Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن قاسم زاده روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: برای ایجاد این مرکز نیازمند یک ساختمان در مرکز استان هستیم که زمین و بخشی از مصالح آن تامین شده اما برای ساخت آن نیازمند تامین اعابار از منابع استانی و ملی هستیم.

وی اظهار داشت: اقدام دیگری که منجر به فعال شدن این مرکز می شود نصب دوربین های پیشرفته در مناطق حساس و مرتفع اراضی ملی استان است که پیگیر خریداری و تامین آنها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول همچنین گفت: این مرکز نیازمند ۱۴ دوربین پیشرفته با قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه و قدرت زوم بسیار بالاست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین خاطرنشان کرد: در سفر رییس جمهوری به قزوین ایجاذ این مرکز را به عنوان یکی از طرح ها و مصوبات مطرح خواهیم کرد.

قاسم زاده گفت: راه اندازی این مرکز از طریق رصد و پایش برخط (آنلاین) ضمن کاهش هزینه های مربوط حفاظت از اراضی ملی موجب کاهش تصرف و تعرض به این اراضی، پیشگیری از قاچاق چوب و حضور به موقع برای خاموش کردن آتش در صورت وقوع حادثه آتش سوزی می شود.

بیش از ۶۰ درصد مساحت استان قزوین را اراضی ملی تشکیل می دهد.

اراضی ملی در استان قزوین شامل ۸۵۰ هزار هکتار مرتع، ۲۸ هزار هکتار جنگل و ۲۹ هزار هکتار بیابان است.

برچسب‌ها استان قزوین دوربین مداربسته تحت شبکه منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان قزوین دوربین مداربسته تحت شبکه منابع طبیعی استان قزوین دوربین مداربسته تحت شبکه منابع طبیعی استان قزوین اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۷۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات کنترل آفت در ۵۰۰ هکتار از تاغزارهای شاهرود آغاز شد

کشاورزیان گفت: همزمان با شروع فصل بهار و همچنین به دلیل شرایط مناسب بارندگی و دمایی، آفت ملخ کوهاندار و شپشک در شهرستان شاهرود فعال می‌شود.

وی از شناسایی کانون‌های طغیانی این آفت خبر داد و گفت: آفت ملخ کوهاندار با پیش آگاهی به موقع در اواخر اسفند سال ۱۴۰۲ و فروردین امسال در سطح بیش از ۵۰۰ هزار هکتار از تاغزارها شناسایی شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود ادامه داد: امسال هم مانند سال گذشته برای جلوگیری از بروز خسارت‌های بیشتر به تاغزارها، عملیات کنترلی با همکاری و هماهنگی اداره حفاظت محیط زیست شاهرود و همچنین حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در دستور کار قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • عملیات کنترل آفت در ۵۰۰ هکتار از تاغزارهای شاهرود آغاز شد
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • رفع تصرف ۱۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رضوانشهر
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد