Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@20:37:26 GMT

اختلال خواب مادر ریسک اوتیسم در نوزاد را افزایش می دهد

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۸۶۳۴۴

‍‍‍‍‍‍

به گزارش ساینس دیلی، در طول دوره‌های آپنه خواب (اختلال خواب)، تنفس تا حدی یا به طور کامل قطع می‌شود که باعث هیپوکسی متناوب یا کاهش اکسیژن خون می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، بروز آپنه خواب در دوران بارداری رو به افزایش است و در حدود ۱۵ درصد از بارداری‌های بدون عارضه و بیش از ۶۰ درصد از بارداری‌های پرخطر تا سه ماهه سوم بارداری رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آپنه خواب در دوران بارداری اثرات مضری بر روی نوزاد دارد، اما تأثیرات آن بر رشد عصبی به خوبی مورد مطالعه قرار نگرفته است.

برای بررسی چنین تأثیراتی، محققان دانشگاه ویسکانسین موش‌های باردار را در زمان‌های استراحت، در نیمه دوم دوره بارداری خود، در معرض میزان پایین اکسیژن متناوب قرار دادند.

این رفتار باعث ایجاد هیپوکسی در مادران شد؛ ناهنجاری‌های رفتاری در فرزندان بلافاصله پس از تولد مشاهده شد، از جمله الگوهای صدای تغییر یافته در هر دو فرزند دختر و پسر.

هیپوکسی مادر همچنین عملکرد شناختی و اجتماعی را در فرزندان پسر، اما نه دختر، مختل کرد، که هر دو تا بزرگسالی ادامه داشتند. اثرات دیگر شامل کاهش حافظه فعال و ذخیره سازی حافظه طولانی مدت و کاهش علاقه به موقعیت‌های جدید اجتماعی بود.

این تغییرات رفتاری با ناهنجاری‌های قابل‌توجهی در تراکم و مورفولوژی خارهای دندریتیک، رشد روی نورون‌هایی که سیگنال‌های نورون‌های دیگر را دریافت و ادغام می‌کنند، همراه بود. اینکه چگونه هیپوکسی مادر باعث ایجاد این تغییرات در جنین‌هایی می‌شود که خود هیپوکسی را تجربه نمی‌کنند، هنوز مشخص نیست.

محققان دریافتند که فرزندان مبتلا به ناهنجاری‌های رفتاری، مسیر سیگنال دهی سلولی شأن موسوم به مسیر mTOR فعالیت بیش از حد زیادی داشت، که ویژگی مشخص شده در قشر انسان مبتلا به اوتیسم است. از سوی دیگر درمان با راپامایسین، یک مهارکننده mTOR، تا حدی اثرات رفتاری هیپوکسی مادر را بر فرزند کاهش داد.

یافته‌ها شواهد روشنی ارائه می‌دهد که آپنه خواب مادر ممکن است یک عامل خطر مهم برای ایجاد اختلالات عصبی رشدی، به ویژه در فرزندان پسر باشد.

