Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@12:45:50 GMT

۲۴۲ واحد غیرفعال در استان اردبیل احیا می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۸۵۷۳۷

۲۴۲ واحد غیرفعال در استان اردبیل احیا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صدیف بیگ‌زاده امشب در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در سالن جلسات استانداری اردبیل برگزار شد، از تفویض تمام اختیارات ستادی برای حل مشکلات و موانع تولید استان اردبیل به استاندار خبر داد و اظهار کرد: تصمیمات ستاد استانی به منزله تصمیم ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشوری بوده و اگر برخلاف قانون و نص قانون نباشد، برای تمامی دستگاه‌های اجرایی در جهت رفع موانع و مشکلات تولید لازمالاجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر بنا به دلایلی دستگاه‌های اجرایی استان از اجرای مصوبات کوتاهی کنند در فاز اول این مسئله از دستگاه‌های ملی پیگیری می‌شود و در خصوص مسائل و مشکلات از جمله درخواست تسهیلات هنگفت که در حد ملی مطرح است نیز با درخواست استاندار در ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید طرح می‌شود و ما نیز تمام تلاش خود را در این ستاد برای رفع این مسائل و مشکلات انجام می‌دهیم.

دبیر ستاد ملی رفع و تسهیل موانع تولید بیان کرد: در فاز اول اقدامات این ستاد، مسئله احیای واحدهای راکد مطرح است و در استان اردبیل بیش از ۲۴۲ واحد غیر فعال که ۱۳۲ مورد از آنها در شهرک‌های صنعتی استان مستقر و ۱۱۰ واحد نیز خارج از محدوده شهرک صنعتی قرار دارند.

بیگ‌زاده اکثر مشکلات واحدهای غیرفعال استان را مربوط به مسائل و مشکلات بانکی، فرسودگی ماشین‌آلات، مباحث حقوقی و موانع تامین مواد اولیه عنوان کرد و ادامه داد: در کل کشور ۱۲ هزار واحد تولیدی راکد وجود دارد که ۲ درصد آن در سطح استان اردبیل است و احیای این واحدها در فاز اول تصمیمات ستاد ملی رفع و تسهیل تولید، اجرا می‌شود.

مشکلات توسط کلینیک‌های عارضه‌یابی شناسایی می‌شوند

وی تصریح کرد: برنامه ستاد تسهیل در فاز دوم، افزایش ظرفیت تولید با هدایت سرمایه‌گذاری‌های جدید به سمت واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاری‌هایی است که با ظرفیت زیر ۷۰ درصد کار می‌کنند و تحلیل و شناسایی مشکلات از جمله نبود بازار فروش محصولات تولیدی در داخل و خارج از کشور توسط کلینیک‌های عارضه‌یابی در فاز دوم اجرا می‌شود.

دبیر ستاد ملی رفع و تسهیل موانع تولید تاکید کرد: شناسایی و رفع موانع مشکلات واحدهای تولیدی که ۷۰ یا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند در فاز سوم برنامه‌های ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید، اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: در فاز نهایی برنامه‌های ستاد تسهیل، توسعه واحدهای تولیدی مطرح است که طبق آمایش سرزمین و پتانسیل ها در برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت اجرا می شود.

بیگ‌زاده گفت: اجرای این برنامه‌ها همپوشانی دارند و همزمان با اجرای یک فاز، فازهای دیگر نیز امکان دارند.

انتهای پیام/3463/

منبع: فارس

کلیدواژه: فرسودگی ماشین آلات کلینیک عارضه یابی تسهیل و رفع موانع تولید استان اردبیل اجرا می شود ستاد تسهیل ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۵۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار

هاشم علایی اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۰ قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی، دفاتر اسناد رسمی موظفند در صدور هرگونه خرید و فروش و وکالت نامه‌های تنظیمی واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی، از این شرکت استعلام و کسب مجوز کنند.

او افزود: همچنین بر اساس این قانون، هرگونه نقل و انتقال واحد‌های تولیدی منوط به اخذ پایان کار و دریافت پروانه بهره برداری از دستگاه‌های ذیصلاح است و خریداران و فروشندگان موظفند نسبت به انجام مراحل نقل و انتقال واحد تولیدی از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، اجرای این قانون را در راستای جلوگیری از بروز مشکلات آتی برای خریداران و حمایت از سرمایه گذاران واقعی دانست و تصریح کرد: ممکن است برخی از قرارداد‌ها دارای مشکلاتی از قبیل بدهی اقساط زمین، ترهین و یا اجرائیات صادره از سوی بانک‌ها، تخلفات ساختمانی، مشکلات زون بندی و زیست محیطی، احتمال فسخی بودن زمین مورد معامله را داشته باشند که وجود هریک از این موارد به طور حتم منتهی به مشکلات آتی برای خریداران خواهد شد.

علایی بیان کرد: در موارد متعددی مشاهده می‌شود که این نوع خرید و فروش‌ها منجر به طرح پرونده‌های کیفری دایر بر خرید و فروش مال غیر و کلاهبرداری شده که لازم است خریداران ضمن توجه به الزامات قانونی، موارد پیشگیرانه را در خصوص جلوگیری از ضرر و زیان‌های احتمالی در نظر داشته باشند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی راکد و غیرفعال در آذربایجان غربی
  • رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • احیای مستقیم فولاد هرمزگان ۱۵ درصد فراتر از طراحی کارخانه
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید