Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، دکتر «دانا مینی-دلمن»، رئیس تحقیقات نظارت بر نوزادان از مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، در این باره می‌گوید: «یافته های ما نشان می‌دهد که واکسن کووید ۱۹ در دوران بارداری ممکن است به محافظت از نوزادان کمتر از ۶ ماه از بستری شدن در بیمارستان به دلیل ابتلاء به کووید ۱۹ کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

اکثر نوزادان، در واقع ۸۴ درصد که به خاطر کووید ۱۹ در بیمارستان بستری شدند، از زنانی متولد شدند که در دوران بارداری واکسینه نشده بودند.

او خاطرنشان کرد: «تنها نوزادانی در این مطالعه جان باختند، که از مادری واکسینه نشده به دنیا آمده بودند.»

مینی دلمن گفت: «به طور کلی، این مطالعه نشان داد کودکان کمتر از ۶ ماه که مادرانشان واکسینه شده بودند، ۶۱ درصد کمتر در بیمارستان به خاطر کووید ۱۹ بستری شدند.»

محققان دریافتند واکسیناسیون در محافظت از نوزاد تازه متولد شده در برابر کووید ۱۹ شدید اگر مادر پس از هفته ۲۱ بارداری دو دوز واکسن دریافت کرده باشد ۸۰ درصد مؤثر است.

این یافته‌ها با مطالعه قبلی در ماه دسامبر مطابقت دارد که نشان داد سطح آنتی بادی در خون بند ناف نوزادان زمانی که واکسیناسیون در سه ماهه سوم بارداری انجام می‌شود، بالاتر است.

کد خبر 5426548

منبع: مهر

کلیدواژه: واکسن کرونا بارداری کووید 19 ویروس کرونا سویه اومیکرون کرونا واکسن کرونا کووید 19 آمار کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سازمان نظام پزشکی سازمان غذا و دارو سیگار خواب چاقی جامعه پزشکی ورزش شیوع کرونا کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۶۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درصد موفقیت درمان ناباروی با روش IVF در ایران

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد ابراهیم پارسانژاد در مورد درمان ناباروی، اظهار داشت: وقتی زوجین برای درمان ناباروری مراجعه می کنند در مرحله اول درمان های سطحی مربوط به زوجین برای انها تجویز می شود و در صورت لزوم درمان های اولیه به سمت درمان های پیشرفته سطح ۳ می رود.

وی افزود: بعد ازدواج درصد بارداری یک زوج در ماه اول ۱۵ درصد، در ۶ ماه اول ۵۰ درصد، در ۸ ماه این میزان به ۸۰ درصد و بعد از یک سال احتمال بارداری برای آنها به ۱۰۰ درصد می رسد.

این فوق تخصص نازایی، با اشاره به اینکه تمامی زوج های نابارور می توانند در فرایند درمان قرار گیرند، تاکید کرد: این به معنای این نیست که همه آنها بچه دار می شوند. طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت بین ۳۵ تا ۴۰ درصد از افرادی که اقدام به درمان ناباروی می کنند و از روش های کمک باروری استفاده می کنند، صاحب بچه می شوند.

وی تاکید کرد: تا سال ها پیش اگر زوجی مراجعه می کردند که به قول معروف مرد دچار مشکل بود و اسپرم نداشت به او گفته می شد که قابل درمان نیست. اما حالا درمان برای همه افراد نابارور انجام می شود اما این به معنای موفقیت در همه این عمل ها نیست.

بیست و سومین کنگره انجمن باروری و ناباروری ایران، ۱۹ الی ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

کد خبر 6092722 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • حال خوب پدر و مادرها با اقدام خوب وزارت بهداشت
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • احتمال ابتلای مادران باردار به آلرژی در فصل بهار چقدر است؟
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان (عکس)
  • درصد موفقیت درمان ناباروی با روش IVF در ایران
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد