Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل موسسه ابرار معاصر با اشاره به اینکه حصول نتیجه در مذاکرات ایران و کره جنوبی قطعاً تاثیر مثبتی بر مذاکرات وین خواهد داشت، گفت: دستاورد‌های مقامات ایرانی از سفر به کره را می‌توان یک نشانه مثبت از مذاکرات وین تلقی کرد. عابد اکبری در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به مذاکرات ایران و کره جنوبی برای رفع اختلافات درباره دارایی‌های مسدود شده ایران اظهار کرد: ایران و کره دو کشوری هستند که به‌خوبی می‌توانند نقشی مکمل در اقتصاد یکدیگر ایفا کنند اما علیرغم این موضوع دوکشور چالش‌هایی نیز دارند که از آن جمله می‌توان به فشار‌های محیطی به‌خصوص از جانب نظام بین‌الملل و به‌طور خاص آمریکا اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: این فشار‌ها طی سال‌های اخیر و با افزایش فشار‌های تحریمی آمریکا علیه ایران بیشتر شد. اما به نظر می‌رسد تحرکاتی حداقلی در راستای بهبود شرایط بین دو کشور آغاز شده باشد.   مدیرعامل موسسه ابرار معاصر تصریح کرد: طی مذاکرات صورت گرفته دو روزه که از روز سه‌شنبه آغاز شده، دو طرف درباره گزینه‌های پرداخت پول‌های بلوکه شده ایران و امکان ازسرگیری تجارت نفت به منظور آماده‌سازی برای کاهش احتمالی تحریم‌های آمریکا علیه ایران مذاکره کردند.   اکبری تاکید کرد: هیئت ایرانی متشکل از مقامات بانک مرکزی، وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران در تاریخ ۱۵ تا ۱۶ فوریه در سئول برای گفتگو‌های کاری در مورد مسائل مالی و نفتی حضور دارند. دو کشور در حال برنامه‌ریزی برای نحوه بازپرداخت دارایی‌های بلوکه شده ایران در کره بوده اند.
وی با بیان اینکه انتقال سریع منابع در صورت عدم اعمال محدودیت‌های بانکی و مالی بهترین شرایط ممکن برای  ایران خواهد بود، افزود: ایجاد بانک و صندوق مشترک سرمایه‌گذاری با آورده مساوی طرفین نزد بانک‌های خارجی در چین یا مناطق آزاد ایران، برای عملیات وام و خط اعتباری و فاینانس پروژه‌ها، تبدیل و انتقال منابع مالی به‌حساب شرکت‌های کره‌ای در قبال اخذ تضامین بانکی در جهت صادرات محصول و یا انتقال فنّاوری و خط تولید و یا فاینانس تأمین تجهیزات، توسط کره‌ای‌ها؛ انتقال فناوری و تکنولوژی تولید در مقابل اجازه واردات، تجدید قرارداد‌های سپرده‌گذاری در بانک‌های کره‌ای در جهت تودیع منابع موجود و آتی در بانک‌ها و متقابلاً اخذ وام تسهیلات و خط اعتباری از شرکت‌های زیرمجموعه بانک در سایر کشور‌ها خصوصاً چین راهکار‌های منطقی و اجرایی باشند.
اکبری با اشاره به اینکه به‌نتیجه رسیدن مذاکرات بین ایران و کره جنوبی به طور قطع تاثیر مثبتی بر مذاکرات وین خواهد داشت، گفت: دستاورد‌های مقامات ایرانی از سفر به کره را می‌توان یک نشانه مثبت از مذاکرات وین تلقی کرد. کره جنوبی قبل از تحریم‌های آمریکا در سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۱۸.۵ میلیون بشکه در ماه از ایران وارد می‌کرد.

مدیرعامل موسسه ابرار معاصر خاطرنشان کرد: در حالی که بزرگترین خریداران نفت ایران از جمله کره به لطف معافیت‌ها می‌توانستند به خرید خود ادامه دهند، این خرید‌ها تمدید نشد و واردات در نیمه اول سال ۲۰۱۹ متوقف شد.

وی عنوان کرد: به نظر می‌رسد از سرگیری مجدد صادرات نفت ایران به کره و امکان انتقال پول‌های حاصل از فروش نفت به کره به ایران یک راستی آزمایی ملموس و عملی از توافق احتمالی صورت گرفته در وین باشد.   بیشتر بخوانید:  اتمام حجت ایران با کره‌جنوبی   انتهای پیام/    برچسب ها: بدهی کره به ایران فروش نفت مذاکرات وین

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بدهی کره به ایران فروش نفت مذاکرات وین ایران و کره جنوبی مذاکرات وین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۶۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحولات جهانی به سود ایران است

سعید لیلاز: غربی‌ها متوجه شدند که قسمت کوچکی از بحران میان فلسطین و اسرائیل، تحت تاثیر ایران است.

به گزارش مشرق، یک فعال سیاسی اصلاح طلب بر این باور است که تحولات جهانی چند سال گذشته به سود جمهوری اسلامی ایران بوده است.

سعید لیلاز طی گفتگویی با یورونیوز تاکید با بیان اینکه در سه سال گذشته همه تحولات بین‌المللی، کم یا زیاد، به سود جمهوری اسلامی بوده، تصریح می کند، از جمله بحران غزه که باعث شده توجه غرب همان قدر که از اوکراین منحرف شده، از روابط ایران و چین هم منحرف شود به سمت حل و فصل بحران غزه. بویژه که غربی‌ها در این فاصله متوجه شدند که قسمت کوچکی از بحران میان فلسطین و اسرائیل، تحت تاثیر ایران است.

وی همچنین در بخش دیگری از گفتگوی خود با اشاره به اینکه تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران بیشتر اثر سیاسی و سمبلیک دارد و بر زندگی مردم و اقتصاد ایران تاثیر عمیقی نخواهد داشت، می گوید: او درباره تاثیر تحریم‌ها بر روابط ایران و اروپا گفت: تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا نقار و شکاف بین ایران و این اتحادیه را بیشتر خواهد کرد. اتحادیه اروپا در گذشته میانجی بین ایران و آمریکا بود، ولی الان کشورهای عربی این نقش را بر عهده دارند.

دیگر خبرها

  • نوید روزهای خوش برای کویرنشینان/دریای عمان؛ ناجی خراسان جنوبی
  • اعلام نتیجه اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی و برگزاری حراج دوم در سال ۱۴۰۳
  • واکنش کرملین به مذاکرات «صلح اوکراین» در سوئیس در غیاب روسیه!
  • پیشرفت‌های علمی نتیجه آموزش‌های معلمان است
  • شما نظر بدهید/ برکناری خطیر از مدیرعاملی استقلال، تصمیم مثبتی است یا خیر؟ چرا؟
  • بلینکن: حماس مقصر عدم حصول آتش‌بس است
  • سرمربی پرسپولیس جایگزین حمید مطهری در تیم ملی ؟ | آخرین وضعیت مذاکرات
  • تحولات جهانی به سود ایران است
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ صهیونیست‌ها در انتظار نتیجه مذاکرات