Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@16:41:41 GMT

همه چشم‌ها به الکلاسیکو فوتسال ایران!

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۸۶۲۴۹

همه چشم‌ها به الکلاسیکو فوتسال ایران!

تیم فوتسال گیتی پسند و مس سونگون پس از دو بار تعویق بازی به دلیل ابتلا بازیکنان مس به کرونا، در نهایت جمعه _بیست و نهم بهمن ماه_ به مصاف یک دیگر می روند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسابقات گیتی پسند و مس سونگون همیشه با حواشی و حساسیت‌های خاصی همراه بوده زیرا طی چندسال اخیر، لیگ برتر فوتسال حالت دو قطبی داشت و تنها این دو تیم مدعی قهرمانی بودند، اما در فصل ۱۴۰۱_۱۴۰۰ کراپ الوند، مقاومت البرز و سن ایچ ساوه تیم‌های قدرتمندی تشکیل دادند که لیگ از حالت دو قطبی خارج شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم فوتسال گیتی پسند ۱۷ تیر ۸۹ تأسیس شد که با خرید امتیاز لیگ برتری صدرای شیراز کار خود را آغاز کرد، این تیم دو بار به مقام قهرمانی و هفت بار به مقام نایب قهرمانی در لیگ برتر فوتسال ایران دست یافته و در سال‌های ۹۶ و ۹۲ نایب قهرمانی لیگ قهرمانان فوتسال آسیا را کسب کرده است.

گیتی پسند امسال با سرمربیگری محمد کشاورز تا هفته بیست و یکم با ۵۹ امتیاز صدرنشین لیگ برتر فوتسال است. این تیم در شروع فصل عملکرد خوبی نداشت، اما هرچه از بازی‌ها گذشت عملکرد بهتری ارائه دادند و با فاصله چند امتیازی نسبت به تیم دوم صدر نشین شدند. قرمزپوشان اصفهانی در نیم فصل دوم دو باخت پشت سر هم داشتند ولی با توجه به اینکه در دور رفت امتیازات خوبی جمع کرده بودند در جمع مدعیان باقی ماندند.

اما از طرف دیگر تیم فوتسال مس سونگون ۱۱ اردیبهشت ۸۹ با خرید امتیاز تیم شاهین اهواز تأسیس شد. این تیم در سال‌های ۹۶، ۹۷، ۹۸، ۹۹ مقام قهرمانی لیگ برتر فوتسال را به دست آورده و در سال ۹۸ نایب قهرمان لیگ قهرمانان فوتسال آسیا شده است.

مس سونگون امسال با سرمربیگری حمید بیغم تا هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتسال با ۴۸ امتیاز در رده چهارم قرار دارد. این تیم در نیم فصل اول به دلیل مصدومیت تعداد زیادی از بازیکنان و یارگیری ضعیف شرایط سختی داشت، اما برای نیم فصل دوم دو بازیکن خارجی (ولینگتون داسیوا راموس و جانکارمو) جذب کرد که به تیم کمک کردند و در ادامه باز هم مس سونگون در قامت یک مدعی ظاهر شد.

در دور رفت مسابقات لیگ برتر فوتسال فصل ۱۴۰۱_۱۴۰۰ مس سونگون و گیتی پسند به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با تساوی سه بر سه به پایان رسید و یکی از مشکلاتی که دو تیم نسبت به آن معترض بودند عدم پخش زنده این مسابقه حساس بود.

مسابقات گیتی پسند و مس سونگون همیشه به دلیل ملی‌پوشان دو تیم بالاترین سطح فوتسال ایران را داشته و علاوه بر آن با حواشی متعددی رو به رو بوده که در دور برگشت این رقابت‌ها حواشی آن قبل از مسابقه شروع شده است. این دو تیم قرار بود پنجشنبه _بیست و یکم بهمن ماه_ رو در روی هم قرار بگیرند که به دلیل ابتلای بازیکنان مس به کرونا این بازی دو بار به تعویق افتاد و در نهایت گیتی پسند و مس سونگون جمعه _بیست و نهم بهمن ماه_ و از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه پیروزی به مصاف هم می‌روند.

روزهای اخیر حمید بیغم سرمربی تیم فوتسال مس سونگون طی مصاحبه‌ای گفت که یک نفر برای گیتی پسند از تمرینات تیم ما عکس فرستاده و باشگاه گیتی پسند به دلیل اتهامی که وارد شده از بیغم شکایت کرد.

خبرنگار ایمنا گفت و گویی با سرمربی و بازیکن گیتی پسند و سرمربی مس سونگون در رابطه با ال‌کلاسیکو فوتسال ایران داشته که در ادامه می‌خوانید:

به جایگاهی که در جدول داریم توجه نمی‌کنیم

محمد کشاورز سرمربی تیم فوتسال گیتی پسند در رابطه بازی با شرایط تیم فوتسال گیتی پسند و بازی با مس سونگون، اظهار کرد: شرایط گیتی پسند خوب است، از شرایط فنی تیمی راضی هستیم و در حال حاضر مشکل خاصی وجود ندارد که امیدوارم این روند خوب و مثبت را ادامه دهیم. همه مسابقات برای تیم ما مهم و سخت است، مس سونگون تیم خوبی دارد که امیدوارم برابر این تیم بازی قشنگی داشته باشیم تا بینندگان تلویزیونی از آن لذت ببرند.

وی ادامه داد: من و تیمم به جایگاهی که در جدول داریم توجه نمی‌کنیم و تمام تمرکز خود را روی بازی با مس سونگون گذاشتیم.

سرمربی تیم فوتسال گیتی پسند با بیان اینکه لیگ برتر امسال جذاب و سخت است، تصریح کرد: سابقه کمی داشته که در لیگ برتر فوتسال تا هفته بیست و یکم، پنج تیم شانس قهرمانی داشته باشند، نزدیکی امتیازات لیگ را جذاب کرده و نشان دهنده سخت بودن آن است. سال‌های پیش یک تیم با ۵۳ امتیاز می‌توانست قهرمان شود، اما امسال تیم‌ها با امتیازات بالایی که کسب کردند شرایط متفاوتی را تجربه می‌کنیم.

کشاورز در جواب به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه آیا بازی دور برگشت پخش زنده دارد یا خیر؟ خاطر نشان کرد: صحبت‌هایی برای پخش زنده شده است که فکر کنم شبکه استانی اصفهان و شبکه ورزش این بازی را پوشش دهند. همیشه یکی از نقاط ضعف فوتسال ما پخش‌های زنده است که رسانه‌ها باید توجه بیشتری به این رشته داشته باشند تا مردم لذت ببرند و اسپانسرها هم برای حضور در فوتسال تشویق شوند.

وی اضافه کرد: در مجموعه گیتی پسند همه تلاش خود را برای گرفتن نتیجه و خوشحالی مردم اصفهان انجام می‌دهیم.

اگر پیروز شویم ۸۰ درصد راه قهرمانی را طی کرده ایم!

سعید احمد عباسی بازیکن تیم گیتی پسند، در رابطه با شرایط تیم فوتسال گیتی پسند، اظهار کرد: تیم ما در سال جاری شرایط خوبی را پشت سر می‌گذارد، هفته اول مسابقات را با باخت شروع کردیم، اما به کار خود ایمان داشتیم که در ادامه پیروزی‌های متداوم برای ما به دست آمد.

وی ادامه داد: در نیم فصل اول تنها یک باخت و یک تساوی داشتیم، در نیم فصل دوم برخلاف انتظار همه مقاومت و کراپ باختیم باختیم که بعد از آن شرایط را بهتر کردیم و در حال حاضر هم اگر بازی مقابل مس سونگون را با پیروزی پشت سر بگذاریم ۸۰ درصد راه قهرمانی را طی کرده ایم.

ملی پوش تیم فوتسال گیتی پسند با بیان اینکه در چند سال اخیر بازی گیتی پسند و مس سونگون قهرمان لیگ را مشخص کرده است، تصریح کرد: در سال‌های قبل لیگ دو قطبی بود، اما امسال شرایط فرق کرده و در بازی با مس هر اتفاقی به جز پیروزیی گیتی پسند رخ دهد، شانس قهرمانی چهار تیم دیگر بیشتر می‌شود. اگر موفق شویم مس را شکست دهیم می‌توانیم اختلاف را با تیم دوم جدول زیاد کنیم و خیال ما از ادامه لیگ راحت می‌شود.

احمد عباسی اضافه کرد: برای مس سونگون تساوی و شکست فرق نمی‌کند زیرا اختلافش با تیم صدر نشین زیاد و شانس این تیم برای قهرمانی روی کاغذ کم می‌شود. شرایط جدول بازی را حساس می‌کند، اما این رقابت به دلیل حضور ملی‌پوشان درگیری و هیجان بالایی دارد که برای مخاطب جذاب است.

وی در جواب به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه آیا بازیکنان خارجی می‌توانند به رشد فوتسال ایران کمک کنند و بازیکنان خارجی مس سونگون خوب هستند یا خیر؟ گفت: لیگ فوتسال ایران جز چند لیگ برتر دنیا قرار دارد و بازیکنان خوبی داریم که اگر بازیکن خارجی بخواهد وارد لیگ ایران شود باید سطح بالایی نسبت به بازیکنان کشورمان داشته باشد.

ملی پوش تیم فوتسال گیتی پسند افزود: بازیکنان خارجی مس سونگون نشان دادند که سطح بالایی دارند، این تیم برای پر کردن جای بازیکنان مصدوم خود از بازیکنان خارجی استفاده کرد که جواب هم گرفته است.

احمد عباسی در خصوص حواشی همیشگی بازی با مس سونگون، اظهار کرد: همه مسابقات فوتسال درگیرانه است و حاشیه پیش می‌آید، اما بازی با مس سونگون خاص تر از دیگر بازی‌ها است زیرا هر دوتیم باری قهرمانی تلاش می‌کنند. بازیکنان هر دو تیم برای موفقیت تیم خود تلاش می‌کنند و امکان به وجود آمدن درگیری هم هست، اما بعد از سوت پایان بازی همه باهم رفیق هستیم.

وی ادامه داد: امیدوارم شرایط پیش بیاید که تمام بازی‌های لیگ برتر فوتسال از شبکه‌های استانی هم که شده پخش شود تا مردم این رشته را ببینند.

حمید بیغم سرمربی تیم مس سونگون در رابطه با شرایط مس سونگون و جذب بازیکن خارجی، اظهار کرد: در فصل یارگیری بازیکنان در اردوی تیم ملی قرار دادهای باشگاهی خود را بسته بودند و خیلی از بازیکنان از تیم جدا شدند. اول فصل فرهاد فخیم و عسگری را به علت مصدومیت تا پایان فصل از دست دادیم و در ادامه دو بازیکن دیگر مصدوم شدند که کار ما سخت شد. در نیم فصل دوم دو بازیکن خارجی به تیم اضافه کردیم که توانستند به تیم کمک کنند.

وی ادامه داد: یکی از بازیکنان خارجی اسپانیا بازی کرده و دیگر هم چهار سال روسیه بوده است. مشکل بازیکن برزیلی این است که داوران ایرانی خطاهای معمولی را روی آنها نمی‌گیرند زیرا قدرت اعتراض ندارد، اما این بازیکنان هم به مرور زمان با شرایط لیگ ما آشنا می‌شوند و می‌توانند بازی بهتری ارائه دهند.

سرمربی تیم فوتسال مس سونگون با بیان اینکه چهار سال در گیتی پسند حضور داشتم و باشگاه بزرگی است، تصریح کرد: مس سونگون هم از زمانی که وارد فوتسال شده حرفه‌ای کار می‌کند و فردا بازی بین دو تیم بزرگ است که حساسیت خاص خود را دارد، اما این مسابقه سه امتیاز بیشتر ندارد.

بیغم اضافه کرد: امیدوارم بازی با گیتی پسند بدون تماشاگر، بدون حاشیه و در حد لیگ ایران باشد تا تیمی که تلاش بیشتری می‌کند برنده شود، امیدوارم آن تیم ما باشیم.