منبع: مهر این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد اوتیسم نوزاد اختلال خواب تغییرات مغزی اخبار مرتبط چرا سونوگرافی قبل از تولد ضروری است؟ مشکلات خواب نوزاد می‌تواند نشانه بیماری اوتیسم باشد سزارین خطر ابتلا به اوتیسم را افزایش می‌دهد انهدام باند سابقه دار با وعده فروش نوزاد افزایش قیمت شیرخشک تکذیب شد کدام افراد می توانند تخمک و اسپرم فریز کنند؟ ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها اختلال خواب مادر ریسک اوتیسم در نوزاد را افزایش می دهد چشم، قربانی پنهان عارضه چاقی مورد عجیب شی جین پینگ بازی پیچیده واشنگتن و مسکو صفحه اول روزنامه های امروز (۱۴۰۰/۱۱/۲۸) چگونه چندین پیام را به طور همزمان در واتس آپ فوروارد کنیم؟ آزیترومایسین برای کرونا مفید است؟ اومیکرون پایان کرونا خواهد بود؟ حداکثر ظرفیت مجاز تالارها و رستواران در شهرهای قرمز چه قدر است؟ تعداد میکروب های خودرو از توالت هم بیشتر است! چرا کودکان به اومیکرون مبتلا می شوند؟ مشکل از اینترنت ثابت است نه همراه! چرا باید از اومیکرون بیشتر بترسیم؟ ۹۷ درصد کارمندان دفتری خواستار ادامه دورکاری بعد از کرونا هستند روزانه ۷ هزار تن مرغ در کشور عرضه می شود قیمت کالاهای اساسی تا پایان ماه مبارک رمضان تغییر نخواهد کرد تخم مرغ ۲ هزار تومان گرانفروشی است توزیع میوه شب عید از ۲۰ اسفند تا ۱۵ فروردین تخلف پیمانکار ترکیه ای مسکن مهر تصاویر منتخب از المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن قیمت تور سفر به فضا چند؟! کرایه آپارتمان های محله سبلان دستور رییسی برای ساخت ۱۸۰ هزار مسکن در شهر تهران افتتاح مسکن حمایتی در غرب تهران جزییات پرداخت وام ساخت مسکن حمایتی تصاویری از کادیلاک ۲۰۲۲ دست‌یابی روسیه به اطلاعات زیردریایی آمریکا درگیری محدود هوایی روسیه و آمریکا وزرای کشور و دفاع کویت استعفا دادند خودروی مدیرعامل سایپا چیست؟ قیمت روغن (جدول) دو مقام کاخ سفید عازم ریاض شدند ١٥٦میلیون دوز واکسن کرونا وارد شد صادرات از تهران ٣٨ درصد رشد کرد پرداخت زیان به صادرکنندگان دام ضرب الاجل ۶ ماهه به وزارت ارتباطات برای بهبود خدمات پایه شبکه ملی اطلاعات هزینه ۱.۵ تریلیون دلاری بانک ها برای پروژه های زغال سنگ تنها مدل مزدا در بازار چند؟ + جدول قیمت کامل (۲۷ بهمن ۱۴۰۰) توزیع برنج وارداتی دولتی تا پایان ماه رمضان ادامه دارد استخرهای لاکچری که با پول مردم گرم می‌شود محتوای تکراری و پر اشکال در لباسی جدید آیا در بنزین هوا وجود دارد؟ قیمت چانگان صفر چند؟ + جدول قیمت کامل (۲۷ بهمن ۱۴۰۰) اولیانوف: امکان توافق تا پایان ماه فوریه وجود دارد سقوط آزاد سرعت اینترنت / شکافی که هر روز عمیق تر می‌شود ارسال مدارک علیه ترامپ به کنگره به دستور بایدن روایت گمرک از تجارت با قطر در ٨دولت اخیر بیشترین گله مندی مردم اطاله دادرسی است گوشت قرمز و برنج ایرانی مشمول قیمت گذاری شدند گوشت قرمز و برنج ایرانی مشمول قیمت گذاری شدند بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اوتیسم نوزاد اختلال خواب تغییرات مغزی اختلال خواب آپنه خواب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۶۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جالب خانه‌های شرق تهران/ با ۳ میلیارد تومان خانه بخرید + جدول قیمت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اگر قصد خرید خانه در مناطق شرق تهران را دارید این گزارش را از دست ندهید.

یک آپارتمان ۴۰ متری یک خوابه در محله امامت تهران در حالی که ۱۵ سال از ساخت آن می‌گذرد به قیمت سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

آپارتمان دیگری در پیروزی تهران با متراژ ۵۲ متر و یک اتاق خواب، سه میلیارد و ۳۰۰ میلیارد تومان می‌ارزد. این واحد ساخت سال ۱۴۰۰ است.

اقتصادآنلاین در گزارشی نوشت: برای خرید یک خانه ۸۱ متری در محله اوقاف با دو اتاق خواب و سن بنای ۸ سال به ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیاز دارید.

