Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- عزیز کرمی گفت : از مجموع واکسیناسیون انجام شده ۱۸ هزار و ۹۹ دُز واکسن در نوبت اول و ۱۵ هزارو ۴۵۴ دُز مربوط به نوبت دوم است.

به گفته رئیس مرکز بهداشت قصرشیرین پنج هزار و ۵۵۷ دُز واکسن کرونا در نوبت سوم به جمعیت هدف تزریق شده است، از تمام افرادی که نوبت سوم و دوم را تزریق نکرده اند و علائم ندارند درخواست داریم که برای دریافت واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واکسیناسیون کودکان پنج تا ۱۲ سال در شهرستان آغاز شده است و از والدین می‌خواهیم به منظور حفظ سلامت کودکان خود نسبت به تزریق واکسن برای آن‌ها اقدام کنند.

واکسن‌های سینوفارم و پاستووک برای کودکان پنج تا ۱۲ سال تزریق می‌شود و سینوفارم و آسترازنکا نیز برای تکمیل دُزهای دوم و سوم بزرگسالان موجود است.

هیچگونه کمبودی در زمینه واکسن در شهرستان نداریم و با توجه به اینکه ایمن‌ترین راه مقابله با ویروس کرونا واکسیناسیون است از افرادی که تاکنون نسبت به تزریق واکسن اقدام نکرده اند می‌خواهیم جهت این مهم به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون در شهرستان قصرشیرین ۲ هزار و ۴۷۰ نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند که از مجموع مبتلایان ۵۲ نفر هم فوت کردند و اکنون سه فرد مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان ابوالفضل العباس (ع) قصرشیرین و دیگر مراکز درمانی استان کرمانشاه بستری هستند.

با توجه به قدرت بالای انتشار سویه اُمیکرون از تمام مردم می‌خواهیم که دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله اجتماعی را رعایت کرده و از حضور در تجمعات و دورهمی‌ها پرهیز کنند.

افرادی که کوچکترین علایم سرماخوردگی و یا بیماری‌های تنفسی دارند باید شرایط قرنطینه را رعایت کرده و تا بهبودی کامل از منزل خارج نشوند و در صورت تشدید علایم به پزشک مراجعه کنند.

جوانرود نارنجی شد

فرماندار جوانرود گفت : جوانرود در وضعیت نارنجی کرونایی است ظرفیت بخش‌های بستری بیماران کرونایی جوانرود تکمیل شده است.

رستگار یوسفی گفت : در حال حاضر شهرستان جوانرود در وضعیت نارنجی قرار دارد، اما با شیوع سویه جدید کرونای امیکرون و افزایش مبتلایان باید منتظر اعلام رنگ بندی جدید در هفته آینده از سوی ستاد ملی کرونا بود.

ظرفیت بخش کرونایی بیمارستان حضرت رسول (ص) در شهرستان جوانرود به دلیل پذیرش بیماران کرونایی در ۲ شهرستان دیگر شامل ثلاث باباجانی و روانسر تکمیل شده است.

به دلیل سرعت بالای انتشار این ویروس و شروع پیک جدید کرونا تعداد ۲۴ نفر بیمار مبتلا به کرونای امیکرون در بیمارستان حضرت رسول (ص) بستری هستند، اما تاکنون هیچ مورد فوتی از زمان شروع پیک ششم گزارش نشده است.

رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شهرستان جوانرود به شدت کاهش یافته و می‌توان گفت وضعیت قرمز کرونایی در کمین مردم جوانرود است.

در شهرستان جوانرود به دلیل وجود بازارچه‌ها و امکان تفریحی، محل تجمع و ازدحام گردشگرانی است که در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بسیار ضعیف عمل می‌کنند.

مردم شهرستان جوانرود به دلیل تزریق ۲ دز واکسن کرونا ذهنیتی مبنی بر وجود امنیت و عدم درگیری با کرونا برای افراد واکسینه شده در مقابل کرونا ایجاد شده که همین امر موجب بی توجهی نسبت به رعایت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی، استفاده از ماسک و دستورالعمل‌های بهداشتی بوده است.

بیش از ۸۸ درصد مردم جوانرود دز اول واکسن کرونا، ۷۵ درصد دز دوم و تنها ۱۵ درصد دز سوم واکسن کرونا خود را دریافت کرده‌اند.

از تمام همشهریان و گردشگران تقاضا داریم نسبت به تزریق واکسن کرونا و رعایت هرچه بیشتر دستورالعمل‌ها، فاصله‌گذاری‌ها و استفاده از ماسک توجه بیشتری داشته باشند تا با کمترین خسارت و تلفات از این بیماری با سوی جدید گذر کنیم.

واکسیناسیون ۲۲ هزار و ۶۴۶ نفر از مردم سرپل ذهاب

معاون شبکه بهداشت و درمان سرپل‌ذهاب گفت: ۲۲ هزار و ۶۴۶ نفر از مردم سرپل ذهاب دز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

محسن مرادی گفت: با توجه به رنگ بندی کرونایی سرپل ذهاب این شهرستان از نظر واکسیناسیون کرونا در وضعیت مناسبی قرار دارد.

تاکنون از مجموع ۶۳ هزار و ۶۲۵ نفر جمعیت هدف بالای ۱۸ سال تعداد ۶۱ هزار و ۶۰ نفر نوبت اول، ۵۳ هزار و ۷۴۱ نفر نوبت دوم و ۲۲ هزار و ۶۴۶ نفر نوبت سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

در رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال از مجموع هفت هزار و ۴۴۶ نفر، هفت هزار و ۴۰۵ نفر دز اول، ۶ هزار و ۳۹۸ نفر دز دوم و ۲۲۲ نفر دز سوم را تزریق کردند.

در رده سنی ۹ تا ۱۲ سال از مجموع سه هزار و ۹۳۳ نفر، یک هزار و ۷۹ نفر دز اول ۶۷ نفر دز دوم و ۹ نفر دز سوم را تزریق کرده است.

در رده سنی پنج تا ۹ سال از مجموع ۶ هزار و ۱۵۴ نفر جمعیت هدف تاکنون ۱۱۸ نفر دز اول، یک نفر دز دوم و سه نفر دز سوم را تزریق کردند.

هم اکنون در شهرستان سرپل ذهاب تعداد چهار بیمار مبتلا به کرونا بستری هستند .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی دستورالعمل های بهداشتی ویروس کرونا دستورالعمل های بهداشتی شهرستان جوانرود دستورالعمل ها واکسن کرونا سرپل ذهاب دز دوم ز واکسن نفر دز دز سوم دز اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۵۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش ایسنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است