گزارش از: کیمیا گلپیرا_ خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 556074

منبع: ایمنا

کلیدواژه: لیگ برتر فوتسال فوتسال تیم فوتسال گیتی پسند فوتسال ایران سرمربی تیم فوتسال گیتی پسند تیم فوتسال مس سونگون لیگ فوتسال تیم فوتسال گیتی پسند اصفهان محمد کشاورز حمید بی غم سعید احمد عباسی باشگاه گیتی پسند گیتی پسند گیتی پسند اصفهان سرمربی گیتی پسند تیم مس سونگون مس سونگون الکلاسیکوی ایران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق گیتی پسند و مس سونگون تیم فوتسال گیتی پسند سرمربی تیم فوتسال بازی با مس سونگون لیگ برتر فوتسال بازیکنان خارجی فوتسال ایران بازیکن خارجی نیم فصل دوم نیم فصل بیست و یکم تیم ما دو تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۶۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم ملی فوتسال ایران فینالیست شد/ یک گام تا قهرمانی در قاره‌کهن

به گزارش خبرنگار مهر، در دومین دیدار مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۴ فوتسال آسیا که به میزبانی تایلند برگزار می‌شود امروز جمعه از ساعت ۱۷:۳۰ تیم ملی فوتسال ایران به مصاف ازبکستان رفت که این دیدار پس از تساوی ۳ به ۳ در وقت‌ها قانونی و اضافه به ضربات پنالتی کشیده شد. در ضربات پنالتی بازی با نتیجه ۵ بر ۴ به سود تیم ملی ایران به پایان رسید.

گل‌های تیم ملی فوتسال ایران در این بازی را عادل‌اف (گل به خودی)، زیانوف (گل به خودی) و بهروز عظیمی به ثمر رساندند.

شاگردان وحید شمسایی در این بازی با ترکیب اولیه باقر محمدی، محمدحسین درخشانی، مهدی کریمی، بهروز عظیمی و سالار آقاپور به میدان رفتند. سعید مؤمنی، علی خلیل‌وند، سعید احمد عباسی، علیرضا رفیعی پور، محمدرضا سنگ سفیدی، اصغر حسن زاده‌، مسلم اولادقباد، علی اکرمی و مسعود یوسف هم دیگر نفرات ایران روی نیمکت بودند.

شروع ضعیف شاگردان شمسایی

با آغاز این دیدار تیم ملی فوتسال ایران تیم برتر میدان بود و ازبکستان هم نشان داد روی ضد حملات می‌تواند تیم بسیار خطرناکی باشد و در دومین دقیقه بازی از روی یک ضد حمله صاحب موقعیت تک به تک شد که ضربه بازیکن این تیم راهی در چهارچوب پیدا نکرد.

اما در دقیقه ۵ این بازیکنان تیم ملی ایران بودند که از روی یک حرکت از سمت چپ در موقعیت خوبی قرار گرفتند و پاس در عرض سالار آقاپور با دفع اشتباه مدافع ازبکستانی وارد دروازه شد تا نخستین گل ایران از روی گل به خودی به ثمر برسد.

برتری بازیکنان ایران ۲ دقیقه بیشتر طول نکشید و از روی خطایی که از فاصله ۱۵ متری نصیب ازبکستان شد بازیکن این تیم توانست با یک شوت روی زمین بازی را به تساوی بکشاند.

در ادامه بازی متعادل‌تر دنبال شد و سرعت بالای انتقال توپ ازبک ها از دفاع به حمله موجب شد بازیکنان ایران با احتیاط بیشتری بازی کنند و بی گدار به آب نزنند.

یکی از بازیکنان درخشان تیم ملی ایران در نیمه اول این بازی باقر محمدی بود که در چند صحنه با واکنش‌های دیدنی خود مانع از گلزنی بازیکنان حریف شد.

اما در حالی که ۲ دقیقه به پایان نیمه اول بازی زمان باقی مانده بود باز هم ازبکستانی‌ها موفق شدند دروازه تیم ملی ایران را باز کنند. در سوی دیگر میدان هم دروازه بان ازبکستان با واکنش‌های به موقع خود مانع از فرو ریختن دروازه شد تا نیمه اول با شکست ۲ بر یک ایران به پایان برسد.