با بودجه ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان می‌توانید صاحب یک واحد آپارتمان ۸۰ متری در محدوده دانشگاه علم و صنعت شوید. این واحد دو اتاق خواب و ۱۲ سال سن دارد.

یک واحد ۷۶ متری دو خوابه در نظام‌آباد در حالی که چهار سال از ساخت آن می‌گذرد، پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان قیمت دارد.

واحد آپارتمانی ۱۸ ساله در تهرانپارس غربی با متراژ ۱۰۳ متر و دو اتاق خواب در روزهای گذشته معادل ۱۰ میلیاردو ۹۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

آپارتمانی در نارمک جنوبی با زیربنای ۵۶ متر، در حالی که ۱۳ سال از ساخت آن می‌گذرد به قیمت ۵ میلیارد تومان معامله می‌شود. همچنین، با ۵ میلیارد تومان می‌توانید یک واحد آپارتمان ۷۵ متری ۲۸ ساله با دو اتاق خواب در محله وحیدیه خریداری کنید.

برای اطلاع از قیمت آپارتمان‌های دیگر جدول زیر را بخوانید؛

قیمت خانه‌های شرق تهران (اردیبهشت ۱۴۰۳)
محله متراژ مشخصات مبلغ کل (تومان) قیمت هر متر (تومان)
تهرانپارس شرقی ۷۰ متر سال ساخت ۱۳۸۶ - ۲ خوابه ۴٬۵۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۶۴٬۲۸۵٬۰۰۰
تهرانپارس شرقی ۶۵ متر سال ساخت ۱۳۸۴ - ۲ خوابه ۴٬۲۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۶۴٬۶۱۵٬۰۰۰
نیرو هوایی ۷۰ متر سال ساخت ۱۳۸۰ - ۲ خوابه ۵٬۶۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۸۰٬۰۰۰٬۰۰۰
نظام‌آباد ۹۸ متر سال ساخت ۱۴۰۲ - ۲ خوابه ۷٬۴۵۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۷۶٬۰۲۰٬۰۰۰
نارمک ۷۵ متر سال ساخت ۱۳۸۴ - ۲ خوابه ۵٬۹۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۷۸٬۶۶۶٬۰۰۰
امامت ۷۸ متر سال ساخت ۱۳۸۰ - ۲ خوابه ۶٬۷۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۸۵٬۸۹۷٬۰۰۰
زاهد گیلانی ۱۳۳ متر سال ساخت ۱۴۰۰ - ۳ خوابه ۹٬۱۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۶۸٬۴۲۱٬۰۰۰
تهرانپارس غربی ۱۲۰ متر سال ساخت ۱۳۷۲ - ۲ خوابه ۴٬۵۵۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۷۰٬۰۰۰٬۰۰۰
پیروزی ۹۰ متر سال ساخت ۱۴۰۲ - ۲ خوابه ۸٬۸۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۹۷٬۷۷۷٬۰۰۰
تهران‌نو ۹۵ متر سال ساخت ۱۳۸۰ - ۲ خوابه ۶٬۸۵۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۷۲٬۱۰۵٬۰۰۰
خاک سفید ۶۵ متر سال ساخت ۱۳۸۰ - ۱ خوابه ۳٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۴۶٬۱۵۳٬۰۰۰
تهرانپارس غربی ۱۰۳ متر سال ساخت ۱۳۸۵ - ۲ خوابه ۱۰٬۹۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۱۰۵٬۸۲۵٬۰۰۰

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899688

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تازه درباره قیمت ارز، طلا، مسکن و خودرو
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بندناف نوزاد در هرمزگان
  • (ویدئو) نوزاد فلسطینی متولد شده از مادر جان‌باخته درگذشت
  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بند ناف نوزاد در هرمزگان
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • چرا با تاریکی هوا احساس خواب آلودگی بیشتر می‌شود؟
  • قیمت جالب خانه‌های شرق تهران/ با ۳ میلیارد تومان خانه بخرید + جدول قیمت
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند