالی هاست . همانطور که در تاریخ خوانده اید بخش‌ هایی از جزایر خلیج فارس سالها تحت تصرف پرتغالی ها قرار داشت  و آنها از راههای آب به فعالیت های بازرگانی میان هند و اروپا می پرداختند . قلعه پرتغالی ها در ضلع شمالی و در نزدیکی بندر لافت  قرار دارد ، که تماشای آن خالی از لطف نخواهد بود  .

دشت بوخو

دشت زیبا و سرسبز بوخو محل زندگی و زیستگاه گونه های متنوعی از جانداران است که به خصوص در فصول سرد سال دارای هوایی بهاری است و یکدست سر سبز می شود . کوه بوخو در وسط این دشت قرار دارد و ارتفاع آن به سیصد و پنجاه متر می رسد که بلندترین قله‌ محسوب می گردد  .


 

منبع: دانا

کلیدواژه: شگفت انگیز پرتغالی ها صخره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۵۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمی که برای نسل جوان جاذبه داشت

ایسنا/همدان دختر مرحوم دکتر سیدمرتضی هزاوه‌ای با تأکید بر اینکه پدرم گوش شنوای همه بود، گفت: مرحوم هزاوه‌ای تعامل با جوانان را خوب بلد بود به طوری‌که گوش شنوای همه بود و بسیاری از جوانان با او مشورت و درددل می‌کردند.

محیا سادات هزاوه‌ای در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به رفاقت خود با پدرش اظهار کرد: بُعد رفاقت ما بیشتر از رابطه پدر و دختری بود به گونه‌ای‌که جزئیات اتفاقات روزمره را برای هم تعریف می‌کردیم.

وی با تأکید بر اینکه در محیط خانواده حضور پدرم پر از عشق و زندگی بود، خاطرنشان کرد: حتی دوران بیماری هم نتوانست انرژی و ابراز احساسات پدرم را بگیرد و با تمام نواتوانی باز هم محبت و عشق خود را نشان می‌داد.

هزاوه‌ای با اشاره به دلنوشته پدرش افزود: زمانی‌که کنکور داشتم پدرم برایم دلنوشته‌ای نوشته بود که آن را با آیه‌ای از قرآن شروع کرده بود «عذرخواهی می‌کنم که به علت مشغله جز دعا توشه‌ای برایت ندارم. تو فراتر از آنی که من می‌خواهم و درست آنی که خدا می‌خواهد.» و تعابیر عاطفی بسیار قوی در نوشته‌هایش بکار برده بود.

وی با بیان اینکه مرحوم هزاوه‌ای جاذبه‌ای برای نسل جوان داشت، تصریح کرد: رابطه بین پدرم و جوانان اقوام و دانشجویانش بسیار زیاد بود و برخی از جوانان فامیل که با پدر و مادر خود راحت نبودند، از طریق پدرم مسائل و خواسته‌های خود را با خانواده‌هایشان مطرح می‌کردند.

دختر مرحوم هزاوه‌ای تاب‌آوری و انعطاف‌پذیری در مقابل نظرات مخالف را یکی از ویژگی‌های ممتاز پدر دانست و یادآور شد: پدر حتی اگر در زمینه‌ای صاحب‌نظر بود در جمعی که مخالف نظرش بود، برآشفته نمی‌شد و با آرامش و صبوری صحبت می‌کرد ضمن اینکه نظرات مخالف رابطه‌اش را تحت‌تأثیر قرار نمی‌داد.

وی با بیان اینکه همیشه پدر به بنده مشورت می‌داد و در بحث ازدواج نخستین مشاورم او بود، اظهار کرد: پدر همیشه در امر ازدواج بنده سختگیری داشت اما در موردی که یکی از همکارانش معرفی کرده بود، سختگیری نکرد، انگار به او الهام شده بود.

هزاوه‌ای با اشاره به اینکه دو ماه بعد از عقدم پدر از دنیا رفت، ادامه داد: پدر در مسائل مادی و مهریه صحبت نکرد و فقط یک جمله به همسرم گفت و آن این بود «دخترم امانت حضرت زهراست، اگر امانتدار خوبی هستی، بسم‌الله».

وی با تأکید بر اینکه پدر بدون حساب و کتاب و بدون توقع به دیگران کمک می‌کرد، یادآور شد: پدر هیچ انتظاری از طرف مقابل نداشت و همیشه بدون انتظار به دیگران کمک می‌کرد و همواره به دنبال این بود که به انحاء مختلف دل دیگران را به دست بیاورد.

دختر مرحوم هزاوه‌ای با بیان اینکه پدرم مشمول لطف الهی بوده و هست، گفت: پدرم همیشه خیرخواه مردم بود و به همین علت مشمول لطف الهی بوده و هست. همیشه اگر کسی نیاز به کمک داشت هر کمکی که از دستش برمی‌آمد دریغ نمی‌کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر سیدمرتضی هزاوه‌ای، عضو هیأت علمی گروه علوم سیاسی و یکی از پژوهشگران و اساتید مطرح دانشگاه بوعلی‌سینا در سال ۱۳۴۰ در خانواده‌ای مذهبی و روحانی در شهر همدان متولد شد. او پس از سال‌ها تدریس در دانشگاه بوعلی‌سینا در سال ۹۲ با بیماری مواجه شد و در اردیبهشت سال ۹۹ به علت بیماری درگذشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معلمی که برای نسل جوان جاذبه داشت
  • داستان شگفت‌انگیز یک معلم در«مدیر مدرسه شریعت»/ از مبارزه با بهائیت تا تربیت چوپانی که مدیر مدرسه شد
  • آنچلوتی: تعهد تیمی‌مان شگفت‌انگیز بود
  • آمار شگفت‌انگیز مهدی قائدی در این فصل لیگ امارات
  • خفاش شگفت‌انگیز 6 گِرمی که زیر «برگ» زندگی می‌کند(+عکس)
  • جزایر ایرانی به سمت مسکونی شدن خواهند رفت
  • تصاویر شگفت‌انگیز جیمزوب از سحابی سر اسب 
  • نمای حیرت‌انگیز اسب سیاه آسمان از نگاه تلسکوپ فضایی جیمز وب / عکس و فیلم
  • جلوه گری دریاچه سد حنا در شهر هزار چشمه + فیلم
  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