تساوی در نیمه دوم

شاگردان وحید شمسایی با آغاز نیمه دوم بازی را هجومی آغاز کردند و سعی داشتند بازی را به تساوی بکشانند و در دقیقه ۲۴ مسلم اولادقباد قصد داشت از روی یک ضربه اوت توپ را به بازیکن خودی ارسال کند که در بین راه با برخورد به بازیکن ازبکستان مسیر توپ تغییر کرد و وارد دروازه شد تا بازی به تساوی کشیده شود.

اما در دقیقه ۲۷ عادل‌اف بازیکن تیم ازبکستان که یک بار با گل به خودی دروازه تیمش را باز کرده بود با دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج شد تا با ۴ نفره شدن حریف، فرصت مناسبی برای ملی پوشان کشورمان به دست بیاید و بتوانند گلزنی کنند.

به دنبال این اخراج، بازیکنان تیم ملی ایران حملات خود را تشدید کردند و در دقیقه ۲۹ مهدی کریمی با یک شوت قدرتمند تیر دروازه ازبکستان را به لرزه درآورد.

اما سرانجام در دقیقه ۳۰ بهروز کریمی موفق شد از روی پاس تماشایی سالار آقاپور گل سوم ایران را به ثمر برساند.

سعید احمدعباسی فرصت بسیار مناسبی داشت که در دقیقه ۳۳ یک بار دیگر دروازه ازبکستان را باز کند ضربه او با واکنش دروازه بان حریف مهار شد.

به دنبال فرصت سوزی‌های بازیکنان تیم ملی ایران در خط حمله و به دنبال آن سازماندهی نامناسب در خط دفاع، «زیانوف» در دقیق ۳۵ گل تساوی را برای ازبکستان به ثمر رساند.

در ادامه هم تغییری در نتیجه بازی ایجاد نشد تا این دیدار در وقت‌های قانونی با تساوی ۳ به ۳ به پایان برسد و کار به دو وقت ۵ دقیقه‌ای کشیده شود.

وقت‌های اضافه و ضربات پنالتی

در وقت‌های اضافه اول از آنجا که ازبکستانی‌ها ۵ خطا مرتکب شده بودند خطای این تیم منجر به یک ضربه پنالتی از روی نقطه دوم برای ایران شد اما سعید احمدعباسی نتوانست این فرصت را به گل تبدیل کند.

در وقت اضافه دوم هم در حالی که تنها ۶ ثانیه به پایان بازی زمان باقی مانده بود شوت احمدعباسی به تیر دروازه ازبکستان برخورد کرد تا این دیدار در نهایت با نتیجه تساوی ۳ به ۳ به پایان برسد و ضربات پنالتی تعیین کننده تیم برتر باشد.

در ضربات پنالتی بازی با نتیجه ۵ بر ۴ به سود تیم ملی ایران به پایان رسید تا شاگردان وحید شمسایی راهی دیدار نهایی شوند.

در دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی که از ساعت ۱۴:۳۰ بین تیم‌های تایلند و تاجیکستان برگزار شده بود تایلند موفق شد با برتری در ضربات پنالتی راهی دیدار نهایی شود. به این ترتیب تیم‌های ملی فوتسال ایران و تایلند ۹ اردیبهشت دیدار نهایی را برگزار خواهند کرد.

کد خبر 6089296

دیگر خبرها

  • تیم ملی فوتسال ایران برای سیزدهمین بار قهرمان آسیا شد
  • تیم ملی فوتسال ایران قهرمان آسیا شد
  • جام باشگاه های فوتسال آسیا دوباره برگزار می شود
  • انصراف گیتی‌پسند از لیگ فوتسال
  • خشم گیتی پسند از لغو جام باشگاه‌های آسیا؛ کنار می‌کشیم و وارد رشته‌های دیگر می‌شویم
  • انصراف گیتی‌پسند از لیگ فوتسال با لغو جام باشگاه‌های آسیا
  • تمدید قرار داد امیرحسین داودی با تبم گیتی پسند
  • تیم ملی فوتسال ایران فینالیست شد/ یک گام تا قهرمانی در قاره‌کهن
  • همدلی خوبی در تیم وجود دارد/ باید مقابل ازبکستان با حوصله باشیم
  • امروز به حرف شمسایی رسیدیم/ هجمه‌ها را از روی تیم ملی برداریم