Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@07:03:00 GMT

۸۸درصد اراضی استان سمنان سند تک برگی دریافت کردند

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۸۶۸۳۶

۸۸درصد اراضی استان سمنان سند تک برگی دریافت کردند

به گزارش مهر، به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی استان سمنان، حمید رضا عبدوس بیان کرد: به منظور جلوگیری از زمین‌خواری و تعرض به انفال و بیت‌المال، برای هشت میلیون و ۴۲۸ هزار هکتار از اراضی ملی تثبیت و هشت میلیون و۲۱۰ هزار هکتار سند تک‌برگی به نام دولت صادر شد.

وی اظهار داشت: بر همین اساس برای ۹۵۵ هزار و ۷۸۸ هکتار از اراضی ملی شهرستان سمنان، ۶۹۲ هزار و ۸۱۹ هکتار از اراضی ملی شهرستان میامی، سه میلیون و ۸۷۸ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان شاهرود و ۱۳۹ هزار و ۷۹۵ هکتار از اراضی ملی مهدی شهر، سند تک برگ صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان‌های استان سمنان ۴۲۳ هزار و ۴۲۳ هکتار از اراضی ملی آرادان، یک میلیون ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی دامغان، ۸۱۱ هزار ۹۲۳ هکتار از اراضی ملی سرخه و ۲۸۸ هزار ۷۶۳ هکتار از اراضی ملی گرمسار صاحب سند تک برگی شدند.

عبدوس با بیان اینکه حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری اراضی ملی از مهم‌ترین وظایف منابع طبیعی است که با اجرای طرح «کاداستر» مالکیت اراضی دولت تثبیت و نقش بسزایی در راستای توسعه و طرح‌های عمرانی دارد، اظهار داشت: سند مالکیت ۳۹ هزار و ۳۱۰ هکتار از اراضی منابع ملی (جنگلی) واقع در حوزه ثبت گرگان و منطقه حفاظتی شهرستان شاهرود نیز صادر شد.

وی افزود: دریافت اسناد کاداستر اراضی ملی استان سمنان با هدف شناسایی و برخورد قانونی با متجاوزان اراضی ملی و انفال متعلق به مردم و جلوگیری از زمین‌خواری انجام می‌شود.

کد خبر 5426602

منبع: مهر

کلیدواژه: منابع طبیعی استان سمنان کاداستر ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا اردبیل آیین اعتکاف واکسن کرونا امیکرون همدان گرگان لیگ برتر فوتبال ایران بارش برف جشنواره فیلم فجر هکتار از اراضی ملی استان سمنان هزار هکتار سند تک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۶۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم

محمد نیکخواه گفت: طی گشت زنی مستمر نیرو‌های پاسگاه ویژه منابع طبیعی شهرستان بم و اقدام به موقع از تخریب اراضی ملی و برداشت غیر مجاز شن و ماسه در منطقه روداب غربی شهرستان جلوگیری شد. 

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بم بیان کرد:  پیشگیری از وقوع جرم اولویت نخست یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری است.

وی گفت: نیرو‌های این یگان به گشت زنی‌های مستمر و شبانه روزی خود در اراضی ملی و همکاری مردم طبیعت دوست از هرگونه تخریب و تصرف منابع طبیعی جلوگیری خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • رفع تصرف ۴۶۰۰ هکتار از اراضی ملی سیستان و بلوچستان
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • رفع تصرف بیش از دو هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه
  • ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود