Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، خدارحم امیری زاده شامگاه چهارشنبه در آئین افتتاح دهمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات و ادوات کشاورزی خوزستان که در شهرستان اهواز برگزار شد، اظهار کرد: کشاورزان و کارشناسان می‌توانند از نمایشگاه ماشین‌ها، ادوات و تجهیزات کشاورزی بهره مند و برای استفاده بهتر انتخاب لازم را داشته باشند؛ فناوری‌های مکانیزه کشور یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سال گذشته به دلیل ویروس کرونا نتوانستیم این نمایشگاه را برپا کنیم اما امسال به لطف خدا و همت همه دست‌اندرکاران به نحو بسیار مطلوب و برای اولین بار به صورت تخصصی برپا شده است؛ سال‌های قبل به صورت عمومی ولی امسال تخصصی برگزار شده و از ۸۵ تولیدکننده برای برپایی غرفه در این نمایشگاه دعوت کردیم تا آخرین دستاوردها، تکنولوژی‌ها، فناوری و سیستم‌های نوین کشاورزی را ارائه کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: امتیاز دومی که این نمایشگاه را منحصر به فرد می‌کند این است که برای اولین بار مسئولان فناوری و مکانیزه و همچنین کارشناسان جهاد کشاورزی سراسر کشور در مراسم این حضور دارند؛ همچنین فردا هم همایشی فنی برگزار و تبادل اطلاعات و تجارب صورت می‌گیرد.

امیری زاده یادآور شد: موقعیت خوبی برای تولید کنندگان ایجاد شده که با حضور در نمایشگاه تولیدات و آخرین دستاوردها و فناوری‌های خود را در معرض دید کشاورزان قرار دهند تا آنها از این تکنولوژی‌ها بیشتر از گذشته استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه بهره مندی از این تکنولوژی‌ها برای کشاورزی و تأمین امنیت غذایی کشور بسیار مؤثر است، ادامه داد: ۱۳ استان آخرین دست آورده‌ای خودشان را در این نمایشگاه ارائه می‌دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به اینکه خرید تجهیزات از این نمایشگاه دارای تخفیف است و تبادل اطلاعات در این نمایشگاه بین کشاورزان و تولیدکنندگان یکی از مهمترین موارد است، بیان کرد: خوزستان قطب کشاورزی کشور است و بالاترین پتانسیل و ظرفیت کشاورزی کشور در این استان نهفته شده است.

امیری زاده عنوان کرد: بیش از ۲.۲ میلیون هکتار اراضی مستعد کشاورزی در خوزستان داریم که نیازمند تکنولوژی و فناوری هستند، اگر امروز خوزستان به عنوان قطب کشاورزی با بیش از ۱۷.۸ میلیون تٌن تولیدات معادل حدود ۱۴ درصد از تولیدات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده به خاطر کشاورزان پیشرو و هوشمند خودش است که این فناوری‌ها و تکنولوژی‌ها را به کار گرفتند.

وی تأکید کرد: راهی به غیر از ورود تکنولوژی به کشاورزی را پیش رو نداریم و امیدوارم که به نحو شایسته و خوب با استقبالی که از این نمایشگاه خواهد شد بتوانیم شاهد اثرات مستمر تخصصی‌ترین نمایشگاه کشاورزی کشور باشیم؛ این تکنولوژی که امروز در نمایشگاه عرضه می‌شود، تولید داخل است و با توجه به تحریم‌های ظالمانه‌ای که بوده تولیدکنندگان ایرانی تلاش کردند تا این تکنولوژی‌ها را بومی سازی کنند.

وی یادآور شد: استان خوزستان با توجه به اینکه قطب تولیدات کشاورزی کشور است نیاز به یک خط مستقل تولید تراکتور دارد؛ در حال حاضر هزاران نفر نیازمند ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی در استان خوزستان روی صف خرید ایستاده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اضافه کرد: البته یکی دیگر از نکات مهم در خصوص اهمیت راه اندازی خط تولید این است که زمان تاریخ کشت در استان خوزستان محدود است و اگر تکنولوژی، فناوری ادوات و تجهیزات نداشته باشیم در این کار محدود می‌شویم.

امیری زاده عنوان کرد: سرمایه‌گذاران برای راه اندازی خط تولید ادوات کشاورزی در استان خوزستان اعلام آمادگی کردند و امیدوارم که هرچه سریع‌تر شاهد افتتاح این خط باشیم.

کد خبر 5426567

منبع: مهر

کلیدواژه: کشاورزی خوزستان جهاد کشاورزی خوزستان ادوات کشاورزی توسعه کشاورزی ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا اردبیل آیین اعتکاف امیکرون لیگ برتر فوتبال ایران همدان بارش برف واکسن کرونا گرگان سانحه تصادف کشاورزی خوزستان استان خوزستان کشاورزی کشور جهاد کشاورزی تکنولوژی ها امیری زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۵۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه، عصر شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار کرد: این استان از حیث کیفیت و کمیت هنرستان‌های جوار صنعت، برترین استان کشور است و با ورود به هنرستان‌های جوار صنعت، موجی از انرژی دانش آموزان و معلمان دریافت می‌شود.

وی افزود: برگزاری امتحانات نهایی در سه پایه دبیرستان در سال جاری یکی از مهمترین رویدادهای آزمونی تاریخ کشور است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

استاندار مرکزی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به عنوان راه نجات کشور یاد کرد و گفت: تقویت آموزش مهارتی در نظام آموزش و پرورش در گرو تأمین توسعه زیرساخت‌ها و تقاضا محوری است.

استاندار مرکزی با اشاره به برگزاری نمایشگاه مشاغل مرتبط با هنرستان‌های استان مرکزی افزود: این نمایشگاه در انتخاب رشته دانش آموزان برای ورود به هنرستان بسیار تأثیرگذار خواهد بود و امید است شمار برگزاری این نمایشگاه‌ها در این استان افزایش یاید.

کد خبر 6090418

دیگر خبرها

  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • نخستین سمپوزیوم تکنولوژی درطراحی و بازطراحی برگزار شد
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است
  • ۲۰۰۰ هکتار زمین برای شهرهای مولد کشاورزی استان بوشهر مصوب شد
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • بر مدار تراشه؛ ریز اما قلب تکنولوژی
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد
  • شگفتی بزرگ صداوسیما برای مردم ایران؛ صبح بخیر مسئولین!